Mad-ideer til baby på 6½ måned

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

762 visninger
3 svar
0 synes godt om
4. april 2011

sismofutten

Hej,

Jeg har brug for lidt inspiration til hvad jeg kan give min datter :-)

Lige nu ser det således ud:

- Når vi vågner, får hun lidt grød (hjemme-lavet - risgrød, majsgrød eller hirsegrød).
- Inden hun røger ud til formiddagsluren, får hun lige en flaske MME.
- Når hun så vågner her, laver jeg som regl lidt havregrød, eller risgrød, majsgrød eller hirsegrød - nogen gange kommer jeg lidt frugtmos på.. Efterfulgt af en flaske MME..
- Når hun så vågner fra eftermiddagsluren, giver jeg hende en flaske MME (har dog her tænkt på at starte med at give hende noget frugt-mos., efterfulgt af MME..)
- Når vi spiser aftensmad, får hun enten en af overstående grød, eller også moser vi en kartoffel eller gulerod..
- Når hun skal i seng, får hun en flaske vælling og desværre spiser hun også en del om natten :-(

Men hvad gør I - og hvad synes I om overstående..?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

sismofutten

Slet ingen der kan give ud af deres erfaring :-(

Anmeld

4. april 2011

Mum33

Puha - det virker som længe siden  min søn er 2 ½, men jeg tror det var nogenlunde samme rytme. Han troppede ud af flasken om natten på nogenlunde denne alder. Det tog et par hårde nætter, men det var hurtigt afvænnet.

Hvad med noget ris med moset avokado, ærtepure, kikærter blended med lidt yoghurt. Man kan lave mange variationer med risotto og fryse ned det er også super nemt. Kan varmt anbefale bogen "mad til børn og tumlinger".

Mvh Lisbeth

Anmeld

4. april 2011

sismofutten

I.E.K. skriver:

Puha - det virker som længe siden  min søn er 2 ½, men jeg tror det var nogenlunde samme rytme. Han troppede ud af flasken om natten på nogenlunde denne alder. Det tog et par hårde nætter, men det var hurtigt afvænnet.

Hvad med noget ris med moset avokado, ærtepure, kikærter blended med lidt yoghurt. Man kan lave mange variationer med risotto og fryse ned det er også super nemt. Kan varmt anbefale bogen "mad til børn og tumlinger".

Mvh Lisbeth

Hej, og tusind tak for dit svar - selvom jeg godt kan se det er noget tid siden du var her hvor jeg er ;-)

Og ja, det var da en super idé med en bog - den vil jeg se om jeg ikke kan finde på vores bibliotek :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.