et par spørgsmål fra en nybegynder... :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

510 visninger
9 svar
0 synes godt om
5. april 2011

celkt

det her er bare morsomt...

Nå, men jeg har prøvet mig frem de sidste par timer...

nu har jeg så en del fondant tilbage, da det ikke er nemt at vide, hvor meget man skal bruge, første gang man laver en kage. Kan man fryse det??

Dem der laver figurer, maler I på dem med frugtfarve og en lille pensel??

Og hvordan får i andre tingene til at klistre på?? Jeg har lavet en lille smule 'lim' af skumfiduser i mikrobølgeovnen, men der skal de jo varmes op igen og igen. Er der nogen nemmere måde... ??

Håber på et par svar...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

celkt

et enkelt billede af mit første forsøg...

jeg er faktisk forbløffet over hvor nemt det var at arbejde med det sugarpaste

inden i er der mørke bunde, solbær creme og chokoladetrøffelcreme...

bær over med min lidt tilfælde dekoration, skulle lige afprøve et par forskellige teknikker...

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

5. april 2011

4kløver

Sidder og spiser min skræm. Hvor ser den lækker ud. Men ved ingen ting om kager.

Anmeld

5. april 2011

signe.

det fondant(købefondant) jeg bruger, kan holde sig i cirka 2-3 mdr i en helt tætlukket pose når jeg laver figure osv, indfarver jeg det fondant jeg skal bruge.. øjne osv maler jeg med sådan en fødevarertusch jeg bruger almindelig vand som lim

Anmeld

5. april 2011

celkt

hmmm... men jeg har lavet det selv efter en opskrift fra nettet... fint og nemt, men syntes bare der er spild med overskudet...

Anmeld

5. april 2011

signe.

jeg tror ikke holdbarheden på hjemmelavet er så lang tid.. lavede det også selv af skumfiduser i starten, og efter et par dage i køleskab kom der sådan lidt væske ud fra den klump der var tilbage af fondanten, så den røg i skraldespanden..

Anmeld

5. april 2011

celkt

nu har jeg prøvet at putte det i fryseren. - så må jeg prøve at tage det op en dag og se om det er noget værd...

Anmeld

5. april 2011

signe.

celkt skriver:

nu har jeg prøvet at putte det i fryseren. - så må jeg prøve at tage det op en dag og se om det er noget værd...

Anmeld

5. april 2011

SussieThyssen

OOORRVVV..hvor er den fin

Ja du har altid været kreativ min pige...men pigerne herinde er godt nok seje mht flotte kager.
Så der bliver noget at lære

Skal lige sige at celkt's kager altid er lækre...yummy!!

Anmeld

6. april 2011

Magsen

celkt skriver:

altså jeg laver det også selv, og det kan holde i laaaaaang tid, her ihvertfald :b jeg har det i en helt tæt ''boks'' og det virker FINT og jeg putter det overhovedet ikke i fryseren. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.