1 måned i dag - forstoppelse?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.788 visninger
11 svar
0 synes godt om
4. april 2011

Problembarnet

Profilbillede for Problembarnet
Min store skattepige skal være storesøster

så blev mit lille pus 1 måned i dag  som tiden går.

Jeg har en lille mistanke om at hun har forstoppelse - what to do?

Håber I kan hjælpe.

Knus

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. april 2011

ChipChap

Problembarnet skriver:

så blev mit lille pus 1 måned i dag  som tiden går.

Jeg har en lille mistanke om at hun har forstoppelse - what to do?

Håber I kan hjælpe.

Knus

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte min læge med det samme, min søn har også været forstoppet i starten til vi fik styr på det med syrnet mad nogle flasker om dagen, men også laktolose måtte vi bruger.

Anmeld

4. april 2011

Problembarnet

ChipChap skriver:

Hvis jeg var dig ville jeg kontakte min læge med det samme, min søn har også været forstoppet i starten til vi fik styr på det med syrnet mad nogle flasker om dagen, men også laktolose måtte vi bruger.

Er hermed gjort, tak

Anmeld

4. april 2011

ChipChap

Problembarnet skriver:

Er hermed gjort, tak

hvad sagde din læge

Anmeld

4. april 2011

Problembarnet

ChipChap skriver:

hvad sagde din læge

Fik en tid kl 14.20, sku ha været til lægen på torsdag, til hendes 5 ugers undersøgelse, men så længe kan jeg ikke holde ud at hun evt. har ondt

Der var bare ingen problemer med hendes afføring i starten, men de sidste par dage har der kun været bremsespor og i går var det ren tissebleer vi havde

Anmeld

4. april 2011

MamaJakob

Hvis hun udelukkende ammes og får mælk fra dit bryst, så burde hun ikke kunne få forstoppelse

Pøj-pøj til lægen

Anmeld

4. april 2011

Problembarnet

MamaJakob skriver:

Hvis hun udelukkende ammes og får mælk fra dit bryst, så burde hun ikke kunne få forstoppelse

Pøj-pøj til lægen

Det gør hun - har været inde og læse om det, men forstår ikke hvorfor hun så ikke kan hmm, tømme ryggen? (kald det hvad du vil? ), som sagt ikke engang et bremse-spor i bleen i går.. eller i morges.. og man kan se der er noget der trykker og hun presser og presser - uden resultat.  - så hvis det ikke er forstoppelse, så ved jeg ikke hvorfor hun ikke kan lave en lorte-ble..?  

Anmeld

4. april 2011

MamaJakob

Problembarnet skriver:

Det gør hun - har været inde og læse om det, men forstår ikke hvorfor hun så ikke kan hmm, tømme ryggen? (kald det hvad du vil? ), som sagt ikke engang et bremse-spor i bleen i går.. eller i morges.. og man kan se der er noget der trykker og hun presser og presser - uden resultat.  - så hvis det ikke er forstoppelse, så ved jeg ikke hvorfor hun ikke kan lave en lorte-ble..?  

Så tror jeg ikke, du skal være urolig. Jakob sked på livet løs de første par måneder, men så lige pludselig gik der 5 dage (!) uden så meget som en bremsespor

Jeg var også ret bekymret (Får han for lidt mad? Er han forstoppet? osv.), men læste ligesom dig lidt om det forskellige steder på nettet, og fandt hver gang frem til samme svar: brystbørn kan ikke få forstoppelse. Og så længe barnet trives og stadig laver tunge tissebleer, skal man ikke være bekymret Dog kan de godt blive lidt urolige op til 'store skidedag' (eller hvad man nu vil kalde det), men nøj, hvor får de optur på, når de er kommet af med det

(Læste faktisk også, at hos nogle børn, kan der gå op til 10 dage mellem afføringer)

Anmeld

4. april 2011

Karo

Da Marcus var lille og kun blev ammet, kunne der gå op til 7 dage mellem hans afføring. Så det er ikke helt unormalt. Men når nu hun har ondt så er det nok meget godt lige at få hende tjecket hos lægen.

Anmeld

4. april 2011

de-wett

Jeg vil nu sige at de små godt kan få forstoppelse når de bliver ammet. Min lille pige ammede jeg kun i 3 uger. og hun nåede desværre at få forstoppelse. Vi gik til lægen og fik lacktolose (staves?) det fik hun 1 gang også var det det.

Håber på det bedste for jer

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.