I dag fik min søn på 1 år (fylder 1 år i morgen), sit første hidsiganfald. Hver morgen får han selvfølgelig morgenmad, enten hjemmelavet havregrød eller øllebrød. Den er selvfølgelig varm, så jeg sidder og puster og puster, og han gør som altid sidder og klynker lidt over jeg er så langsom i hans øjne. Men i hans verden tager det for lang tid, så han begynder og græde, selvom han har fået mindst 10 ske fulde. Så derefter begynder han at blive rigtigt tosset og skriger/græder enormt voldsomt. Jeg regner med at det var fordi han var sulten. Siger så til ham, at han må lige være lidt tålmodig, da maden er varm og skal pustes på. Så bliver han mere gal. Jeg taler til ham i et helt roligt stemmeleje. Men han bliver bare mere og mere gal og skriger og tårene vælter ned af hans små kinder. Jeg trøster ham og fortæller ham, at mor godt forstår ham. Så tog fanden ved ham, og han bliver rigtig gal og vil slet ikke have morgenmaden nu, vifter skeen væk når jeg vil give ham maden.
Så tager jeg ham op af højstolen sætter ham på gulvet og siger han først får morgenmad, når han er blevet glad igen. Mere tosset blev han, selvom jeg ikke troede det var muligt.
Hvad skete der lige for den søde glade dreng som han har været i 1 år??? Andre der har prøvet noget ligende, eller nogle der har nogle råd til hvad jeg kan gøre, når han kommer sådan op og ringe?
Med venlig hilsen den meget forvirret mor.
Anmeld