barneVogns søvn 5 mdr hjææælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

998 visninger
9 svar
0 synes godt om
8. april 2011

Mor1012

EMILIE 5 måneder : Jeg kan ikke få emilie til at sove i barnevognen.... hvis vi er ude og gå tur, falder hun først i søvn når vi kommer hjem... og det har da Hændt at hun er faldet i søvn i barnevognen når vi var ude og gå, men hun vågner så snart vi er hjemme ( jeg lader barnevognen stå i haven ) men hun vågner... Hun vil bare IKKE sove i barnevogn, og jeg får tit afvide " Ej sover hun ikke i barnevognen ? vores sover udenfor i 3 timer Ihh det såå dejligt " ..... men hva fanden sådan er emilie jo ikke, hun sover i sin seng!! og det ok for os. men hvordan får man dem til at sove i barmevognen ?

OG hvad gør jeg når hun skal i dagpleje? kan de godt sove indenfor hos dagplejeren

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

Mor1012

Ingen hjæælp at hente ?

Anmeld

8. april 2011

Topp

Emilie2010 skriver:

EMILIE 5 måneder : Jeg kan ikke få emilie til at sove i barnevognen.... hvis vi er ude og gå tur, falder hun først i søvn når vi kommer hjem... og det har da Hændt at hun er faldet i søvn i barnevognen når vi var ude og gå, men hun vågner så snart vi er hjemme ( jeg lader barnevognen stå i haven ) men hun vågner... Hun vil bare IKKE sove i barnevogn, og jeg får tit afvide " Ej sover hun ikke i barnevognen ? vores sover udenfor i 3 timer Ihh det såå dejligt " ..... men hva fanden sådan er emilie jo ikke, hun sover i sin seng!! og det ok for os. men hvordan får man dem til at sove i barmevognen ?

OG hvad gør jeg når hun skal i dagpleje? kan de godt sove indenfor hos dagplejeren

jeg havde præsis samme problem - hun VILLE ikke ligge ude i barnevognen..

Tingene ændrede sig dog fra den ene dag til den anden da jeg lagde hende i klapvognen i vokseposen - så sov hun 5 TIMER ved ikke om det gav hende mere tryghed

så det er udelukkende den jeg bruger nu - og hun tager dagligt 4-5 timer ude til middag

Anmeld

8. april 2011

sismofutten

Emilie2010 skriver:

Altså, til at starte med, ville min datter heller ikke sove i barnevognen - det eneste sted hun ville sove var mine arme..

Men med jævne mellemrum prøvede jeg og tilsidste fandt hun ud af at den ikke var så farlig - dog vågner hun et hav af gange og så må jeg lige ud og give sutten og rokke med barnevognen, til hun falder i søvn igen.. Hun er 6½ måned..

Så, med tålmodighed kommer man langt :-)

Dog har jeg også hørt om andre der helt har måtte opgive barnevognen - er sikker på at DP'en nok skal finde et sted indedørs, hvor hun kan sove :-)

Anmeld

8. april 2011

Mor1012

sismofutten skriver:

Altså, til at starte med, ville min datter heller ikke sove i barnevognen - det eneste sted hun ville sove var mine arme..

Men med jævne mellemrum prøvede jeg og tilsidste fandt hun ud af at den ikke var så farlig - dog vågner hun et hav af gange og så må jeg lige ud og give sutten og rokke med barnevognen, til hun falder i søvn igen.. Hun er 6½ måned..

Så, med tålmodighed kommer man langt :-)

Dog har jeg også hørt om andre der helt har måtte opgive barnevognen - er sikker på at DP'en nok skal finde et sted indedørs, hvor hun kan sove :-)

okay så jeg skal evt blive ved og prøve

jaa håber jeg, vil IKKE ha en dagpleje som vil presse hende til at sove grædende udendørs

Anmeld

8. april 2011

Kaufie

Bruger du samme dyne i barnevognen? Ellers kan det være en god idé, da der så er noget kendt fra den trygge seng. Og hvad med sovebamse/klud? Hvis hun har det i sengen, skal den også med i barnevognen....

Det er en fordel at hun kan sove i barnevogn - da det er nemt at tage den med, så hun kan sove mens I er ude. En dag i sommerland er fx ikke så nem hvis hun KUN vil sove inde i sin seng....

Mht dagpleje, så er der nogen, der accepterer at lade børnene sove inde på en madrads - men de fleste vil gerne have dem ud, da de så har en times frirum inde i huset, uden de skal passe på ikke at komme til at vække den sovende.

Anmeld

8. april 2011

Mor1012

Kaufie skriver:

Bruger du samme dyne i barnevognen? Ellers kan det være en god idé, da der så er noget kendt fra den trygge seng. Og hvad med sovebamse/klud? Hvis hun har det i sengen, skal den også med i barnevognen....

Det er en fordel at hun kan sove i barnevogn - da det er nemt at tage den med, så hun kan sove mens I er ude. En dag i sommerland er fx ikke så nem hvis hun KUN vil sove inde i sin seng....

Mht dagpleje, så er der nogen, der accepterer at lade børnene sove inde på en madrads - men de fleste vil gerne have dem ud, da de så har en times frirum inde i huset, uden de skal passe på ikke at komme til at vække den sovende.

hejsa

nej bruger ikk samme dyne, jeg har en til barnevognen og en til sengen.

jeg tør ikk give hende sutteklud i sengen, er bange for hun får den over hovedet hehe

jaa ved det godt, det ville være nemmere hvis hun sov udendørs. men hun vil ikke

Anmeld

8. april 2011

sismofutten

Emilie2010 skriver:

okay så jeg skal evt blive ved og prøve

jaa håber jeg, vil IKKE ha en dagpleje som vil presse hende til at sove grædende udendørs

Det synes jeg - tag hende indenfor i et par dage, og så prøv igen - og ellers så gå nogle ture, hvor hun sidder op i den, når hun er vågen, så hun finder ud af, at den ikke er så farlig :-)

Nej, det kan jeg godt forstå - det tror jeg nu heller ikke de kunne finde på :-)

Anmeld

8. april 2011

Kaufie

Emilie2010 skriver:

hejsa

nej bruger ikk samme dyne, jeg har en til barnevognen og en til sengen.

jeg tør ikk give hende sutteklud i sengen, er bange for hun får den over hovedet hehe

jaa ved det godt, det ville være nemmere hvis hun sov udendørs. men hun vil ikke

Jeg har bundet en knude i hjørnet af en stofble, så ligger knuden ved siden af Najas hoved og hun ligger og holder ved stoffet. Man kan så klipse stoffet fast på tøjet med suttekæde-klipsen, så ender den ihvert fald ikke over hovedet. Men ellers leger vi også titte-bøh med stofbleen, når Naja er vågen - for at lære hende selv at fjerne den fra ansigtet hvis den eller dynen skulle komme derop. Det er hun efterhånden ret god til - hun er lige blevet 4 mdr.

Anmeld

8. april 2011

VIPpigen

Lilje sover i sin lift i barnevognen. Den sov hun også en stor del af tiden i, i sin seng. Syntes hendes vugge var alt for stor til hende da vi kom hjem fra sygehuset, og efter at have sovet i de små vugger på sygehuset var jeg bange for at hun nærmest ville drukne i sin vugge.

Men har du prøvet at ligge hende i en lift om natten også så hun vænner sig til den?? Kan godt være den er utryk for hende at ligge i

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.