Fødselsdepression?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.296 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er ung mor og bange for at jeg har en depression/fødselsdepression, fødte for et par måneder siden, havde det også svært før graviditeten.
jeg er bange for at hvis det viser sig at jeg har det så tager komunnen mit barn eller andet? hvad gør jeg, jeg vil virkelig gerne mit barn, det er bare svært.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Holbæktrunten

Du går til lægen og snakker med dem! Så længe du er en god mor, tager de ikke barnet fra dig 

Men når man har det sådan kan det være en uvurderlig hjælp at få nogle samtaler hos lægen, og høre om hvilke muligheder man har for at få støtte til de forskellige ting der er svære.

Du skal ikke være bange for at bede om hjælp - det viser at du er en stærk pige og ansvarlig mor!

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

Holbæktrunten skriver:

Du går til lægen og snakker med dem! Så længe du er en god mor, tager de ikke barnet fra dig 

Men når man har det sådan kan det være en uvurderlig hjælp at få nogle samtaler hos lægen, og høre om hvilke muligheder man har for at få støtte til de forskellige ting der er svære.

Du skal ikke være bange for at bede om hjælp - det viser at du er en stærk pige og ansvarlig mor!

jeg vil bare ikke miste min baby er så bange for de tager mit barn selvom jeg har hørt de ikke gør

Anmeld

6. april 2011

Holbæktrunten

Anonym skriver:

jeg vil bare ikke miste min baby er så bange for de tager mit barn selvom jeg har hørt de ikke gør

Jeg tænker, at hvis du vitterlit har en fødselsdepression, er der større sandsynlighed for at barnet i sidste ende bliver fjernet, hvis IKKE du får hjælp.

En depression er ikke at spøge med, du skal tage det alvorligt, det kan udvikle sig rigtig uheldigt sådan noget skidt.

Dit barn har også brug for en rask og glad Mor der magter hverdagen... 

Jeg synes at kunne fornemme af dit indlæg at du faktisk har anerkendt at du har behov for hjælp, og nu bare skal over den der hurdle med at bede om den... Det er et kæmpe skridt, og så flot... Sørg for at følge den til dørs...

Havde en veninde der fik en fødselsdepression allerede i 2 trimester... I dag, 4 år senere døjer hun stadig med den, og har svært ved at få privatlivet til at hænge sammen. Fordi hun var stolt og stædig i tidernes morgen... Her skal det lige nævnes at hun er 40 år gammel i dag... Og hendes problemer har kostet hende mit og mange andres venskab, da hun nægtede og løg så det fløj om ørerne på hende, og nægtede at lukke nogen ind 

Anmeld

6. april 2011

LRJ

Anonym skriver:

jeg er ung mor og bange for at jeg har en depression/fødselsdepression, fødte for et par måneder siden, havde det også svært før graviditeten.
jeg er bange for at hvis det viser sig at jeg har det så tager komunnen mit barn eller andet? hvad gør jeg, jeg vil virkelig gerne mit barn, det er bare svært.

Jeg fik en efterfødels reaktion en del måneder efter jeg havde født, og jeg er ung mor, ved ikke hvor ung du er, men jeg gik til læge, og snakkede med dem, det var heldigvis ikke så slemt som sidst jeg havde en depression, så havde ikke brug for psykolog

Mit råd er snak med lægen først og hvis der bliver vurderet at du skal til psykolog, så tag til det - er sikker på kommunen kun tager barnet hvis du falder helt ned i et hul

Anmeld

6. april 2011

ZamanogDania

Jeg har fødselsdepression nu. Min datter er 15 måneder, og jeg ville ikke indrømme at det var depression. Jeg var til lægen, og de anbefalet mig en psykolog. De tager ikke dit barn fra dig bare rolig. Men søg hjælp nu

Anmeld

6. april 2011

Anonym trådstarter

jeg er 19 og tror den er gal. jeg vil så gerne kunne magte og være mor og trøste mit barn når det er ked og ikke sidder og gå i panik eller blive sur over det har ondt i maven. har så dårlig samvittighed over og tænke sådan, og er bange for og komme til og blive voldlig eller noget, jeg ville aldrig gøre noget men bliver så frustreret og ked af jeg ikke kan trøste det. vil bare gerne kunne være en god mor og kæreste og husmor.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.