sprog? er det normalt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

891 visninger
11 svar
0 synes godt om
6. april 2011

LIZO

jeg er lidt blank på det her område. for liam havde mange øreproblemer og var meget ældre da han begyndte at sige noget..

men zoey er næsten 1 1/2 år nu.. men hun kan sige så meget.. er det normalt.¨for det er rigtige ord.

hun siger hej. tak og mange tak. når hun fjoller rundt og laver noget eller tar solbriller på så siger hun sejt.

når hun skal sige farvel siger hun hej hej..  hun prøver at sige liam.. men siger lia. det er det enste der driller hende lidt.. men hun kan bare så mange ord nu.. og mange andre.. hun snakker hele dagen lang..  og så snakker hun lige lidt mere..

er det normalt at piger snakker så meget så tidligt? liam var 2,5 før han sagde enkelte ord..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. april 2011

Ida.

Det er svært at sige noget generelt om sprogudvikling hos de små, for det ér bare meget individuelt - men det du beskriver er helt sikkert meget normalt Lina er 21 mdr og hun snakker også som et vandfald - hun var ikke mere end 8 mdr. før hun sagde sit første ord (tak). Man kan føre lange samtaler med hende, hun og Annika leger rigtige lege sammen, hvor dialog er en del af legen! Men vi oplever generelt, at Lina har været betydeligt hurtigere sprogligt, end Annika var. Linas ordforråd er helt klart påvirket meget af, at hun har en storesøster!

Anmeld

6. april 2011

Lilac

Jeg tror det er meget normalt... xxx har også snakket længe, også med rigtige ord... Jeg kan se i det jeg har skrevet om xxx sagde han mange ord da han var 1 år og 7 mdr.... Nyd det - det er bare en helt fantastisk udvikling 

Anmeld

6. april 2011

NaFe

det lyder da skønt af hun taler så meget..det kan jo være det bare ligger til os kvinder af have snakke genet..hehe...

ej... men her snakkede F fra hun var 10 måneder....med mor og hej og farvel og alt det... og så det bare gået stærkt derfra....

mener det helt normalt af de kan en masse ord fra 1 års alderen...

hilsen en mor med et barn der snakker 24/7..det til af blive skør af...

Anmeld

6. april 2011

Milka

pigerne siger meget lidt! skulle være tilfældet for mange tvillinger, at sprog kommer sent. og så har luca jo ørebøvl. 

jeg kan nu godt forstå hvad de siger 

men altså. zuper-zoey, tænker jeg 

Anmeld

6. april 2011

Ni-ko-li-ne

vores læge siger, at piger generelt er tidligere på den end drenge. Nikoline har snakket læææææææænge og nu taler hun hele tiden!

Anmeld

6. april 2011

Skouboe

Freja har også altid snakket meget.. Hun brugte 4-5 ords sætninger og ord som teletubbies, sandkasse og rutsjebane da hun var halvandet.

Anmeld

6. april 2011

LIZO

her hjemme er det helt nyt. for med liam var det meget tegn og gæt, men var jo klart knægten kunne intet høre.. så snart han fik dræn så snakket han derud af..

lars søster kunne man ha en lang samtale med da hun var 2. og de siger at zoey er lige sådan.. hvor tilde hendes kuinse ikke siger noiget som helst...

det eneste hun ikke vil sige er mor.. hver gang jeg prøver griner hun bare af mig og tar sig i hoved.. møg unge

Anmeld

6. april 2011

Skouboe

LIZO skriver:

her hjemme er det helt nyt. for med liam var det meget tegn og gæt, men var jo klart knægten kunne intet høre.. så snart han fik dræn så snakket han derud af..

lars søster kunne man ha en lang samtale med da hun var 2. og de siger at zoey er lige sådan.. hvor tilde hendes kuinse ikke siger noiget som helst...

det eneste hun ikke vil sige er mor.. hver gang jeg prøver griner hun bare af mig og tar sig i hoved.. møg unge

Det gjorde Freja også... hver gang jeg prøvede at få hende til at sige mor, kiggede hun på mig og sagde "Far!" Det var først da Silja var en måned eller deromkring at hun sagde mor.

Anmeld

6. april 2011

ooo

Milka skriver:

pigerne siger meget lidt! skulle være tilfældet for mange tvillinger, at sprog kommer sent. og så har luca jo ørebøvl. 

jeg kan nu godt forstå hvad de siger 

men altså. zuper-zoey, tænker jeg 

Jeg tænker også, uden at vide det med sikkerhed, at tvillinger nærmest må have deres eget sprog. Og så kommer dansk i anden række, når man nu bare kan snakke tvillingsk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.