Hvor meget spiser jeres 3 ugers babyer?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11.419 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Maria-s

Ja jeg spørger fordi vi herhjemme (synes jeg) har en meget sulten gut.  Han har de sidste par dage været ret ked af det, det meste af døgnet. Han virker utilfreds, hidsig og sulten og jeg har følt at min mælkeproduktion falder og falder, hvilket har gjort mig ret ked af det og frustreret... Vi har allerede (siden i går) aftalt med SP at vi bare skal give ham MME som supplement hvis han ikke virker mæt efter endt amning. Problemet er bare at en amning nemt tager 3 kvarter inkl. et hurtigt bleskift undervejs, så derfor er han tit træt/ falder i søvn, så han således ikke virker til at ville have mere mad. MEN han vågner hurtigt igen og så må der ammes endnu engang blot 2 timer efter sidste amning sluttede. Derfor besluttede jeg mig her til aften at jeg ville malke ud og så gi ham det på flaske bagefter, for at se hvor meget mælk jeg egentlig laver til ham pr måltid. Jeg malkede ca 90 ml ud (så lige under en deciliter) og derefter har han taget 80-90 ml MME og, altså i alt ca. 180 ml! Det synes jeg umiddelbart lyder af en del for en baby på 3 uger? Men altså nu håber jeg han er mæt og at vi så ikke skal amme 3 gange i løbet af natten, og at han i stedet tager en oooordentlig skraber

Til jer der har flaskebørn, hvor meget spiser de ca. pr måltid?

God aften til jer alle

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

merle2010

da min datter var 3 uger, spiste hun 100 - 150 ml pr måltid... og su spiste hun hver 3 - 4 time.. også om natten men synes bare du skal give ham til han er mæt.. så længe han ikke kaster det hele op, så er det jo fordi han er sulten.. men sp sagde at jeg bare skulle give hende til hun var mæt.. så det råd har jeg altid fulgt..

Anmeld

6. april 2011

BabyNilas

Jeg havde selv samme problem da min dreng var under en måned (nu er han 4 mdr).

Jeg havde ikke nok mælk og vi begyndte stille og roligt at gå over på flaske og da han var 3 mdr var han 100% flaske barn.

Vi har hele tiden skulle holde øje med hvor meget han spiste fordi han tog for lidt på og det er først indenfor den sidste måned at han er kommet op og spise 180 ml.

Min SP sagde at når han blev ammet skulle han have 40-50 ml i flaske bagefter. Og det hjalp meget. Efter han kun får flaske har vi fået en meget meget glad dreng.

Anmeld

6. april 2011

Maria-s

merle2010 skriver:

da min datter var 3 uger, spiste hun 100 - 150 ml pr måltid... og su spiste hun hver 3 - 4 time.. også om natten men synes bare du skal give ham til han er mæt.. så længe han ikke kaster det hele op, så er det jo fordi han er sulten.. men sp sagde at jeg bare skulle give hende til hun var mæt.. så det råd har jeg altid fulgt..

Ok men det lyder jo meget a la min prins så Min SP har også sagt at jeg bare skal tilbyde ham til han "afviser" flasken, så det gør jeg så og nej han gylper ikke rigtigt. Der er kommet en lille bitte smule et par enkelte gange, men ikke noget nævneværdigt.

Men nu må jeg lige se tiden an og snakke med min SP på fredag om hvad jeg lige gør, for altså det dur jo ikke at han bliver udkørt af at amme og derfor ikke ender op med at spise det han egentlig har brug for...?? Hmmmm jeg synes liidt jeg har et dilemma her?... Jeg vil gerne amme min søn, men omvendt synes jeg også det er super udmattende at en amning skal tage omkring de 3 kvarter pr gang og at han så er rå-sulten igen 2-3 timer efter.

Anmeld

6. april 2011

Maria-s

BabyNilas skriver:

Jeg havde selv samme problem da min dreng var under en måned (nu er han 4 mdr).

Jeg havde ikke nok mælk og vi begyndte stille og roligt at gå over på flaske og da han var 3 mdr var han 100% flaske barn.

Vi har hele tiden skulle holde øje med hvor meget han spiste fordi han tog for lidt på og det er først indenfor den sidste måned at han er kommet op og spise 180 ml.

Min SP sagde at når han blev ammet skulle han have 40-50 ml i flaske bagefter. Og det hjalp meget. Efter han kun får flaske har vi fået en meget meget glad dreng.

Jeg tror egentlig at han tager ok på. Da han blev født vejede han 3970 gram. 5 dage senere da vi tog hjem fra hospitalet vejede han 3840 gram (vi var der lidt længere da han fik klippet tungebåndet og vi havde problemer med at få amningen til at fungere ordentligt) Da SP kom på besøg 3 dage senere vejede hun ham til 4200 gram (en uge gammel) og jeg har stået med ham selv på vægten her for 2 dage siden og der sagde min vægt at han vejede 4500 gram (i dag er han 3 uger), men jo jeg er da lidt spændt på hvad hun vejer ham til på fredag.

Noah får så meget på flaske som han vil have, så hvis han tømmer flasken (60 ml ad gangen) ja så bliver han tilbudt en ny flaske MME. Men jeg håber virkelig at dette betyder en gladere dreng, for neeeej hvor han han grædt og skreget meget her de sidste par dage!.....

Anmeld

6. april 2011

kamtok

Maria-s skriver:

Ok men det lyder jo meget a la min prins så Min SP har også sagt at jeg bare skal tilbyde ham til han "afviser" flasken, så det gør jeg så og nej han gylper ikke rigtigt. Der er kommet en lille bitte smule et par enkelte gange, men ikke noget nævneværdigt.

Men nu må jeg lige se tiden an og snakke med min SP på fredag om hvad jeg lige gør, for altså det dur jo ikke at han bliver udkørt af at amme og derfor ikke ender op med at spise det han egentlig har brug for...?? Hmmmm jeg synes liidt jeg har et dilemma her?... Jeg vil gerne amme min søn, men omvendt synes jeg også det er super udmattende at en amning skal tage omkring de 3 kvarter pr gang og at han så er rå-sulten igen 2-3 timer efter.

Det er meget almindeligt i den alder, at de vil spise ca. 3 timer efter de startede på det sidste måltid - også selvom et måltid tager 45 min. - også flaskebørn (har selv et). Så hvis du giver ham bryst fx kl. 12 og han så er sulten igen kl. 15, så er det helt almindeligt.
Kan godt forstå at du synes det er hårdt og lidt frustrerende, men det positive er, at jo mere han ligger ved brystet jo mere får du øget produktionen.
Jeg kunne virkelig sætte "ur" på min dreng. Han meldte sig som sulten præcis 3 timer fra han startede på den sidste flaske, og det gjorde han i ca. 1½-2 måneder, og så er der gradvist blevet lidt længere imellem flaskerne.

Puuuhhhh det er hårdt at blive mor, men også helt igennem fantastisk.. Du skal da lige have en krammer med på vejen

Anmeld

7. april 2011

merle2010

Maria-s skriver:

det med amning har jeg ikke forstand på jeg ammede i 4 dage og opgav så.. hun lå og suttede i 1 time og var ikke blevet mæt.. jeg havde simpelthen ikke nok mælk.. hun skreg jo uafbrudt fordi hun var sulten.. så jeg startede på flaske... og straks gik det meget bedre..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.