Hvad skal jeg dog gøre...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

733 visninger
4 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Hansen97

Min dreng på 8 siger ikke sandheden... Banale ting som om han har lektier for, om han har skiftet undertøj, om han har købt omme i sfo...

Nu har jeg så lige til aften taget ham i at spille Nintendo ds i sengen efter jeg havde sagt han skulle lægge sig til at sove. Sagde godnat kl. 19.30 og kl 20.45 opdagede jeg han spillede. Og dette er åbenbart ikke fleste aften det sker! Jeg blev sur og skuffet og sagde det var ingen Nintendo, playstation, computer eller lege kammerater til mandag i næste uge...
Hvad havde I gjort??
Anita

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Mi

En eller anden konsekvens skal det jo have, syntes jeg, så ok at nogle af hans rettigheder bliver frataget når han ikke kan overholde jeres aftaler.

Det optimale ville jo være at du kunne tale med ham om hvorfor han fx ikke må spille om aftenen, men hvis det ikke er effektivt, så må der jo konsekvenser til

Anmeld

6. april 2011

slettet_7530

Jeg havde taget en lille snak med ham imorgen efter SFO, fortalt ham at det ikke er smart at sige noget og gøre noget andet, fortælle ham at det vil du ikke respektere, så må du lade hans nintendo ligge hos dig og fortælle ham at det har nogle konsekvenser hvis man laver nogle aftaler der ikke overholdes, men ikke til mandag det er alt for længe

Anmeld

6. april 2011

Hansen97

Albertesmor skriver:

Jeg havde taget en lille snak med ham imorgen efter SFO, fortalt ham at det ikke er smart at sige noget og gøre noget andet, fortælle ham at det vil du ikke respektere, så må du lade hans nintendo ligge hos dig og fortælle ham at det har nogle konsekvenser hvis man laver nogle aftaler der ikke overholdes, men ikke til mandag det er alt for længe

Du har nok ret... Det her var bare dåben der fik bægeret til at flyde over ved mig... Men må vel tage endnu en snak med ham... Syntes vi har været over det flere gange... Men Ja...

Anmeld

7. april 2011

slettet_7530

112233 skriver:

Du har nok ret... Det her var bare dåben der fik bægeret til at flyde over ved mig... Men må vel tage endnu en snak med ham... Syntes vi har været over det flere gange... Men Ja...

Jeg ville nok allerede idag udtænke nogle konsekvenser så du kan opstille dem for ham, så han ved havd der venter ham, når i så står i situationen kan du fortælle ham at han har overtrådt jeres fælles regl og at det har en konsekvens, konsekvensen den kender han da du har gjort det klart for ham idag hvad den er, her lavede vi spilledage.
Så fortæller du ham når han har overtrådt en regl at han selv tog valget og kendte konsekvensen af det, ingen lange forklaringer for det kan drenge ikke kapere oppe i deres hoveder, men til gengæld kan de godt lide at have nogle HELT kare regler for hvordan de kan og må opføre sig

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.