Min datter er startet på grød, men.....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

523 visninger
5 svar
0 synes godt om
6. april 2011

LBK

Hvornår begynder hun at blive GOD til at spise grøden... Jeg ved godt det er meget individuelt.

Men hvornår begyndte jeres børn at blive god til at spise grøden, sådan at de rent faktisk fik noget ud af portionen, hvis i forstår hvad jeg mener?????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

misslea

L_K skriver:

Hvornår begynder hun at blive GOD til at spise grøden... Jeg ved godt det er meget individuelt.

Men hvornår begyndte jeres børn at blive god til at spise grøden, sådan at de rent faktisk fik noget ud af portionen, hvis i forstår hvad jeg mener?????

Min datter var 4 mdr. da hun startede på grød!!! Efter allerede 3-4 dage begyndte hu at fatte teknikken, og efter 1½ uge spiste det, jeg vil kalde et rigtig måltid, der mættede hende!!!

Men ja... det er meget forskelligt.... kender flere, der har haft MGET svært ved at vænne deres børn til grøden!!!

Anmeld

6. april 2011

LBK

misslea skriver:

Min datter var 4 mdr. da hun startede på grød!!! Efter allerede 3-4 dage begyndte hu at fatte teknikken, og efter 1½ uge spiste det, jeg vil kalde et rigtig måltid, der mættede hende!!!

Men ja... det er meget forskelligt.... kender flere, der har haft MGET svært ved at vænne deres børn til grøden!!!

i dag var også kun hendes 3. dag, men der er meget rart at høre hvad andre har oplevet. 

Jeg forventer bestemt ikke der sker noget den første uge....

Anmeld

6. april 2011

Sommerbird

Min datter var 5 måneder første gang jeg prøvede. Egentlig ville jeg helst have ventet til hun blev 6 måneder men min mælk mættede hende ikke længere og hun nægtede at tage en flaske 

Hun ville SLET ikke røre grøden, uanset hvilke smagsvarianter jeg prrøvede 

Jeg ventede 14 dage og vupti, så ville hun gerne 

Anmeld

6. april 2011

serinasmor

hmm .. serina var VILD med grød fra FØRSTE skefuld ...

men det kan så også tænkes det er fordi vi startede med kartoffelmos og det tror jeg tog en uges tid før hun gad ... så ELskede hun det i 2 mdr... så nægtede hun at spise det i 14 dage .. Elskede det i 1 måned (de bølger fortsatte lidt  frem og tilbage .. men grød elskede hun) .. og herefter NÆGTEDE hun at blive madet (har spist selv lige siden)...

det er altså meget forskelligt ... min erfaring siger mig dog at det også kommer meget an på babys humør og temperament ... Serina har altid været meget nysgerrig og vil vide alt og smage på alt - og snakke med alle .. mens andre babyer er meget mere forsigtige og skal være i et nyt fællesskab i en time før de tør sige noget og skal vænne sig til nye ting langsomt ...

moralen i dette er at ingen kan sige hvornår din sveske vil være vild med grød .. men bare bliv ved med at prøve ... går der lang tid kan det anbefales at bruge pulvergrød .. så føler du ikke dit arbejde er gjort til ingen verdens nytte

god fornøjelse

serinasmor

Anmeld

6. april 2011

Worldwide

L_K skriver:

Vi startede op for godt 14 dags tid siden på risgrød/hirsegrød. L er ganske vidst kun lige blevet 3 mdr, og havde håbet vi kunne have ventet et stykke tid endnu med at starte, men mælk var langt fra nok længere..

Skal lige siges hun er meget kvik og hurtigt til at opfatte ting, så der gik ikke mange dage før hun vidst hvad det betød når vi kom med en blå ske Hun er super dygtigt til at spise, hun har fattet pointen i når vi siger 'aaaarh' og hun bliver dejlig mæt Hun får lidt morgen og aften og så sover hun fra omkring 7 til mellen 4.30-6.45

Så det er meget forskelligt fra børn til børn

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.