KaMa skriver:
Hvor er det spændende. Jeg krydser.
Jeg er ked af, at du har haft den dårlige erfaring med CFC. Jeg oplevede meget varme, forståelse og imødekommenhed. Ikke mindst utrolige dygtige læger med forstand på pco. Kan dog godt genkende, at de kunne være lidt fortravlede. Fik dog en god lang snak med både Svend og Claus ved forskellige lejligheder.
Var du ikke i hormonbehandling? Og hvordan gør man det på en jordemoderklinik?
Beklager mit sene svar. Jeg er ikke så meget på baby.dk for tiden.
Det er dejligt at du har haft positive erfaringer med CFC (dit forløb var jo også noget kort heldigvis). Jeg synes simpelthen bare at der har været for mange uheldige episoder i mit forløb som gør at jeg ikke ønsker at fortsætte hos dem. At de i første forsøg vælger at inseminere på en ægblære der kun er 16 mm og i andet forsøg vælger at inseminere efter jeg har haft ægløsning (og iøvrigt også giver mig ægløsningssprøje efter ægløsning) det synes jeg ikke er særlig professionelt. Som klient har jeg egentlig bare rettet mig ind efter hvad de har sagt, fordi jeg ikke har vidst bedre, men jeg har efterfølgende forhørt mig hos andre der arbejder med fertilitet, som kigger underligt på mig, når jeg fortæller om hvordan det er forløbet. Der har også været andre ting som har undret mig i processen (såsom sygeplejersken der ikke kunne scanne), flere ting har jeg allerede fortalt om. At jeg i sidste forsøg fik slynget en bemærkning i hovedet som "den del er er du altså ikke særlig god til", lige efter inseminationen imedens jeg stadig lå med stængerne i vejret på briksen, ja det var bare ikke spor professionelt. Det var simpelthen så malplaceret og unødvendigt. Jeg havde mange smerter under inseminationerne hos CFC, og derefter at få at vide at man så ikke er "god nok" til behandlingen, jeg er stadig rystet!
Jeg fik hormoner hos CFC men valgte at mit første forsøg hos Vitanova skulle være uden hormoner. Jeg fik et par scanninger hos en gynækolog og timingen var perfekt da jeg blev insemineret. Og endelig oplevede jeg at inseminationen ikke gjorde ondt! Den afgørende forskel for mig har været, at de modsat CFC har givet sig tid og både lyttet til mig og udvist forståelse.
Jeg har efterfølgende blødt, og tror at det har været en for tidlig menstruation. Så jeg skal tilbage til hormonbehandling, hvilket jeg også kan gøre i samarbejde med gynækologen. Herudover vælger jeg at få foretaget en vandscanning for at være sikker på at alt er ok. CFC ville ikke foretage en sådan, de mente ikke det var nødvendigt.
Så alt i alt er jeg glad for at være skiftet. Mht. valg af donor er Vitanova også i stand til at finde en donor ud fra mine kriterier, hvilket jo voldte lidt problemer for CFC som du ved.
Jeg håber du har det godt og at bebserne trives (de må efterhånden var blevet store).