Folkeskolen eller privat skole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.340 visninger
7 svar
0 synes godt om
4. april 2011

lollandpigen

Kunne faktisk godt tænke mig at høre hvorfor I har valgt folkeskolen eller hvorfor I har valgt privat skolen til jeres børn.....

Personligt går vores dreng i 1 klasse i folkeskolen....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

Victoriasmor88

Min bonusdatter går på privatskole, og det er udelukkende for at få en fast placering uanset hvorhen i byen hendes mor +kæreste og min kæreste og jeg flytter hen. Vi bor nemlig i hver vores område lige pt. og eftersom hun har bopæl hos sin mor, men er hos os 50 % af tiden, var det bedre at finde en skole midt i mellem, så blev det en privatskole, det var vist lidt rodet  Håber det er til at forstå.

Min egen datter som bliver født til August, bliver med det samme skrevet op til en anden privatskole i byen, udelukkende pga. usikkerheden omkring kommunens skolestruktur. Skulle hun gå i den folkeskole vi har tilskyttet vores distrikt, ville hun efter 6 klasse skulle køre 20 min i bus hver dag. Det vil min kæreste og jeg helst være fri for.

Vi har kigget priser, og der er efterhånden ikke ret stor forskel på at gå i folkeskole og privatskole. Hvis man altså tager udgangspunkt i at børnene skal benytte SFO, hvilket mine skal  

Anmeld

4. april 2011

FamilenStorm

Vi har skrevet vores datter op til privatskole..

Tildels fordi jeg selv har haft dårlig erfaring med folkeskolen og så har vi snakket med venner og bekendte der er uddannet skolelærer og har arbejdet på begge skoler.. De anbefaler klart privaten på grund af at der er et større engement (staves) i klasserne, da forældrene jo betaler for at deres børn lærer noget..

Ikke sagt man ikke kan være heldig at komme i en god klasse i folkeskolen :-)

Har bare altid haft det sådan, at da jeg ikke selv fik den rigtig opbakning i folkeskolen, at så skulle mine børn i den private.. :-)

Anmeld

16. juni 2011

bybaby

min søn skal i 2 klasse her til sommer og det bliver på en friskole det blev valgt da den skole han går på nu lukker om ca 1 uge og den folkeskole han skulle gå på ville de blive ca 28 elever i klassen og det skulle mit barn bare ikke gå i.... på den friskole han skal gå på er de kun 4 i 2 klasse og de underviser efter børns lærings metoder

Anmeld

16. juni 2011

tazz

Anna skal i privatskole til august. Samme sted som sine storesøstre.

Vi gør det fordi distriktsskolen ikke er et reelt tilbud. Der er 99% tosprogede børn, og der er sat timer af hver dag til, at lære børnene at tale dansk og for at få så meget ro, at de kan nå pensum. Så alle skal gå i skole fra 8-16 hver dag.
Jeg synes at skolen er et fantastisk tilbud, til de børn som ikke kan sproget og ikke har diciplinen til, at sidde stille på en stol. Anna kan bare godt begge ting (okay stolen bliver måske en udfordring), så jeg vil gerne have hende på en skole hvor udgangspunktet er ens.

Og inden der råbes racist i min retning, så er der også mange familier med tosprogede børn, som vælger privatskolen i stedet for distriktsskolen

Anmeld

16. juni 2011

Krussedulle

lollandpigen skriver:

Kunne faktisk godt tænke mig at høre hvorfor I har valgt folkeskolen eller hvorfor I har valgt privat skolen til jeres børn.....

Begge vores drenge er skrevet op til privatskole Den samme som jeg har gået på.. Og det er pga god erfaring, og fordi de andre skoler i vores kommune ikke rigtig lever op til vores "krav"

Anmeld

17. juni 2011

Mi

Her hvor vi bor går alle børnene i friskolen som ligger i området. Vi har så valgt at vores piger skal på den kommunale skole, som samtidig er den største skole i kommunen.

Jeg kan godt lide at skolen er så stor at den har mange lærer og gode fysik/musik/biologi/hjemkunstskabs lokaler. Den har den lille skole ikke. Vores tvillingepiger ville vi også have i hver sin klasse, og det kunne de jo ikke komme på friskolen. Jeg er meget glad for vores valg af skole. Vi er bare ikke friskolemennesker og vores børn har brug for større udfordringer på en større skole.

samtidig vil vi gerne have at vores piger lærer at Danmark er fuld af mennesker som er forskellige fra dem selv. Både på den sociale rangstige og etnisk. På friskolen ville de i 8 år gå sammen med børn som lignede dem selv. Det syntes jeg egentlig ikke er så sundt

Anmeld

17. juni 2011

Aves.

lollandpigen skriver:

Af flere grunde har jeg valgt folkeskole...jeg vil gerne støtte op omkring en fælles skole for alle...ikke en skole som kun er for dem med penge eller kun for dem med problemer...men en skole der kan rumme alle. Dette synes jeg godt vores folkeskole kan og jeg er helt tryg ved at mine børn går der...men hvis ikke de fungerede i den såkaldte rummeligelige folkeskole, så ville jeg finde et bedre alternativ om det så var det ene eller andet, det er ikke så vigtigt...men mine børns trivsel frem for mine egne visioner..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.