Kan babyer have mareridt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.304 visninger
10 svar
0 synes godt om
6. april 2011

CA

Johannes har vågnet en million gange i nat med skrig lige på og hårdt. Nu sover han i barnevognen. Sover tydeligvis, men der kommer gryntelyde hele tiden og igen. 

Jeg kan ikke finde ud af, om han har ondt i maven, eller om han måske har mareridt? Han plejer ikke at kunne falde i søvn når det er maven der driller... 

Uh det skærer i hjertet når han ikke har det godt

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Bshizzle

Carina87 skriver:

Johannes har vågnet en million gange i nat med skrig lige på og hårdt. Nu sover han i barnevognen. Sover tydeligvis, men der kommer gryntelyde hele tiden og igen. 

Jeg kan ikke finde ud af, om han har ondt i maven, eller om han måske har mareridt? Han plejer ikke at kunne falde i søvn når det er maven der driller... 

Jeg vil lige trøste dig med at det er helt normalt at babyer har mareridt..

Du skal bare nusse dem i søvn igen.. eller bare give dem en trykhed, for det skal nok gå over hurtigt igen.

Min dreng havde osse mareridt i en tidlig alder.. og jeg fik afvide af Sundhedsplejsken samt andre omkring mig at det var ganske normalt...
Du skal selvfølgelig bare være sikker på det ikke er noget med maven

.. Men barnet har jo ikke ondt af at ha mareridt Det er bare ikke så behageligt.. kender vi jo selv.

Anmeld

6. april 2011

Kindfed

Min dreng begynder også nogle gange at TUDbrøle om natten. Han lyder virkelig fortvivlet, men som regel er han ikke engang vågen. Hvis han så vågner, når jeg kommer derind, så begynder han at smile og har det fint. Jeg kan ikke rigtigt tolke det som andet end mareridt, han er jo glad og velfungerende om dagen. Så jeg tror godt, de kan have mareridt

Anmeld

6. april 2011

Bshizzle

.. og hvis du ikke ved om det er maven den er galt med..

Spiser han normalt og prutter han normalt.. samt afføring.. ?

For hvis det hele er normalt der, så skulle det ikke være maven den er gal med.
Men dog bare mareridt.

Anmeld

6. april 2011

2721

Carina87 skriver:

Charlie har rigtig tit en form for mareridt, sp siger det er hans måde at bearbejde dagens oplevelser på

Anmeld

6. april 2011

Mettemus

Jeg har haft samme oplevelse med Laurits (som du måske så på Slabberas?). Han stikker i et VILDT hyl, men uden rigtigt at vågne og falder hurtigt i søvn igen.

Jeg tror simpelthen, at han drømmer. Dels fordi, som du siger, at hvis han har ondt i maven, så vågner han rigtigt og falder ikke bare i søvn af sig selv igen. Dels fordi han altid trækker benene op under sig og i det hele taget er meget urolig når han har ondt - når han "bare" stikker i det der hyl, reagerer resten af kroppen ikke, han ligger bare stille og roligt (ish - for han er jo ikke stille)

Anmeld

6. april 2011

CA

Bshizzle skriver:

.. og hvis du ikke ved om det er maven den er galt med..

Spiser han normalt og prutter han normalt.. samt afføring.. ?

For hvis det hele er normalt der, så skulle det ikke være maven den er gal med.
Men dog bare mareridt.

Han spiser, tisser, prutter og bøvser som normalt. Og som Mette også skriver så er det ellers meget tydeligt at se når han har ondt i maven. Benene trækkes op under maven, han vrider sig og han falder ikke i søvn før han har skidt...

Synes godt nok det er synd sådan en lille en skal have mareridt!

Anmeld

6. april 2011

CA

Puslingen skriver:

Charlie har rigtig tit en form for mareridt, sp siger det er hans måde at bearbejde dagens oplevelser på

...Men han skulle da gerne kun have gode oplevelser i en alder af 10 uger? Jeg mener, han har jo ikke oplevet nogen af verdens elendigheder endnu, så hvad kan han lige få mareridt af? 

Anmeld

6. april 2011

CA

Mettemus skriver:

Jeg har haft samme oplevelse med Laurits (som du måske så på Slabberas?). Han stikker i et VILDT hyl, men uden rigtigt at vågne og falder hurtigt i søvn igen.

Jeg tror simpelthen, at han drømmer. Dels fordi, som du siger, at hvis han har ondt i maven, så vågner han rigtigt og falder ikke bare i søvn af sig selv igen. Dels fordi han altid trækker benene op under sig og i det hele taget er meget urolig når han har ondt - når han "bare" stikker i det der hyl, reagerer resten af kroppen ikke, han ligger bare stille og roligt (ish - for han er jo ikke stille)

Små stakler... De skal da ikke have mareridt sådan nogen... 

Anmeld

6. april 2011

Mettemus

Carina87 skriver:

Små stakler... De skal da ikke have mareridt sådan nogen... 

"Sjovt" - han stak lige i et af sine hyl, mens vi skrev om det. Det var heldigvis ovre igen inden jeg overhovedet nåede ind til ham (han sover inde i dag)

Nej, de skal kun drømme om babser, badeænder og babypludren

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.