Baby Luca

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

452 visninger
3 svar
0 synes godt om
6. april 2011

kaka4

Hej Piger,

tak for jeres søde hilsner til undertegnede og Luca :-)

Tak til min sms makker Meen for at putte opdtaeringen på så hurtigt :-)

Indledningsvis vil jeg blot sige, at lille Luca og jeg har det fantastisk. Hun er så smuk og dejlig, og man kan slet ikke få nok af at kigge og røre ved hende. Amningen virker som om den er kommet ok i gang - der er allerede mælk i babserne, så det er fint. Hun sutter rigtigt fint, så tror og håber på et fint ammeforløb.

En hurtig lille fødselsberetning:

Jeg vågnede kl. 1.00 ved at jeg skulle tisse og da jeg stod ud af sengen "tissede" jeg en lille sø på gulvet. Jeg tænkte er det tis eller fostervand. Fik skiftet trusser og gik i seng igen, da jeg ikke kunne mærke noget ellers. 15 minutter senere skulle jeg tisse igen, og denne gang var jeg ikke i tvivl, da slimproppen gik ved samme lejlighed. kl. 1.30 vækkede jeg manden og sagde, at vi var i fødsel. Tog et hurtigt bad og mærkede den første ve. Anden ve kom allerede 5 minutter senere, så jeg var godt klar over, at det nok ville gå stærkt. kl. 2.30 var vi på Rigshospitalet, og da var jeg åbnet 4 cm. De sidste 6 cm tog en times tid med hyppige veer. så havde jeg en lille pause inden presseveerne kom, og på 3 presseveer var hun ude. Helt fantstisk. Sød og meget kompetent jordemoder.

Min jordemoder sagde efter fødslen, at jeg var skabt til at føde børn. Hun var meget imponeret over mig.

Et tip til dem som endnu ikke har født, hvis jeg må komme med et godt råd er, at se fødslen som oplevelse. Vær nærværende og tænk positivt, også når det gør ondt, det er jo en længe ventet gave som er ved at komme til verden og jeres barns fødselsdag. Hvis man har det for øje, går det hele meget lettere.

Jeg valgte ingen smertelindring overhovedet, da jeg ikke følte det var nødvendigt. Har lidt efterveer p.t., men det følger jo med efter en fødslen, da livmoderen skal trække sig sammen.

Nu vil jeg nyde miss Luca.

kram kaka4

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Line Højdal

Årh altså - det lyder jo som en helt igennem fantastisk fødsel... det må være SKØNT når det går så let!!

Det er dejligt også at få denne slags historier!!

Endnu engang tillykke med din dejlige lille Luca - jeg kan levende forestille mig hvordan man bare slet ikke kan blive mæt af at se på det lille vidunder der er blevet til, røre ved det og dufte til det

Ihh - jeg glæder mig til det bliver min tur!!
Og jeg har det faktisk lige som du skriver om... Jeg glæder mig til fødslen - forløsningen efter 9 måneders venten, en fødselsdag, en miraklernes dag, en fest...

Jeg er ikke naiv og forestiller mig ikke at slippe smertefrit igennem, men jeg ved bare at det bliver fantastisk og at det at blive mor vil overskygge alt andet

fra Line, der allerede er meget utålmodig og temmelig misundelig på jer der allerede har babyguldet i armene

Anmeld

6. april 2011

marijke85

sikke dejligt forløb du har haft!(hvis men kan sige det såden ) endnu engang tillykke!!

og tak for den tip, glæder mig også helt vildt til det bliver vores tur, har termin imorgen!

marijke

Anmeld

6. april 2011

moars

sikke en drømmefødsel, og stort tillykke endnu engang med jeres prinsesse luca

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.