Forkølede børn

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

744 visninger
2 svar
0 synes godt om
23. februar 2008

linemus

Jeg har skiftet mine to piger på snart 8 mdr. ud med to små sælunger. Sådan lyder det i hvert fald. Snottet løber nonstop, og de hoster ret grimt. Især når de ligger ned både ude og inde. Det giver en dårlig søvn, fordi de hele tiden vågner lidt op, når de hoster. Jeg tror det gør lidt ondt, for jeg har selv fået en træls hoste og har ondt i brystkassen.

Hvad kan jeg gøre for dem? Jeg sidder selv her og drikker varm te i litervis, men jeg kan jo ikke fylde dem med te og host-ikke-bolcher...

Knus Line

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. februar 2008

Smølf

Hej Line,

Det var da noget værre noget.. Og ikke rart at høre med den hoste. Synes lige du skal få det tjekket hos lægen bare for en sikkerheds skyld. Min søn lider af astmatisk bronkitis og hver gang han bliver forkølet, så får han den grimmeste hoste og hvæser i vejrtrækningen. Så det er jeg altid meget obs på.
Min mand er heldigvis læge, så han kan lytte på Sebastian lunger osv.. Men hvis han ikke var det, så tror jeg, at jeg ville rende til lægen hver gang han bliver syg.

Vi plejer at afhjælpe det ved at hæve hovedgærdet på hans seng, så han ligger lidt højt med hovedet. Og hvis han har feber får han panodil junior som stikpiller. (han får som regel også høj feber, når han bliver forkølet). Det kan jo også være, at det hjælper, hvis det har ondt af at hoste hele tiden.
Hmm tror vist det var det... Der er jo ikke så meget andet man kan gøre, hvis det blot er en virus.

God bedring med dem!

KH Netapige og Sebastian 19mdr.

Anmeld

23. februar 2008

Heidi B

Hej.
Jeg har to drenge på 1½, og vi har lige været igennem det samme. Vi startede med kamilie the med honning, og ren honning et par gange om dagen, da det smører halsen, så det ikke gør så ondt. Gik omsider tiul læge i mandags, og det viste sig at Mikkel havde lungebetændelse. Jeppe fejlede ikke noget. Men Mikkel får nu lidt flydende penicilin, og han har det strålende, og begge er begyndt at sove igennem igen.:P
Heidi

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.