Mit barn og vuggestuen- hjælp+ erfaringer søges

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

605 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. april 2011

Unalisa

Hej alle jer skønne kvinder og mænd

mit barn er startet i vuggestue igår.  Jeg har været sammen med barnet igår+ i dag fra 8:30-10:30.

imorgen vil jeg gerne have vi bliver der til efter middag hvor han så skal prøve at sove i en af deres barnevogne. er det for tidligt? han har slet  vist at han er ked af over noget i de 2 dage. Jeg kan slet ikke for mig selv til at tage på arbejde i morgen når jeg ikke ved om han vil sove, spise hos dem. ....

hvor lang tid tog indkøring for jer, og hvornår begyndte I at gå fra barnet i en 30 mins tid?

Jeg ved Ærligt talt ikke hvordan barnet vil reagere hvis jeg går fra ham , for pædagogerne mener ikke jeg skal gå i et sekund! hvordan skal han så lære det?

mvh Una  lisa

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Maise

Clara hyggede sig meget allerede 1 dag og ænsede mig ikke, så jeg gik et par timer, og de ringede mig op at hun jo kunne prøve at spise frokost med og det gik fint. 2 dagen vile vi prøve det samme når nu det gik så fint. der ringede de mig op at hun var blevet træt da de havde spist og de havde lagt hende ud og sove uden problemer, hmmmm alt for nemt tænkte jeg.

reaktioenen kom ugen efter, hun græd når vi afleverede hende, men den fase skal alle børn igennem uanset. lara var 1 år da hun startede. tror det er meget individuelt. vores barn er vandt til at være sammen med andre børn, spise med dem og hygge, så tror det var derfor det gik så fint.

nu elsker hun sin vuggestue og at kramme med pædagoerne.

Anmeld

5. april 2011

Peps

Indkøring hos mig, foregår som regle sådan:

Dag 1 er barnet der et par timer sammen med en forældre

Dag 2 er barnet der en kort dag alene

Dag 3 sover barnet her og spiser brød sammen med os

Det plejer at fungere fint, men jeg kender jo ikke dit barn. Det er altid svært som forældre, at skulle aflevere sin lille guldklump et nyt sted. Jeg er uforstående overfor hvorfor vuggestuen ikke mener at du må gå derfra?? De skal jo passe ham på et tidspukt alligevel. Hvorfor så ikke prøve at hygge lidt sammen med barbet og lære det at kende.

Håber at du kan bruge mit svar til noget.

Kh Susanne (privat dagplejer)

Anmeld

5. april 2011

Mor til Frederic og Freya

Unalisa skriver:

Hej alle jer skønne kvinder og mænd

mit barn er startet i vuggestue igår.  Jeg har været sammen med barnet igår+ i dag fra 8:30-10:30.

imorgen vil jeg gerne have vi bliver der til efter middag hvor han så skal prøve at sove i en af deres barnevogne. er det for tidligt? han har slet  vist at han er ked af over noget i de 2 dage. Jeg kan slet ikke for mig selv til at tage på arbejde i morgen når jeg ikke ved om han vil sove, spise hos dem. ....

hvor lang tid tog indkøring for jer, og hvornår begyndte I at gå fra barnet i en 30 mins tid?

Jeg ved Ærligt talt ikke hvordan barnet vil reagere hvis jeg går fra ham , for pædagogerne mener ikke jeg skal gå i et sekund! hvordan skal han så lære det?

mvh Una  lisa

hvor gammel er han?

Syntes du skal skære ignnem og sige at du lige har nogle ting du skal ordne, at de kan ringe hvis der er noget. 

For det lyder da til at der ingen problemer er med ham i vs, andet end at de måske ikke helt 'gider' at have ham helt alene..

nu started vores i dp og havde sat en hel mdr af til at få ham indkørt, for alle havde sagt han ville få en svær opstart...

Regned med at jeg helt klart skulle være der sammen med ham i nogle timer, men dp blev ved med at presse på at jeg skulle køre en tur, om jeg ikke havde noget hjemme jeg skulle have lavet osv...

Så jeg 'kørte min vej'... Første og anden dag var han der selv fra formiddag og til middags maden hvor jeg hented ham igen. 

Derefter sov han til middag hos hende og hented ham når han vågned, kørte også nogle dage. 

Så inden den første uge var gået, var han der fra 9-15. 

Han har aldrig skreget ved afl, kun når han skal med hjem. 

Han started i dp da han var 8 mdr og er idag 2,7 år. 

Anmeld

5. april 2011

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)

Vi har begge gang brugt 2 dage på, at kører ind og jeg havde ellers 1 uge.

1. dag var vi afsted et par timer sammen, men de legede bare og hyggede sig.

2. dag var jeg der et par timer og gik hjem, hvor de så kunne ringe, hvis der var noget. Der havde intet været og de nåede begge, at spise frokost, sove og få frugt om eftermiddagen.

Resten af ugen fik de så bare kortere dage inden, at den barske hverdag startede.

Nu hvor der ingen problemer er synes jeg, da bare at du skal sige, at du går og de kan ringe, hvis der bliver problemer.

Dejligt med en nem indkøring

Anmeld

5. april 2011

Unalisa

Han er 16mdr.  Han kan faktisk godt lide at lege med børnene, og jeg tror absolut ikke han vil græde meget eller sådan noget. det er bare pædagogerne der Slet ikke er til at gå fra. i morges sagde jeg at jeg ville sætte mig uden for i et øjeblik og se hvordan han ville reagere men om der ikke kom en for at hente mig fordi hun ikke mente jeg sagde farvel til ham  men i morgen tager jeg sørme en fridag uden løn, for det kan da ikke passe at jeg ikke kan gå fra ham i 2 sek og de vil slet ikke have han bliver og spise med når børnene har leget og de skal ind. så mener de at vi skal smutte hjem for ellers vil dagene blive for lange. ja men jeg har ikke 14 dage til at køre ham ind kære pædagoger.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.