Ideer til MEGET nem børnevenlig mad...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10.909 visninger
22 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Jibbe

Jeg er jo begyndt at arbejde igen og det er fantastisk! Men nogen dage får jeg først fri kl 17 og er derfor først hjemme ved svigerforældrene for at hente Frej 1745. Så skal jeg hjem og så er det altså der maden bare nærmest skal have lavet sig selv ;-) je har lavet masser af lasagner men de skal jo næsten laves om morgenen for at de bare kan varmes op om aftenen i mikroen. Men har i andre forslag? Drengen er altædende og det er jeg også så er nærmest klar på alt som også gerne mÅ være lidt sundt :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

MissTooze

Boller i karry er også nemt og hurtigt og lave, og så kan du jo købe bollerne frosne hvis det skal gå ekstra hurtigt

Ellers er spaghetti og kødsovs et hit her hjemme og det er også hurtigt.

Fisk og kylling i ovn m. kartoffler og grønt er også hurtigt og nemt

Anmeld

6. april 2011

henh01

Alt der kan komme i ovnen er nem mad..

Øhm... suppe, rugbrød, spagettig kødsauce, lasagne, pasta med kylling, laks og ris...

Hmm uden at være sikker så tror jeg der findes en del kogebøger der indeholder retter på under 30 min

Anmeld

6. april 2011

Lone Jakobsen

lav en stor portion frikadeller i en weekend og frys ned. de kan spises med rugbrød på en travl dag.

ellers har vi altid fiskefileter og gordon bleu i fryseren. det er nemt med pasta og en omgang frost grøntsager.

grøntsagstærte kan laves dagen i forvejen.

madpandekager med fyld kan også laves helt klar så de bare skal smides i ovnen.

supper kan laves klar og fryses ned (tomat supper fra karolines er så også en kæmpe hitter her)

Anmeld

6. april 2011

L.J.L

Herhjemme forsøger vi altid at lave retter som kan spises i to dage, som oftest gryderetter; chili con carne, spaghetti, boller i karry, mørbradgryde, pølsemix med kartoffelmos etc

Anmeld

6. april 2011

bullerbassen

Her har vi tit gjordt det , at hvis der er rester tilbage fra aftensmaden ( ofte ikke så meget )

Så fryser jeg det ned i frost poser, så passer det lige med en portion til Silas de dage hvor de store drenge er til sport.

Det kan være - kødsovs - boller i karry - sammen kogt. Ellers også får han en portion varm havregrød

Anmeld

6. april 2011

Jibbe

Tak for alle de gode ideer. Det er lidt svært at overskue synes jeg, det med at palnlægge mad som gerne kun skal tage 5 min at lave da Frej vil være monster sulten kl 18 når vi træder ind af døren. Og jeg gider bare ikke stå hver morgen og lave mad til om aftenen. Men heldigvis har jeg kun lige et problem i morgen og så går der 4 uger hvor jeg kan planlægge lidt og gemme rester før problemet opstår igen :-) men hvor er det nogengange svært at være kreativ når man er deltids enlig mor som gerne vil arbejde ;-)

Anmeld

6. april 2011

Jibbe

bullerbassen skriver:

Her har vi tit gjordt det , at hvis der er rester tilbage fra aftensmaden ( ofte ikke så meget )

Så fryser jeg det ned i frost poser, så passer det lige med en portion til Silas de dage hvor de store drenge er til sport.

Det kan være - kødsovs - boller i karry - sammen kogt. Ellers også får han en portion varm havregrød

Hehe det kan være Frej gerne vil spise havregrød til aften nu hvor han ikke gider det om morgenen.

Anmeld

6. april 2011

Jibbe

henh01 skriver:

Alt der kan komme i ovnen er nem mad..

Øhm... suppe, rugbrød, spagettig kødsauce, lasagne, pasta med kylling, laks og ris...

Hmm uden at være sikker så tror jeg der findes en del kogebøger der indeholder retter på under 30 min

Jeg har bare ikke 30 min desværre. MÅske 10-12 min kan jeg strække den. Han er så sulten når vi træder ind af døren. Så det skal være super hurtigt og super nemt da det er midt i ulvetimen og jeg selv skal underholde en træt og sulten dreng...

Anmeld

6. april 2011

Jibbe

linselouise skriver:

Herhjemme forsøger vi altid at lave retter som kan spises i to dage, som oftest gryderetter; chili con carne, spaghetti, boller i karry, mørbradgryde, pølsemix med kartoffelmos etc

Det må jeg til at gøre. Så jeg har noget mad til ham som bare lige skal i microen.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.