Hidsighedsanfald.

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

630 visninger
8 svar
0 synes godt om
8. april 2011

missie20

I dag fik min søn på 1 år (fylder 1 år i morgen), sit første hidsiganfald. Hver morgen får han selvfølgelig morgenmad, enten hjemmelavet havregrød eller øllebrød. Den er selvfølgelig varm, så jeg sidder og puster og puster, og han gør som altid sidder og klynker lidt over jeg er så langsom i hans øjne. Men i hans verden tager det for lang tid, så han begynder og græde, selvom han har fået mindst 10 ske fulde. Så derefter begynder han at blive rigtigt tosset og skriger/græder enormt voldsomt. Jeg regner med at det var fordi han var sulten. Siger så til ham, at han må lige være lidt tålmodig, da maden er varm og skal pustes på. Så bliver han mere gal. Jeg taler til ham i et helt roligt stemmeleje. Men han bliver bare mere og mere gal og skriger og tårene vælter ned af hans små kinder. Jeg trøster ham og fortæller ham, at mor godt forstår ham. Så tog fanden ved ham, og han bliver rigtig gal og vil slet ikke have morgenmaden nu, vifter skeen væk når jeg vil give ham maden.
Så tager jeg ham op af højstolen sætter ham på gulvet og siger han først får morgenmad, når han er blevet glad igen. Mere tosset blev han, selvom jeg ikke troede det var muligt.
Hvad skete der lige for den søde glade dreng som han har været i 1 år??? Andre der har prøvet noget ligende, eller nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre, når han kommer sådan op og ringe?
Med venlig hilsen den meget forvirret mor.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Koen.

missie20 skriver:

I dag fik min søn på 1 år (fylder 1 år i morgen), sit første hidsiganfald. Hver morgen får han selvfølgelig morgenmad, enten hjemmelavet havregrød eller øllebrød. Den er selvfølgelig varm, så jeg sidder og puster og puster, og han gør som altid sidder og klynker lidt over jeg er så langsom i hans øjne. Men i hans verden tager det for lang tid, så han begynder og græde, selvom han har fået mindst 10 ske fulde. Så derefter begynder han at blive rigtigt tosset og skriger/græder enormt voldsomt. Jeg regner med at det var fordi han var sulten. Siger så til ham, at han må lige være lidt tålmodig, da maden er varm og skal pustes på. Så bliver han mere gal. Jeg taler til ham i et helt roligt stemmeleje. Men han bliver bare mere og mere gal og skriger og tårene vælter ned af hans små kinder. Jeg trøster ham og fortæller ham, at mor godt forstår ham. Så tog fanden ved ham, og han bliver rigtig gal og vil slet ikke have morgenmaden nu, vifter skeen væk når jeg vil give ham maden.
Så tager jeg ham op af højstolen sætter ham på gulvet og siger han først får morgenmad, når han er blevet glad igen. Mere tosset blev han, selvom jeg ikke troede det var muligt.
Hvad skete der lige for den søde glade dreng som han har været i 1 år??? Andre der har prøvet noget ligende, eller nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre, når han kommer sådan op og ringe?
Med venlig hilsen den meget forvirret mor.

Dem har Lærke på det seneste haft RIGTIG MANGE af Hun bliver 1 år på mandag.. Jeg tror det er fordi de ikke kan udtrykke sig rdenligt og det er dødfustrerende for dem

Anmeld

8. april 2011

Tulle28

Åhhh hidsighedsanfald har vi også her i huset (lige fyldt 1 år). Jeg prøver at aflede opmærksomheden, det bedste jeg kan... Og nogle gange ignorerer jeg det (som f.eks. idag, da hun flippede ud og lavede flitsbue over ikke at måtte få min pung, da vi var ude og handle). Ved ikke om der er så meget andet at gøre i denne alder, det er jo begrænset, hvor meget de forstår endnu.

Anmeld

8. april 2011

missie20

Ja det kunne være. Men voldsomt er det altså at lytte til.

Anmeld

8. april 2011

serinasmor

lyder som serina ( de sidste 3 mdr )ikke nødvendigvis hver dag og aldrig af helt samme grund  ... men hidsig -YUP ...

Serina får også hidsighedsFLIP når noget går for langsomt, der er noget hun VIRKELIG gerne vil men Ikke må, når hun ikke selv kan få dukkens tøj af (eller på - og det har hun ikke lært endnu)  ... det er bare frustrerende at være lille og ville det hele NU!!! og ikke mindst ikke selv kunne fortælle det  

og bare rolig .. han var nok bare ENORMT sulten

men du er i hvert fald ikke den eneste

serinasmor

Anmeld

8. april 2011

miinimeal

uha kender det albert har haft det i 2 mdr nu, det er heldigvis blevet meget bedre, han skriger efter hver skefuld, er rigtig hidsig spytter med maden og jeg ved snart ikk hvad, men heldigvis er det meget bedre nu

Anmeld

9. april 2011

missie20

Hold da op!!! Sikke en god tid vi har i møde...Eller ikke. Men nok heller ikke sjovt og ikke kan dele hele når man gerne vil. Men godt at det kan blive bedre, det vil jeg glæde mig til.

Anmeld

9. april 2011

MVM

Profilbillede for MVM
„Taknemmelighed er hjertets hukommelse.“

Tror det er meget almindeligt... han kan ikke udtrykke sig ordentlig, som en skriver og bliver frusteret over at du ik forstår ham... der vil nok komme flere, men hvis du vil redde morgen og morgenmaden, så kom lidt ekstra mælk/vand i den, så den ikke er varm.. det gjorde jeg med den store og det hjalp på mange anfald over morgenmaden....

Anmeld

9. april 2011

missie20

Mathias Villads skriver:

Tror det er meget almindeligt... han kan ikke udtrykke sig ordentlig, som en skriver og bliver frusteret over at du ik forstår ham... der vil nok komme flere, men hvis du vil redde morgen og morgenmaden, så kom lidt ekstra mælk/vand i den, så den ikke er varm.. det gjorde jeg med den store og det hjalp på mange anfald over morgenmaden....

Mange tak for tippet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.