Hvordan går det så? :-)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.270 visninger
11 svar
0 synes godt om
5. april 2011

mortil4dejligepiger

Jeg er nu i uge 37 (36+3) og har lige været til jordemoder. Baby står så godt som fast, men vil nok først stå helt fast lige omkring fødslen, fordi jeg har født 3 gange før. Den står med hovedet dybt i bækkenet .

Baby er skønnet til at veje omkring 28-2900 gr. og jordemoder regner med, at jeg vil føde en baby på omkring 3500 gr. eller lidt mindre. Bliver spændende at se!  De andre har vejet mellem 3200-4000 gr. så det har været ret forskelligt!

Jeg har nu taget 7-8 kilo på selv. Jeg har det super godt. Sover fint, har ingen skavanker og føler mig ikke hæmmet af graviditeten.
Jeg er begyndt at tænke en del over fødslen. Og over hvorfor det nu lige var, at jeg syntes, det var en god idé, at skulle igennem det igen . Håber det går ligesom sidst - en hurtig fødsel på knap 2½ time fra første ve.

Hvordan går det med Jer andre? Hvad siger babys vægt og Jeres egen? Og hvordan går det med alt andet?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Tanja1234

Jamen her er alt som det plejer, hvis man kan sige det. Jeg er stadig sengeliggende (11 uger i dag) og prøver at holde modet oppe lidt endnu.

Jeg er idag 30+4 og i morgen skal vi til den ugentlige kontrol på sygehuset, hvor vi håber at vi får den endelige dato for PKS. Indtil videre har vi bare fået at vide at det bliver d. 20. eller 26. april.

Vægten siger nu +8 kg som jeg ikke selv synes ses så meget. Babys vægt sagde sidste onsdag 1.450 gram og det var lægerne meget tilfredse med

Ellers "mærker" jeg ikke så meget til min graviditet men det er jo fordi jeg ligger ned og ikke belaster min krop overhovedet....

Anmeld

5. april 2011

Smilendesussi

Her går det også godt. Jeg er 38+6 og min vægt sagde +2,8 kg her til morgen

Jeg var til JM i går og baby står ikke helt fast, og blev skønnet til at veje 3200 g., fik en ny tid lige før påske, men sagde, at jeg regner med at have født inden da. Skal til scanning og kontrol med graviditetssukkersygen torsdag i næste uge (dagen efter termin) og så er jeg spændt på om de siger, at jeg skal sættes igang eller hvor stor de skønner baby til at være.

Så lige nu går tiden med at vente og med at gøre sig lidt mere klar - har gang i at pakke tasken, men det er som om der mangler den sidste motivation for at putte de sidste i tasken

Anmeld

5. april 2011

marijke85

hej,

er idag 39,5 og alt går stadigvæk godt, mærker ihvertfald ikke noget! så tiden går bare med hygge, og slappe af!! synes stadigvæk det er skønt og værre gravid!! men glæder mig til og se den lille guldklump

Anmeld

5. april 2011

Aabye

Jamen her går det da okay.. Har lige stresset her de sidste par dage inden termin.. Min kære svigermor ville lige pludselig have alle de ting tilbage som vi havde fået af hende.. Så vi skulle lige ud og købe ny vugge, tremmeseng og puslebord her 5 dage inden termin.. Pænt gjort ellers.. 

Ud over det ja.. Så er jeg bare ved at være utålmodig.. 
Jeg var ved JDM igår og hun skønnede baby til 3800 så det er en stor basse jeg skal have.. Vægten siger +11 kg.. Det er jeg gasnke tilfreds med.. Det eneste der genere er den ¤#/)Q=¤&=!#¤(& bækkenløsning.. Den ville jeg gerne være foruden..

Jeg skal til scanning på fredag pga babys vægt.. Hvis han stadig vokser helt eksplosivt får jeg IKKE lov til at gå over.. I hvert fald ikke fulde 14 dage, og det passer mig egentlig helt fint.. 

Anmeld

6. april 2011

Smilendesussi

Zitan skriver:

Jamen her går det da okay.. Har lige stresset her de sidste par dage inden termin.. Min kære svigermor ville lige pludselig have alle de ting tilbage som vi havde fået af hende.. Så vi skulle lige ud og købe ny vugge, tremmeseng og puslebord her 5 dage inden termin.. Pænt gjort ellers.. 

Ud over det ja.. Så er jeg bare ved at være utålmodig.. 
Jeg var ved JDM igår og hun skønnede baby til 3800 så det er en stor basse jeg skal have.. Vægten siger +11 kg.. Det er jeg gasnke tilfreds med.. Det eneste der genere er den ¤#/)Q=¤&=!#¤(& bækkenløsning.. Den ville jeg gerne være foruden..

Jeg skal til scanning på fredag pga babys vægt.. Hvis han stadig vokser helt eksplosivt får jeg IKKE lov til at gå over.. I hvert fald ikke fulde 14 dage, og det passer mig egentlig helt fint.. 

Ej, hvor tarveligt at hun ville have det hele igen. Det lyder da ikke som verdens bedste svigermor

Du får lige herfra

Anmeld

6. april 2011

Aabye

Smilendesussi skriver:

Ej, hvor tarveligt at hun ville have det hele igen. Det lyder da ikke som verdens bedste svigermor

Du får lige herfra

Det er hun bestemt heller ikke.. Og det er lidt ærgeligt.. Men efter det stunt der.. Så skal hun da ikke regne med at se hverken mig, hendes søn, eller hende kommende barnebarn.. Det må hun jo selv om.. 
Hun ville have tingene igen fordi hun var sur på os (en MEGET lang og kompliceret historie), men sådan spiller klaveret bare ikke.. Man kan ikke forære en masse ting væk.. Også bare lige pludselig ville have det tilbage igen...

Tak for  

Anmeld

6. april 2011

Line Højdal

Her går det også fint...

Er i dag 37+6 og er simpelthen allerede skrup utålmodig!! Jeg glæder mig helt ubeskriveligt meget til at blive mor og så må jeg indrømme at kroppen også snart er ved at være godt mør...

Vægten siger +16 kg men stadig ingen vand i kroppen - det priser jeg mig trods alt lykkelig for... Det er dog virkelig tungt med den ekstra ballast og det er ikke meget jeg kan holde til at fare rundt for ben, lænd og bækken beklager sig!!

Lillemanden vokser fint og blev i sidste uge skønnet til 2800g. Min jordemoder kommer i morgen og jeg vil skyde på at hun skønner ham omkring de 3 kg.

Min mave ligner simpelthen noget der er ved at eksplodere og jeg har svært ved at se hvordan den skal kunne indeholde ret meget mere drengebarn  For min skyld må han MEGET gerne snart komme ud til os!!

Dejligt at høre det går så godt hos jer andre, på trods af umulige svigermødre, bækkenløsning og andre skavanker... Vi kan jo se frem til at vi snart alle bliver belønnet med de dejligste små størrelser!!

til jer alle

Anmeld

6. april 2011

Englehår

Profilbillede for Englehår
her går det også godt..
Jeg nyder tiden med vores dejlige lille pige..
Hun er i dag 12 dage gammel, og bare SÅ skøn..! hun er højt elsket - også af sin meget stolte storesøster..
Det er helt uvirkeligt, at tænke på, at hun skulle have ligget i maven endnu.. min termin er jo først på søndag..
Men det går godt.. hun sover en del, og så kører amning heldigvis bare på skinner..

Anmeld

8. april 2011

Stine Raaholt

Hej piger

Her går det fint - jeg går på barsel på tirsdag. Så er der stadig 8 uger til termin, men jeg er slet ikke utålmodig endnu... jeg håber jeg går helt til termin, for jeg vil gerne have så lang tid til at hygge mig med familie, børn og andet inden hun kommer. Og så skal min mand skrive eksamensopgave fra d. 31. maj til d. 7. juni, hvor jeg har termin, så det må han da gerne lige få overstået inden...

Jeg har ikke nogen særlige skavanker, har kun taget ca. 6 kilo på, så jeg nyder min graviditet. Er selvfølgelig træt i kroppen og kan da godt mærke i mit bækken at det er trejde graviditet på 4½ år. men vi har aftalt, mit bækken og mig, at hvis jeg nu er sød og skåner det lidt, så klarer vi det sammen uden for mange smerter... og så skal der nok blive ro i den afdeling i fremtiden

tror baby har det rigtig godt og vokser som hun skal - hun er aktiv og sød, med sine små fødder der tripper på indvendig side, når jeg kilder hende... det er så hyggeligt... skal først til jordemoder i starten af maj, men skal til lægen i næste uge, så der glæder jeg mig til at høre hjertet slå

Glæder mig til at blive mor til 3 og glæder mig viiildt meget til at få en lille baby-guldklump i armene. og ikke mindst til at se mine børn sammen med hende...

dejligt at høre at i andre trods alt har det godt og ikke mindst de babyer der allerede er kommet til gruppen har det godt

rigtig god weekend til alle

kram Stine

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.