Eksperthjælp: IVF

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

970 visninger
0 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Tine Sofia Marcussen

"IVF"

Hej.

Jeg har lige meldt mig ind dag jeg har svært ved at finde info. vedr. mit problem.

Jeg fik i sept. 2010 fjernet den ene æggeleder og genåbnet den anden, og lavet noget der hedder en "palmers krave" på den.
I min journal står der, at hvis jeg ikke er gravid efter 1 år skal det ske via IVF.

Vi har forsøgt siden november 2010 at blive graivd, jeg har regelmæssig mens. og ægløsning på 16. dagen. Min kæreste har fået testet hans sæd og det er inden for normalen.

Mit spørgsmål går på, om du har kendskab til, hvor stor chancen er, for at opnå graivditet på normal vis for mig?

Jeg er 35 og føler lidt at jeg er i et kapløb mod tiden.

På forhånd tak for din tid. :-)

Tines svar

Velkommen her på siden.

Nej, man kan aldrig sige noget generelt om hvor hurtigt man bliver gravid - uanset hvordan og hvorledes. Når man gør statistikken op ang. ufrivilligt barnløse er der en pænandel af par hvor der ingen kan findes en egentlig årsag.

Men det lyder på din journal, som om at dine specielle forhold gør, at du skal indstille dig på at IVF kan komme ind i billedet. Men hvem ved om du alligevel kunne blive gravid inden da? Jeg har da tidligere oplevet at kvinden bliver gravid inden hormonbehnlingen er sat i gang simpelthen fordi hendes balance bliver genoprettet. Ellers vil akupunktur støtte dig gevaldigt hvis du skal til IVF.

Når du skal se dig om efter en kompetent behandler så kig efter om vedkommende er RAB godkendt, det kan man kun blive hvis man har en uddannelse på højt niveau. Og i fertilitetsbehandling skal du også sikre dig at vedkommende har taget efteruddannelse indenfor emnet.

Jeg ønsker dig alt godt.

Tine Sofia Marcussen

Akupunktur bruges verden over når et par gerne vil have børn. Men også i graviditeten til fx at dæmpe kvalme, i forbindelse med bækkenløsning, til at fremme veer eller til at vende et foster. Akupunktur er særdeles effektivt til børn med eksem, kolik osv. Tine arbejder også med andre patienter end kommende forældre i hendes klinik der ligger i Nordsjælland.

Se Tines hjemmeside: Klinik-lyspunkt.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.