Min mor havde 5 forskelligt mislykkede graviditeter!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

930 visninger
3 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Ka+Ma=Be

Hej alle!

Efter at jeg selv er blevet gravid, har jeg brugt meget tid på at tænke over, og snakke med min mor om alle hendes mislykkede graviditeter.

5 år efter jeg blev født, besluttede mine forældre, at de gerne ville have et barn mere. Dette endte ud i mange års ulykkeligheder med gentagne aborter, graviditet udenfor livmoderen, sprunget æggeleder osv osv osv. Hele hendes underliv er ødelagt og hun fik aldrig flere børn.

Det er naturligvis noget der har bekymret mig en del og så kom jeg til at tænke: "er det egentlig noget jeg skal sige til min læge/jordmoder?"
Jeg ved ikke om det ville gøre nogen forskel? Om de ville følge mig tættere, eller måske vil hvis jeg bliver gravid igen?

Hvad tænker i? Og har i selv erfaringer med noget lignende?

Undskyld de to indlæg! Det var ikke meningen at det skulle være annonymt!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Mikkel's mor <3

Katte87 skriver:

Hej alle!

Efter at jeg selv er blevet gravid, har jeg brugt meget tid på at tænke over, og snakke med min mor om alle hendes mislykkede graviditeter.

5 år efter jeg blev født, besluttede mine forældre, at de gerne ville have et barn mere. Dette endte ud i mange års ulykkeligheder med gentagne aborter, graviditet udenfor livmoderen, sprunget æggeleder osv osv osv. Hele hendes underliv er ødelagt og hun fik aldrig flere børn.

Det er naturligvis noget der har bekymret mig en del og så kom jeg til at tænke: "er det egentlig noget jeg skal sige til min læge/jordmoder?"
Jeg ved ikke om det ville gøre nogen forskel? Om de ville følge mig tættere, eller måske vil hvis jeg bliver gravid igen?

syntes du skal prøve og nævne det for læge og jdm, for en sikkerhedsskyld..

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

Katte87 skriver:

Hej alle!

Både min mormor, min mor og jeg har haft mange mislykkede svangerskaber, men det ser ud til at forsvinde med mig..og det er jeg utroligt lettet over, for min ældste har ikke haft nogen problemer, og jeg håber på at nr 2 heller ikke får det.

Men ved du hvad...blot fordi din mor har haft det, er det ikke ensbetydende med at du får det.
Men det er altid en god ide at nævne det både hos jordemoder og læge, så de evt. kan gøre et notat om det i din journal.
Så op med hovedet og fat mod søde ven.
Det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Anmeld

6. april 2011

Ka+Ma=Be

SussieThyssen skriver:

Både min mormor, min mor og jeg har haft mange mislykkede svangerskaber, men det ser ud til at forsvinde med mig..og det er jeg utroligt lettet over, for min ældste har ikke haft nogen problemer, og jeg håber på at nr 2 heller ikke får det.

Men ved du hvad...blot fordi din mor har haft det, er det ikke ensbetydende med at du får det.
Men det er altid en god ide at nævne det både hos jordemoder og læge, så de evt. kan gøre et notat om det i din journal.
Så op med hovedet og fat mod søde ven.
Det skal nok gå alt sammen.

Kærligst
Sussie

Nej, det kan du selvfølgelig have ret i! Jeg prøver da også at tænke på det bedste. Blev bare sådan i tvivl om det var noget de var interesserede i at vide. Lidt ligesom at ens farfar har sukkersyge og sådan

Men tak for de opmuntrende ord

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.