Hej Piger,
tak for jeres søde hilsner til undertegnede og Luca :-)
Tak til min sms makker Meen for at putte opdtaeringen på så hurtigt :-)
Indledningsvis vil jeg blot sige, at lille Luca og jeg har det fantastisk. Hun er så smuk og dejlig, og man kan slet ikke få nok af at kigge og røre ved hende. Amningen virker som om den er kommet ok i gang - der er allerede mælk i babserne, så det er fint. Hun sutter rigtigt fint, så tror og håber på et fint ammeforløb.
En hurtig lille fødselsberetning:
Jeg vågnede kl. 1.00 ved at jeg skulle tisse og da jeg stod ud af sengen "tissede" jeg en lille sø på gulvet. Jeg tænkte er det tis eller fostervand. Fik skiftet trusser og gik i seng igen, da jeg ikke kunne mærke noget ellers. 15 minutter senere skulle jeg tisse igen, og denne gang var jeg ikke i tvivl, da slimproppen gik ved samme lejlighed. kl. 1.30 vækkede jeg manden og sagde, at vi var i fødsel. Tog et hurtigt bad og mærkede den første ve. Anden ve kom allerede 5 minutter senere, så jeg var godt klar over, at det nok ville gå stærkt. kl. 2.30 var vi på Rigshospitalet, og da var jeg åbnet 4 cm. De sidste 6 cm tog en times tid med hyppige veer. så havde jeg en lille pause inden presseveerne kom, og på 3 presseveer var hun ude. Helt fantstisk. Sød og meget kompetent jordemoder.
Min jordemoder sagde efter fødslen, at jeg var skabt til at føde børn. Hun var meget imponeret over mig.
Et tip til dem som endnu ikke har født, hvis jeg må komme med et godt råd er, at se fødslen som oplevelse. Vær nærværende og tænk positivt, også når det gør ondt, det er jo en længe ventet gave som er ved at komme til verden og jeres barns fødselsdag. Hvis man har det for øje, går det hele meget lettere.
Jeg valgte ingen smertelindring overhovedet, da jeg ikke følte det var nødvendigt. Har lidt efterveer p.t., men det følger jo med efter en fødslen, da livmoderen skal trække sig sammen.
Nu vil jeg nyde miss Luca.
kram kaka4