Amanda´s lange vej til verden...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.140 visninger
21 svar
0 synes godt om
5. april 2011

sandratobias

Så er det vist på tide og lave FB... Håber den er nogenlunde til at læse..  

Men den korte historie først: 

Indlagt pga svangerskabsforgiftning: 26-01-11..
Havde tid til scanning... Men blev så indlagt den dag... 

D. 10-02-11. kl . 10 00 ca... Blev sat igang.. Ve drop... 

D. 10-02-11. kl. 14 00 stikpille på snor opsat... 

D. 12-02-11. kl . 21 55... Vandet taget... 

D. 13-02-11. kl 02 40... Begyndede presseveer... 

D. 13-02-11. kl 02 46... Pige fødes.. vejer 2190 og 48 cm.. 

D. 13-02-11. kl . 02 55.. Moderkage fødes.. vejer 400 gram 

I dagene havde jeg fået morfin, sovecocktail og så epidural... 

Så den længere, undskylder på forhånd, hvis det blir noget rodet noget, og med gentagelser..  

Blir indlagt på Sønderborgsygehus den 26 jan... Og hva der ska ske er der ingen der ved.. Det er en dag af gangen... Så meget lange dage bar og ligge og vide man egentligt ikk må meget andet bar end at ligge der... Er til daglig CTG og scanning (pga svangerskabsforgiftning og nedsat flow) så de kan følge Amanda.. Hun har det egentligt super.. 
Jeg havde gjort det klart for dem, at jeg ville føde selv, hvis der ikk ku ske hende noget..
Dagene går og vi får ikk ret meget nyt.. Blir så scannet en af dagene optil, og da skyder den vægten på 2390... 
Så endelig den 10. Feb får jeg at vide jeg ska ha lavet stresstest for at se om hun kan klare det eller om det ska være kejsersnit.. Håber og satser på at hun klare det hele, hvilket hun oz gør.. Altså klare det...  

Den 10. feb kl. ca 9 30 får jeg kørt stresstest, da vi ved at Amanda er for lille, og ja så ved vi jo ikk om hun klare veerne... Men hun klare det som hun ska... Så forløbet starter. Der blir kørt mange CTG igennem hele forløbet, får nok ikk skrevet alle ned..  

kl. 10 ca. Får jeg ve drop.. 

Får en masse plukveer de næste par timer.. Og får lavet CTG... 

14 00. Stikpille på snor oplægges.. 

23 30 plukveer/veer (kan ikk lige huskes) mellem 2-3 min og ca 30-40 sek varighed.... 
Stikpillen fjernes og er 1-1½ cm åben..

11/02/11

04 20.. Har halsbrænd så ringer efter noget link (ad) får 15ml. 

05 20.. Ude og ryge... Vigtig ting... Tar trapperne fra 4. sal for at håbe der kommer mere skub i tingene.. Og føler oz at veerne kommer hyppigere... 

6 10... Har meget svært ved at slappe af under veerne.. Insrukseres (staves) i vejrtrækningen... Ca 4 pluk/veer pr. 10. min. 

7 00- 3-4 veer pr. 10. min.. ca 45 sek varighed... 

9 55. 3 veer pr 10. min.. 

12 55. stadig 3-4 veer pr. 10. min.. 

13 20. får et skud morfin... Og har god effekt...  

14 00. stikpille fjernes.. 

18 20. får aftensmad... 

18 30. kaster op.. Stadig påvirket af morfinen... 

19 25. CTG normal... Og har fået flere veer zyz jeg... 

20 00. kaster op igen.. Snakkes om at sætte ballonkateter op... (kan ikk lade sig gøre...) 

23 45. 15 ml. link.. 

12-02-11

0 10. Normalt CTG

1 45. Været nede og ryge.. Kommer op og får en sovecocktail... Dejligt... <men svært og ta pillerne uden og sku kaste op... Men det lykkes... 

10 00. Blir vækket af min meget tunge søvn..  

10 15.  ballonkateter opsættes.. 

13 00 småveer

19 30. ballonkateter fjernes... Har fået mange veer... Derfor fjernes den før tid...
Undersøges der efter... 4-5 cm åben... Ej en evighed...  

19 45 Snakker om epidural.. 

21 55. Vandet blir taget.. Og ud kommer der en lille skylle fint klart fostervand.. 

22 22 ca. Blir der sat overvågning på hovedet af Amanda.. 

22 30. Der anlægges epidural... Ska sidde op.. Og zyz stadig det gør ondt.. 

Kan mærke veerne i højre side... 

23 35. Kan stadig mærke veerne i højre side.. Så ska om og ligge på højre side så det kan fordele sig... Hvilket stadig ikk hjælper..

23 45. Ska på wc, og tror virkelig bestemt godt jeg kan... Får så et bækken, og kan godt tisse..  

23 50 kan stadig mærke veerne i højre side.. 

13-02-11

00 00. CTG normalt.. Amanda sover igennem 50 min.. Så jeg opfordres til at drikke rigeligt.. 

00 10 Amanda sover stadig, så ska skifte side.. Har Stadig CTG på... Og stadig 4-5 cm åben.. 

00 15. CTG uændret.. Og halsbrand igen.. Så venter på link.. Da de kommer med det er det ikk mere halsbrænd..

00 35 CTG uændret..   Mærker stadig veerne i højre side.. Ligger på højre side.. 

0 45 Får drop tror det er saltvand.. 

01 20. Blodprøve fra Amanda´s hovede ska tages da hun stadig sover..  Jeg har meget svært ved at samarbejde med dem, for det gør dælme ondt... Men det lykkes.. Og hun sover bar så der er ikk nogen panik.. De har prøvet før og ta den, men jeg ku overhovedet ikk samarnejde med dem der heller.. 

01 35 droppet opsartes igen.. Det har åbenbart været fra, har jeg ikk bemærket... Og narkoselægen tilkaldes da jeg stadig kan mærke veerne i højre side.. 

01 45 CTG normalt.. Og narkoselægen kigger på epi.. Og gir mig noget i det.. Epikateteret blir trukket lidt tilbage for at se om det virker.. 

02 05  meget sparsom effekt af epi... Ligger igen på højre side.. 
CTG normalt..

02 30  Føler jeg ska skide.. Og ska jeg oz.. Hårdmave.. AD.. Får klyx men uden effekt, da jeg ikk ku holde på det.. Men det var da forsøget værd..  
Får et bækken og der er gevinst..
Undersøges og er 8 cm åben.. Og får pludselig ny energi..  

02 37. Har pressetrang under ve, men må kun gispe..  

02 40. Så må jeg sku presse..  

02 46. Fødes 1 levende pige, i en skylle klart fostervand, med navlestrengen rundt om halsen 2 gange.. 
Apgar 10/1 - 10/5...

02 50. Hendes vægt: 2190.. 

02 55 moderkagen fødes spontant.. 3 kar..  

Hun finder selv frem til brystet, og vil spise..  

04 00 far og datter går på neonatal.. Jeg ska blive på FG lidt endnu.. 

06 00 ca kommer jeg ned på neonatal..  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. april 2011

Fru'Rugaard

Hold da op et langt forløbt
Tillykke med den lille pige

Anmeld

6. april 2011

sandratobias

Fru'Rugaard skriver:

Hold da op et langt forløbt
Tillykke med den lille pige

Mange takker ska du ha.. Ja det var et meget langt forløb.. Men vi klarede det..  

Anmeld

10. april 2011

sandratobias

Øv, troede nu der var flere der ville kommentere..  

Anmeld

10. april 2011

Rosa

Hooold da ferie, stort tillykke med den lille blomst! Skal vi ikke også se billeder? 

Hun må være en helt lille pomfrit? Og navlestrengen 2 gange rundt om halsen - så er det godtnok en flot apgar!!!

Tillykke igen!!!

Kh

Rosa

Anmeld

10. april 2011

sandratobias

Hooold da ferie, stort tillykke med den lille blomst! Skal vi ikke også se billeder? 

Hun må være en helt lille pomfrit? Og navlestrengen 2 gange rundt om halsen - så er det godtnok en flot apgar!!!

Tillykke igen!!!

Kh

Rosa

Mange takker..  
Har lagt billeder ind... Har oz oppet den..

Anmeld

11. april 2011

CamillaSoefelt

Ih tillykke! Jeg vil os se billeder :0).

Anmeld

11. april 2011

misspippi

Stort tillykke med prinsessen

Sikke et langt forløb. Sejt at i begge klarede det så flot

Anmeld

11. april 2011

BabyNilas

Hold da op et langt forløb, men dejligt hun havde det godt

endnu engang tillykke med hende

Anmeld

11. april 2011

Livsmor

Tillykke med lillepigen, der vel er ved at være stor nu :O)

Undre mig over en ting, det er at du blev sat igang med piller. Jeg fik ballon, da jeg fik KS første gang. Men der er åbenbart forskel fra hospital til hospital.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.