10 mdr gammel og søvn behov/rytme

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.373 visninger
3 svar
0 synes godt om
7. april 2011

Sesse89

Naja sover simpelthen så dårlig de sidste 3 mdr allerede.

Hun vågner flere gange om natten. Har prøvet at lade hende sove inde hos mig, trøste og alt. Det ender altid med en flaske.

Selvom hun ikk har fået nat flaske siden hun var 5 mdr.

Men nu er jeg kommet i tvivl omkring sengetiden og om det ku være det.

Hun bliver puttet omkring 18.30-19.00 og vi står op kl 7.

Hun har her til aften sovet 20 min og har nu kæmpet en time med hende allerede.

Hvornår kommer jeres i seng??

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. april 2011

mariamiss6

Hmmmm jeg kan ikke huske om det var på det tidspunkt mine fik sengetid ved 19-tiden....

Men måske er det lidt for tidligt for dit barn at komme i seng for natten....

Mange børn kommer i øvrigt ind i perioder hvor de vågner om natten....

Når i nu har været stoppet på natflasken, og hvis du er sikker på hun har tanket nok op i løbet af dagen, så synes jeg du kun skal tilbyde hende en tår vand i kop, når hun vågner....

Mine bedste råd, som jeg selvfølgelig selv har fulgt, har altid været:

1. Tilbyd kun trøst og en tår vand under natteroderiet

2. tag barnet op for at trøste hvis nødvendigt, men forlad ALDRIG værelset.

3. Du kan godt sætte dig i en stol, på værelset hvor hendes seng står, men lad være at tænde lyset, og underhold hende ikke. At sidde i en stol klokken bøvs om natten er for at trøste, og berolige, og for derefter at putte igen. 

4. Ingen leg eller underholdning når du trøster, det skal jo ikke være sjovt at vågne om natten og kalde på mor.

5. Put hende, efter trøst, præcis som du gjorde da du lagde hende aller første gang for aftenen... Altså, gør ikke noget stort nummer ud af det.

Anmeld

9. april 2011

Angel

Min dreng er ca samme alder, og det svinger meget hvordan han sover om natten. Han bliver puttet 19-19.30 og står op omkring 6.30-7
Men han har også haft en periode hvor han pludselig ville have flaske om natten. Det fik han, og ud af det blå stoppe det af sig selv igen.
Nogle dage ligger han sig til at sove så snart han bliver puttet, andre dage tager det 1½ time, hvor vi går ind og trøster hver eneste gang han er ked, giver kram, sutten og putter ham under dynen igen når han ikke er ked længere, og så går vi ud og lukker døren.
Det er på samme måde når han vågner om natten, enkelte nætter vågner han slet ikke, men lang de fleste nætter er jeg inde ved ham 2-3 gange, men egentlig svinger det fra nul til måske 10 gange på de virkelig slemme nætter..
Pøj pøj med det - under alle omstændigheder stopper det senest når de bliver teenagere

Anmeld

9. april 2011

B&J

Min dreng kommer i seng mellem  kl 19 og sover til kl 06-07 men men hvis jeg kan mærke han ikke er træt efter vi har puttet ham tager vi ham op og sidder med ham stille og roligt ellers hvis han slet ikke er træt får han lov af lege en halv time mere

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.