Enlig forsørger-svindel?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.803 visninger
18 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Anonym trådstarter

Hey, jeg har en datter på 2 år og bor stadig hos mine forældre, da jeg er rimelig ung. Har været enlig forsørger i over 2 år nu, selvom jeg har været i forhold med min datters far i et stykke tid nu.

Ved nogen om man MÅ det?

Jeg får ekstra tillæg osv., men har ikke egen bolig, så ved ikke om det jeg gør er ulovligt.

Vil ikke kontakte kommunen, da jeg ikke vil risikere at de pludselig overvåger mig og straffer mig.

Vil ikke frasige mig som enlig forsørger heller, da jeg mister meget på det og ikke er sikker at forholdet holder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

PsychedeliC

Anonym skriver:

Hey, jeg har en datter på 2 år og bor stadig hos mine forældre, da jeg er rimelig ung. Har været enlig forsørger i over 2 år nu, selvom jeg har været i forhold med min datters far i et stykke tid nu.

Ved nogen om man MÅ det?

Jeg får ekstra tillæg osv., men har ikke egen bolig, så ved ikke om det jeg gør er ulovligt.

Vil ikke kontakte kommunen, da jeg ikke vil risikere at de pludselig overvåger mig og straffer mig.

Vil ikke frasige mig som enlig forsørger heller, da jeg mister meget på det og ikke er sikker at forholdet holder.

Det TROR jeg ikke du må faktisk.. men hvad er også enligforsørger ikke? står du med hele udgiften?

Anmeld

6. april 2011

Annesofie.

hvis han ikke sover ved dig mere end 3 nætter i ugen er det ok tror jeg.

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

PsychedeliC skriver:

Det TROR jeg ikke du må faktisk.. men hvad er også enligforsørger ikke? står du med hele udgiften?

Altså vi har overhovedet ikke fælles økonomi. Han spiser ikke mad hos os, men han er der til gengæld hver dag og overnatter så tit som overhovedet muligt...

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Annesofie. skriver:

hvis han ikke sover ved dig mere end 3 nætter i ugen er det ok tror jeg.

Tror det er den regel der gælder for dem der er enlige forsørgere med egen bolig..

Anmeld

6. april 2011

PsychedeliC

Anonym skriver:

Altså vi har overhovedet ikke fælles økonomi. Han spiser ikke mad hos os, men han er der til gengæld hver dag og overnatter så tit som overhovedet muligt...

Måske skal du høre dine forældre om det men altså hvis du finder ud af at du ikke må vil du så ændre på det alligevel?

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

PsychedeliC skriver:

Måske skal du høre dine forældre om det men altså hvis du finder ud af at du ikke må vil du så ændre på det alligevel?

Ja, det er jeg nød til.

Mine forældre ved ikke om det er lovligt, men nu hvor han er begyndt at overnatte her tit, frygter de at blive taget for at have ham 'boende' ulovligt.

Anmeld

6. april 2011

PsychedeliC

Anonym skriver:

Ja, det er jeg nød til.

Mine forældre ved ikke om det er lovligt, men nu hvor han er begyndt at overnatte her tit, frygter de at blive taget for at have ham 'boende' ulovligt.

Jeg har ikke selv læst det hele her men ved ikke om du kan bruge det

http://www.socialrdg.dk/Default.aspx?ID=2221

Anmeld

6. april 2011

SpunkenJo

Anonym skriver:

Ved nogen om man MÅ det?

Findes der ikke noget gratis retshjælp eller lignende der hvor du bor. For det ville da være rart for dig at få afklaret, så du ved hvad dubhar at forholde dig til.

Du kan jo risikere en bøde eller lignende, og det er jo dumt hvis det kan undgås

- mener det er noget med nætter han overnatter, men ved det ikke

Håber der er nogen der kan give dig klar besked

Anmeld

6. april 2011

henh01

Hej

Du må ikke modtage enlig forsørger tillæg når/hvis din kæreste opholder sig hos dig mere end de ovenfor nævnte 3 nætter om ugen. Han må ikke hjælpe dig med noget af det huslige såsom, rengørring, indkøb osv.

Selvom du bor hjemme, bliver du stadig betragtet som enlig forsørger da dine forældres økonomi intet har at gøre med din og dit barn.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.