Jeg har været på kør-selv-ferie mange gange, og jeg synes det er pragtfuldt.
Sidst vi var afsted var vi i Italien. Vi havde lejet en lejlighed hjemmefra og så havde vi booket 2 overnatninger på vej derned. Vi er jo 7, så derfor havde vi booket hjemmefra, ellers er det vist ikke nødvendigt.
Motorvejsafgiften i Østrig betaler man hjemmefra, man køber et klistermærke på nettet eller hos FDM og sætter det i forruden. Og så er der nogle steder i Italien hvor man skal betale, men jeg mener faktisk at vi kunne betale med kort de fleste steder.
Men det er så fedt og frit! Man kører når man vil, holder pauser, tager små omveje osv. Da vi kørte fra Østrig lørdag formiddag, landede vi i en kæmpe kø på motorvejen. så kørte vi fra ved næste afkørsel - gps'en brokkede sig og sagde "lav en u-vending" de næste mange km, men pludselig har den fundet en anden vej. Vi kom gennem små bjergpas og skisportssteder, små hyggelige byer osv. Meget bedre end motorvejen!
Ungerne så film eller spillede, og til de 2 mindste havde jeg små ting i gemmerne. Så når de blev lidt for utålmodige eller trætte, kunne jeg hive en pakke fodboldkort eller en lille pose "Pet Shop-dyr" op af tasken til dem.....
Det kan klart anbefales
Anmeld