Laktolose

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.476 visninger
7 svar
0 synes godt om
7. april 2011

lollandpigen

Hej piger...

Vores lille dreng på 8 måneder, vågner tit om natten og prsser og preser og skriger men der kommer ikke noget. Hn har hård mave og vågner ved det cirka 1 gang om ugen om natten.

Hvor huyrtigt virker laktolose og kan man give det til baby på 8 måneder uden læge eller sundheds plejske?? Fås det i håndkøb??

Har en overgang givet ham sveske mos men hans afføring blev meget tynd og da det kun cirka er 1 gang om ugen han har hård mave hvis han ikke dagligt får sveske prøvede vi at stoppe med det...

Håber nogle har erfaringer.....

Mange hilsner Dorthe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. april 2011

SussieThyssen

lollandpigen skriver:

Hej piger...

Vores lille dreng på 8 måneder, vågner tit om natten og prsser og preser og skriger men der kommer ikke noget. Hn har hård mave og vågner ved det cirka 1 gang om ugen om natten.

Hvor huyrtigt virker laktolose og kan man give det til baby på 8 måneder uden læge eller sundheds plejske?? Fås det i håndkøb??

Har en overgang givet ham sveske mos men hans afføring blev meget tynd og da det kun cirka er 1 gang om ugen han har hård mave hvis han ikke dagligt får sveske prøvede vi at stoppe med det...

Mange hilsner Dorthe

Får han bryst, mme eller alm. mælk?

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

lollandpigen

SussieThyssen skriver:

Får han bryst, mme eller alm. mælk?

Kærligst
Sussie

Hejsa...

Han får nan 2 og har fået det i snart 5 måneder...

Anmeld

7. april 2011

Jibbe

Frej får movicol og det virker! Faktisk i løbet af 12 timer og min sp siger det er bedre end lactolose. Han får et kvart brev opløst i 20 ml mme to gange dagligt når maven driller. Det movicol til voksne som kan købes uden recept.

Anmeld

7. april 2011

SussieThyssen

Småbørn kan godt on and off få lidt med maven, især når de når den alder hvor deres mave og tarmsystem skal vænde sig til almindelig mad, men når det er fast engang om ugen, at han får forstoppelse, så bør du overveje om der er noget han får at spise eller drikke, som forårsager det.
Her må du overveje hvor længe, det har stået på og i hvilken forbindelse.
Grunden til, at jeg spurgte ind til det med mælken, skyldes at mange mennesker slet ikke er gearet i deres tarme til fx mælkeprodukter i ret stor mængde efter en vis alder, og så reagerer de enten ved diaré eller forstoppelse.

Det du skal gøre er, at prøve at udelukke ting fra hans kost en uge af gangen og se om det har en virkning på mavsen, for det er jo ikke spor sundt, at få noget man ikke kan tåle.
Vedr. afføringsmidler, så er sådan noget som lactulose et ok middel, men jeg ville aldrig selv give afførende midler til et barn uden først at have konfereret med lægen eller sundhedsplejersken, da også den slags er hårdt ved maven. Så snak med SP eller lægen, og prøv så udelukkelsesmetoden i kosten.

Kærligst
Sussie

Anmeld

7. april 2011

Koen.

Hvad med at starte med at lave noget sveskemos til ham først inden lactolose og andre div. aff. midler?? Kunne ske det virkede

Anmeld

7. april 2011

charlottekri

vil bare sige at min datter altid har døjet med hård mave, og jeg prøvede også lactulose over en meget lang periode, og det gav bare SÅ dårlig resultat... jeg fandt så ud af at kiwi var det eneste der hjalp (har ikke prøvet molvicol) men ved dog ikke om din dreng er gammel nok til at måtte få det... men som de andre siger, så tag en snak med din sp om det hele

knus charlotte

Anmeld

7. april 2011

dorthemus

lollandpigen skriver:

Hej piger...

Mange hilsner Dorthe

Min datter er 10½ måned og er brystbarn (ammer stadig tre gange om dagen). Hun har fået lactolose siden hun var 4 måneder, on/off og det virker herhjemme. Hun har døjet meget med mavekneb og kunne ligge og vride og vende sig hele nætter i smerte  Tror der går et par dage max så kommer der gang i systemet.

Held og lykke med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.