kør selv ferie, erfaringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.315 visninger
8 svar
0 synes godt om
5. april 2011

henh01

Hejsa

Hvilke erfaringer har du gjort dig under en kør selv ferie? Hvor var du? Hvad betalte du i vejafgift og hvem rejste du med?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Trine89

Det eneste jeg lige kan sige er fra dengang jeg selv var barn, var vi på faktisk kun på køreselv ferie, sammen med Mor og Far og så min Storebror. 

Vi har været mange forskellige steder med hensyn til vejafgifter ved jeg ikke hva det har kostet. men jeg kan bare huske at vi har været glade for at have bilen med så kan kunne komme på nogle udflugter også. 

jeg har værert i Sverige, Belgien, Italien (to gange) og Frankrig (to gange). Og så har jeg været med en Veninde i Holland med hende Far hvor vi var nede og besøge noget af deres familie  

Jeg har virkelig nydt de ferie vi har været på.. selvom det har været nogen lange kører turer mindes jeg ikke det har været så slemt fordi man har altid glædet sig RIGTIG meget til at komme frem. og man kan jo "lege" mange sjove ting på en kører tur

Anmeld

5. april 2011

Dinna88

henh01 skriver:

Hejsa

Hvilke erfaringer har du gjort dig under en kør selv ferie? Hvor var du? Hvad betalte du i vejafgift og hvem rejste du med?

Jeg kører til Italien hvert år - no problem! Og  ja, vi betaler vejafgifter. Men det er nu få der er der, tror jeg. 

Men det er rigtig nemt. Min svigerfar kører det hele vejen, han ELSKER at køre (det er så også en fornøjelse i hans super lækre bmw) så det er bare super. Vi stopper ved grænsen og spiser, og så holder vi pauser på vej ned af - og skifter tøj! Temperaturen stiger jo lidt Vi holder en del pauser så hunden kan strække benene.

Næste år skal min kæreste og jeg køre derned med min svoger, søster og niece. Jeg tror bare det bliver en masse pauser så min niece kan få mad, blive skiftet og komme op af autostolen. Og så snakkede min søster om at min svover vil køre om natten, så min niece sover. 

Anmeld

5. april 2011

ekzunz

Jeg har været på kør-selv-ferie mange gange, og jeg synes det er pragtfuldt.

Sidst vi var afsted var vi i Italien. Vi havde lejet en lejlighed hjemmefra og så havde vi booket 2 overnatninger på vej derned. Vi er jo 7, så derfor havde vi booket hjemmefra, ellers er det vist ikke nødvendigt.

Motorvejsafgiften i Østrig betaler man hjemmefra, man køber et klistermærke på nettet eller hos FDM og sætter det i forruden. Og så er der nogle steder i Italien hvor man skal betale, men jeg mener faktisk at vi kunne betale med kort de fleste steder.

Men det er så fedt og frit! Man kører når man vil, holder pauser, tager små omveje osv. Da vi kørte fra Østrig lørdag formiddag, landede vi i en kæmpe kø på motorvejen. så kørte vi fra ved næste afkørsel - gps'en brokkede sig og sagde "lav en u-vending" de næste mange km, men pludselig har den fundet en anden vej. Vi kom gennem små bjergpas og skisportssteder, små hyggelige byer osv. Meget bedre end motorvejen!

Ungerne så film eller spillede, og til de 2 mindste havde jeg små ting i gemmerne. Så når de blev lidt for utålmodige eller trætte, kunne jeg hive en pakke fodboldkort eller en lille pose "Pet Shop-dyr" op af tasken til dem.....

Det kan klart anbefales

Anmeld

5. april 2011

Tanja1234

Vi kører gerne til Ungarn - Balaton søen. For det første er der ltid dejlig varmt (vandet er snildt 24 grader) og så er det billigt både at leve og bo dernede.

Vi er indtil videre kun kørt kæresten og jeg i bilen med telt og hvad vi ellers har brug for. Men der er rig mulighed for at bo i lejlighed, hytte, hus, mobilhome osv. både på og udenfor campingpladserne.

Vi bruger 1000 kr i benzin hver vej og giver ca. 1800 for plads, bad og strøm i 3 uger. Vejafgifter betaler vi vist kun i to lande (Ungarn og Tjekkiet, mener jeg) og det er ca. 10 euro hver.

Vi spiser fx aftenmåltid med to retter, vin og vand for omkring 100 kr for to personer.

Du kunne måske inspireres her: http://www.balatontourist.hu/index.php?WG_LANG=dk&WG_NODE=WebBTEgysegek&WG_OID=btEf_7e99685&lng=hu

Balatontourist er turistorganisationen for hele området og de arrangerer bl.a. også busture ind til Budapest mv.

Anmeld

5. april 2011

henh01

Tanja1234 skriver:

Vi kører gerne til Ungarn - Balaton søen. For det første er der ltid dejlig varmt (vandet er snildt 24 grader) og så er det billigt både at leve og bo dernede.

Vi er indtil videre kun kørt kæresten og jeg i bilen med telt og hvad vi ellers har brug for. Men der er rig mulighed for at bo i lejlighed, hytte, hus, mobilhome osv. både på og udenfor campingpladserne.

Vi bruger 1000 kr i benzin hver vej og giver ca. 1800 for plads, bad og strøm i 3 uger. Vejafgifter betaler vi vist kun i to lande (Ungarn og Tjekkiet, mener jeg) og det er ca. 10 euro hver.

Vi spiser fx aftenmåltid med to retter, vin og vand for omkring 100 kr for to personer.

Du kunne måske inspireres her: http://www.balatontourist.hu/index.php?WG_LANG=dk&WG_NODE=WebBTEgysegek&WG_OID=btEf_7e99685&lng=hu

Balatontourist er turistorganisationen for hele området og de arrangerer bl.a. også busture ind til Budapest mv.

jeg har været i ungarn og bade. Lækker sø, men synes virkelig byen er dræbende kedelig

Vi skal til Spanien, og kan se at der er en del vejafgifter gennem Frankrig. Kan bare ikke finde ud af hvormeget det bliver

Anmeld

5. april 2011

Tanja1234

henh01 skriver:

jeg har været i ungarn og bade. Lækker sø, men synes virkelig byen er dræbende kedelig

Vi skal til Spanien, og kan se at der er en del vejafgifter gennem Frankrig. Kan bare ikke finde ud af hvormeget det bliver

Nu er der ikke kun én by ved Balatonsøen.. Vi bor normalt i Füred men har også boet i Sziofok der er lidt a' la Løkken.. Men søen er 77 km lang, så der er mange byer at vælge mellem

Anmeld

5. april 2011

henh01

Tanja1234 skriver:

Nu er der ikke kun én by ved Balatonsøen.. Vi bor normalt i Füred men har også boet i Sziofok der er lidt a' la Løkken.. Men søen er 77 km lang, så der er mange byer at vælge mellem

Det er rigtigt. Der hvor vi boede var der 2 ludere og en lommetyv.. Og en døgnåben mac d (det var det bedste) haha

Anmeld

5. april 2011

Tanja1234

henh01 skriver:

Det er rigtigt. Der hvor vi boede var der 2 ludere og en lommetyv.. Og en døgnåben mac d (det var det bedste) haha

Ja man kan jo ikke være heldig hver gang

Men vi er i hvert fald rigtig glade for Füred. Der er virkelig sket meget de sidste år, med helt ny strandpromenade med masser af butikker, barer og restauranter..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.