en lille opdate :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.172 visninger
8 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Assi

Hej piger

Jeg får læst med herinde, men ikke skrevet så ofte! Det ser ud til at jeres babyer stortrives - fantastisk

Her går det også godt dog lidt op ad bakke og bekymringer er en del af hverdagen

Der var en masse med Silas i starten (det har jeg skrevet om tidligere), men heldigvis har alle prøver osv været fine Men det er desværre som om, en ny bekymring hele tiden skal afløse den gamle - det er trættende! Han har været dårlig til øjnekontakt. Ikke fordi han bliver passiv - tværtimod. Men det har været som om, han ikke helt kunne fokusere. Han skeler til tider meget, så måske det er forklaringen. Det går dog hele tiden fremad og han bliver bedre og bedre, så det er en kæmpe trøst! Vi skal til tjek ang øjnene på sygehuset i denne måned, så det er spændende, hvad de siger. Udover det, skal han tjekkes til august, om han måske mangler væksthormon. Det er egentlig ikke noget, jeg har været bekymret for, og min egen læge mente her til 5 månedertjek, at det nok ikke være noget. Men bekymringen er alligevel vokset i mig, da jeg nu kan se, at han ikke vokser ret hurtigt. Han var 47 cm ved fødslen og er nu kun 60,5/61 cm..han "burde" ligge på de 63/64 cm. Han har dog været meget syg med to indlæggelser (rsvirus og en infektion) + døjet med forkølelse ofte. Udover det er hverken mig eller min mand ret høje. Så alt det kan være forklaringen. Men det KAN jo også betyde, at han mangler det væksthormon. Det er tærende med uvisheden og ventetiden!

MEN, når alt det så er sagt, så har vi verdens lækreste dreng Han er smæklækker og har det skønneste smil. Han er nem, nem, nem!

Så en blandet opdate herfra

Lige et billede af lækkermåsen(her er han knap 5 måneder) :

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Gyllibik

Sikke en herlig gut  Håber en masse medgang for jer, og håber ikke der er noget med bette manden.

Anmeld

7. april 2011

marhemor

Han er vel nok en herlig lille gut

Hvor må det være hårdt for jer, at have al den modgang?!

Tror altså ikke at I skal være SÅ bekymret for at han mangler det væksthormon.. Vores datter på 5½ måned var ved fødslen 49 cm lang, og var ved 5 mdrs undersøgelse 63 cm (ifølge sundhedsplejersken, 60 cm ifølge lægen ), så det svarer jo nogenlunde til samme "forlængelse" som hos jeres skønne Silas.

Vi har altså INTET hørt om at der skulle mangle noget, hun følger fint sin kurve (under gennemsnittet, men indenfor normalområdet), så herhjemme er vi ikke bekymret for vores lille fis

og håber på medgang til den lille gut!!

Anmeld

7. april 2011

misslea

Uuuhhh hvor ser han bare skide lækker ud altså!!! HAPS HAPS!!

Og sikke dog en omgang I har været igennem.... forstår sørme godt, at det har været frustrerende og meget hårdt, at den ene bekymring afløses af den næste!!!

Håber på en masse medgang for jer i den nærmest fremtid... det er vidst jeres tur nu!!!

Anmeld

7. april 2011

Assi

Gyllibik skriver:

Sikke en herlig gut  Håber en masse medgang for jer, og håber ikke der er noget med bette manden.

Tak Vi håber på det bedste!

Anmeld

7. april 2011

Assi

marhemor skriver:

Han er vel nok en herlig lille gut

Hvor må det være hårdt for jer, at have al den modgang?!

Tror altså ikke at I skal være SÅ bekymret for at han mangler det væksthormon.. Vores datter på 5½ måned var ved fødslen 49 cm lang, og var ved 5 mdrs undersøgelse 63 cm (ifølge sundhedsplejersken, 60 cm ifølge lægen ), så det svarer jo nogenlunde til samme "forlængelse" som hos jeres skønne Silas.

Vi har altså INTET hørt om at der skulle mangle noget, hun følger fint sin kurve (under gennemsnittet, men indenfor normalområdet), så herhjemme er vi ikke bekymret for vores lille fis

og håber på medgang til den lille gut!!

Tak for det Det er ALTID rart at høre om andre, der også har bette babyer! ..og du har ret -  det er jo ca samme forlængelse. De er så dumme de bekymringer - det kan så nemt vokse indeni, og så kan man næsten blive overbevist om, at det er sandt. Jeg håber, min bekymring bliver gjort til skamme!

Anmeld

7. april 2011

Assi

misslea skriver:

Uuuhhh hvor ser han bare skide lækker ud altså!!! HAPS HAPS!!

Og sikke dog en omgang I har været igennem.... forstår sørme godt, at det har været frustrerende og meget hårdt, at den ene bekymring afløses af den næste!!!

Håber på en masse medgang for jer i den nærmest fremtid... det er vidst jeres tur nu!!!

Ja, jeg vil også mene, det er vores tur nu!! og tak!

Anmeld

10. maj 2011

marhemor

Assi skriver:

Hej piger

Jeg får læst med herinde, men ikke skrevet så ofte! Det ser ud til at jeres babyer stortrives - fantastisk

Her går det også godt dog lidt op ad bakke og bekymringer er en del af hverdagen

Der var en masse med Silas i starten (det har jeg skrevet om tidligere), men heldigvis har alle prøver osv været fine Men det er desværre som om, en ny bekymring hele tiden skal afløse den gamle - det er trættende! Han har været dårlig til øjnekontakt. Ikke fordi han bliver passiv - tværtimod. Men det har været som om, han ikke helt kunne fokusere. Han skeler til tider meget, så måske det er forklaringen. Det går dog hele tiden fremad og han bliver bedre og bedre, så det er en kæmpe trøst! Vi skal til tjek ang øjnene på sygehuset i denne måned, så det er spændende, hvad de siger. Udover det, skal han tjekkes til august, om han måske mangler væksthormon. Det er egentlig ikke noget, jeg har været bekymret for, og min egen læge mente her til 5 månedertjek, at det nok ikke være noget. Men bekymringen er alligevel vokset i mig, da jeg nu kan se, at han ikke vokser ret hurtigt. Han var 47 cm ved fødslen og er nu kun 60,5/61 cm..han "burde" ligge på de 63/64 cm. Han har dog været meget syg med to indlæggelser (rsvirus og en infektion) + døjet med forkølelse ofte. Udover det er hverken mig eller min mand ret høje. Så alt det kan være forklaringen. Men det KAN jo også betyde, at han mangler det væksthormon. Det er tærende med uvisheden og ventetiden!

MEN, når alt det så er sagt, så har vi verdens lækreste dreng Han er smæklækker og har det skønneste smil. Han er nem, nem, nem!

Så en blandet opdate herfra

Lige et billede af lækkermåsen(her er han knap 5 måneder) :

Hej Assi!

Er spændt på at høre hvordan det gik med kontrollen af Silas øjne?

Og så håber jeg at I har fået lidt mere medgang end sidst du skrev?

Maria

Anmeld

19. maj 2011

Assi

marhemor skriver:

Hej Assi!

Er spændt på at høre hvordan det gik med kontrollen af Silas øjne?

Og så håber jeg at I har fået lidt mere medgang end sidst du skrev?

Maria

Kære Maria

Tusind tak for din besked for et stykke tid siden, og ikke mindst fordi du tænker op os! Det varmer

Vi har nu endelig været til øjenlæge med ham, og det er, som de siger ved alle andre tjek: han virker bagud, men vi kan ikke sige hvorfor.

Lægen gennemgik en række prøver, og hun giver os ret i, at han ikke ser som han skal, men grunden kan hun ikke finde. Han er ikke nærsynet eller langsynet, men han er bagud med sin synsudvikling.

Det passer egentlig meget godt ind i billedet med, at han vækstmæssigt og motorisk også er lidt bagud.

Med alle 3 ting rykker han sig heldigvis - han står ikke stille...det er "bare" langsommere, end han burde.

Hun vil se os igen til efteråret.

Tja, så vi gik hverken glade eller kede af det derfra. Vi er efterhånden vant til, at de ser ham og siger "sikke en skøn dreng, ja han virker bagud, men hvorfor ved vi ikke".

Det er jo skønt, at hun ikke fandt en øjnesygdom, eller at han skal ha briller. Omvendt er ventetiden jo opslidende. Hvis det bare var briller, var den ligesom lukket! Vi ved ikke, om vi venter på ingenting..om han nok skal indhente alle tingene i hans tempo - eller om vi om noget tid får stillet en eller flere diagnoser. Vi satser selvfølgelig på det første Men den sidste mulighed dukker jo op i bekymringerne hver dag.

Vi er taknemlige for alle tjekkene og lægernes indsats. De er nødvendige, og jeg har brug for dem som små milepæle. Omvendt har man lyst til at droppe alle tjek i fremtiden, og så bare lade ham være. Hverken synet, motorikken eller væksten gør ham urolig eller ked af det - tværtimod, han er altid glad og tilpas.

Nu skulle vi gerne få noget ro de næste måneder. Efter sommerferien skal han så ha tjekket de forskellige ting igen - vores håb er, at sommeren gør ham godt, og han bare fræser derud af

Igen, tak for tankerne

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.