Hjemmelavet mad - MME - Amning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

527 visninger
8 svar
0 synes godt om
7. april 2011

TineA

Jeg har længe tænkt på dette , og vil gerne se en statestik over hvordan det er herinde.

Altså, jeg oplever for det meste, at de børn jeg kender, som er flaskebørn, også er "færdigmads-børn".

Jeg ammede (desværre) kun 2½ måned, derefter blev min dreng flaskebarn og nu får han hjemmelavet grød og mos, vi har prøvet pulver-maden i nødsituationer (max 3 gange).

Så stem piger - jeg synes det er lidt interessant!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

TineA

Hm, afstemningen virkede ikke - prøver igen

Anmeld

7. april 2011

TineA

Laver en ny - kan denne evt lukkes og låses?

Anmeld

7. april 2011

anjada

Min datter på 3,5 mdr. får mme, men når hun skal til at have grød og mos, så er det hjemmelavet og ikke købemad. Jeg lavede også grød og mos til min søn, da han var lille, og det tager jo ikke lang tid selv at lave det.

Anmeld

7. april 2011

TineA

anjada skriver:

Min datter på 3,5 mdr. får mme, men når hun skal til at have grød og mos, så er det hjemmelavet og ikke købemad. Jeg lavede også grød og mos til min søn, da han var lille, og det tager jo ikke lang tid selv at lave det.

Jeg har lavet en ny tråd hvor man kan afgive sin stemme ..

Men du har ret, det tager ingen tid, men jeg synes nu alligevel, at det er en jungle

Anmeld

7. april 2011

Isabella_mor

jeg har ammet min søn i 3 mdr ca... og nu er han på flaske.. han får øko mme. og endda i en øko flaske..

mht når han skal have grød og mod har jeg en meget stor iver efter at skulle lave det hele selv.. jeg vil ikke proppe min dreng med pulvermad og konserveringsmidler og alt mulig gejl.. dåse og glas mad osv..

men nu kommer der en ny form for babymad... det hedder LOVEMADE. og det kommer fra urtekram som er lavet af en kvinde der også er mor og som fandt på idéen pga manglende kvalitetsmad til baby når tiden var knap... (artikkel i VI FORÆLDRE nr 4 APRIL udgaven) det er lavet i samarbejde med Nickolaj Kirk og Mikkel Maabjerg.. der begge går meget op i gode råvarer og økologi.

og måden det bliver fremstillet er ligesom man selv ville lave det hjemme i køkkenet.. og det bliver så frosset ned i små portionsbøtter... 

og det bedste af det hele er at det er økologisk.. og uden konserveringsmidler og Enumre... 

det har jeg i tankerne at jeg skal have lidt af i fryseren hvis jeg får en presset periode eller sådan noget... (nødstilfælde) for det kan næppe være billigere end det man kan lave selv... 

men det er et godt alternativ... (det kommer snart i butikkerne, der er ikke rigtig noget om det på nettet endnu, men det kommer nok på urtekrams hjemmeside. forhåbentlig inden ikke så længe) 

Anmeld

7. april 2011

TineA

isabellamor skriver:

jeg har ammet min søn i 3 mdr ca... og nu er han på flaske.. han får øko mme. og endda i en øko flaske..

mht når han skal have grød og mod har jeg en meget stor iver efter at skulle lave det hele selv.. jeg vil ikke proppe min dreng med pulvermad og konserveringsmidler og alt mulig gejl.. dåse og glas mad osv..

men nu kommer der en ny form for babymad... det hedder LOVEMADE. og det kommer fra urtekram som er lavet af en kvinde der også er mor og som fandt på idéen pga manglende kvalitetsmad til baby når tiden var knap... (artikkel i VI FORÆLDRE nr 4 APRIL udgaven) det er lavet i samarbejde med Nickolaj Kirk og Mikkel Maabjerg.. der begge går meget op i gode råvarer og økologi.

og måden det bliver fremstillet er ligesom man selv ville lave det hjemme i køkkenet.. og det bliver så frosset ned i små portionsbøtter... 

og det bedste af det hele er at det er økologisk.. og uden konserveringsmidler og Enumre... 

det har jeg i tankerne at jeg skal have lidt af i fryseren hvis jeg får en presset periode eller sådan noget... (nødstilfælde) for det kan næppe være billigere end det man kan lave selv... 

men det er et godt alternativ... (det kommer snart i butikkerne, der er ikke rigtig noget om det på nettet endnu, men det kommer nok på urtekrams hjemmeside. forhåbentlig inden ikke så længe) 

Jamen, tusinde tak for den info - dét vil jeg da klart have i mit hjem så snart det lander! Hvor fedt!

Jeg går også meget op i, at lave det hele selv - koste hvad det vil, men hold nu kæ** det er ikke bare altid ligetil

Jeg købte et glas mad til ham den anden dag (slemme slemme mig), men da jeg åbnede glasset og fik den der stank i næsen, røg det ud igen

Tak for dit svar!

Anmeld

7. april 2011

TineA

isabellamor skriver:

forresten er der en anden tråd med afstemning, gider du stemme der?

Anmeld

7. april 2011

Isabella_mor

W.. skriver:

forresten er der en anden tråd med afstemning, gider du stemme der?

har jeg gjort

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.