Forebyggelse af Bækkenløsning??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

795 visninger
6 svar
0 synes godt om
6. april 2011

Tvebakken

Hejsa,

Jeg står i den situation, at vi er meget tæt på at gå i gang med projekt nr. 3.

Jeg har dog nogle tvivl i forhold til graviditeten, da jeg med min nr 2 fik temmelig kraftig bækkenløsning, og endda fik voldsomt tilbagefald, da hun var ca. 10 mdr.

Det jeg tænkte på er, om der mon er en måde at forsøge at forebygge, eller begrænse bækkenløsning?

Måske i form af specielt træningsprogram eller lignende.

Er der nogen, der har erfaringer i den retning??

På forhånd tak.

Julie

PS - håber jeg valgte den rette kategori til dette - jeg anede ikke, hvor jeg ellers skulle putte den hen...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Lou87

Tvebakken skriver:

Hejsa,

Jeg står i den situation, at vi er meget tæt på at gå i gang med projekt nr. 3.

Jeg har dog nogle tvivl i forhold til graviditeten, da jeg med min nr 2 fik temmelig kraftig bækkenløsning, og endda fik voldsomt tilbagefald, da hun var ca. 10 mdr.

Det jeg tænkte på er, om der mon er en måde at forsøge at forebygge, eller begrænse bækkenløsning?

Måske i form af specielt træningsprogram eller lignende.

Er der nogen, der har erfaringer i den retning??

På forhånd tak.

Julie

PS - håber jeg valgte den rette kategori til dette - jeg anede ikke, hvor jeg ellers skulle putte den hen...

Følger lige med her
Da jeg selv havde bækkenløsning ved den første og gerne ville vide hva man evt ku gøre når projekt 2 engang starter..

Anmeld

16. juli 2012

Tvebakken

Følger lige med her
Da jeg selv havde bækkenløsning ved den første og gerne ville vide hva man evt ku gøre når projekt 2 engang starter..

Hejsa,

Kom til at tænke på, at jeg da lige ville opdatere her.
Jeg har nemlig lige fået min ønskede 3'er (som måske ikke engang bliver den sidste.. )

Jeg valgte at starte til Pilates et stykke tid før graviditeten - så jeg allerede da kunne starte træning af bækkenet. Og det holdt jeg fast i frem til 4-5 uger før termin.
Derudover fik jeg kontakt til en fysioterapeut med speciale i bækkener (hammerdygtig fra Århus) - som jeg opsøgte så snart jeg testede positiv.
Fik nogle behandlinger til at starte med - og så fik jeg nogle øvelser, som jeg trolig lavede HVER dag.

Og jeg havde ikke bækkenløsning!!!

Jeg havde da selvfølgelig lidt ondt til allersidst - og havde måske en lille uge, hvor jeg havde noget, der mindede om - men SLET ikke så slemt som sidst - så jeg er lykkelig.

Om det så er det, der har gjort forskellen, skal jeg ikke kunne sige - men jeg vælger at tro på, at det har påvirket i et eller andet omfang.
Og ja, nu er jeg jo så næsten frisk på en enkelt mere.

Håber du kan bruge det til noget.

Anmeld

16. juli 2012

Lou87

Tvebakken skriver:

Hejsa,

Kom til at tænke på, at jeg da lige ville opdatere her.
Jeg har nemlig lige fået min ønskede 3'er (som måske ikke engang bliver den sidste.. )

Jeg valgte at starte til Pilates et stykke tid før graviditeten - så jeg allerede da kunne starte træning af bækkenet. Og det holdt jeg fast i frem til 4-5 uger før termin.
Derudover fik jeg kontakt til en fysioterapeut med speciale i bækkener (hammerdygtig fra Århus) - som jeg opsøgte så snart jeg testede positiv.
Fik nogle behandlinger til at starte med - og så fik jeg nogle øvelser, som jeg trolig lavede HVER dag.

Og jeg havde ikke bækkenløsning!!!

Jeg havde da selvfølgelig lidt ondt til allersidst - og havde måske en lille uge, hvor jeg havde noget, der mindede om - men SLET ikke så slemt som sidst - så jeg er lykkelig.

Om det så er det, der har gjort forskellen, skal jeg ikke kunne sige - men jeg vælger at tro på, at det har påvirket i et eller andet omfang.
Og ja, nu er jeg jo så næsten frisk på en enkelt mere.

Håber du kan bruge det til noget.

Super sødt af dig at opdatere

Desværre er jeg gået hen og fået fibromyalgi - så det er nok mere det som bekymrer mig nu end bækkenløsning. Øv.
Så må se om der overhovedet blir en nr 2.

Anmeld

17. juli 2012

Tvebakken

Lou87 skriver:

Super sødt af dig at opdatere

Desværre er jeg gået hen og fået fibromyalgi - så det er nok mere det som bekymrer mig nu end bækkenløsning. Øv.
Så må se om der overhovedet blir en nr 2.

Åh nej. Ved ikke meget om den sygdom, men kan godt forstå den overskygger. Jeg ønsker dig alt det bedste!

Anmeld

17. juli 2012

Muffinmus

der er mange gode øvelser til at forbygge og træne dit bækken

De fleste gør den fejl at de bliver sygemeldt og sidder i sofaen resten af graviditeten, det er  for mange dumt og ofte helt forkert. Tvært imod, man skal træne og gerne flere gange om ugen, men med hjælp fra en fysse der kan vejlede. I Viborg har de f.eks kvinder der går fra knap at kunne gå en tur til at kunne en masse bare pga deres træning med en fysse, det er dog et særligt hold med fokus kun på BL:-)

Anmeld

18. juli 2012

Lou87

Tvebakken skriver:

Åh nej. Ved ikke meget om den sygdom, men kan godt forstå den overskygger. Jeg ønsker dig alt det bedste!

En kedelig muskel og led sygdom. Såå..
Mange tak

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.