Dåben vel overstået

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

902 visninger
12 svar
0 synes godt om
3. april 2011

Kit

Søndag den 27. marts 2011. Sommertid starter og lille Alberte skal døbes 7 uger og 6 dage gammel.

Vi ankommer til kirken i god tid og det samme gør resten af den tætteste familie. Der er 2 andre dåbsbørn, Anna og Sofia, og der kommer mange mennesker i kirken. Alberte kommer i tøjet, en familie dåbskjole fra 1929, og hun er meget glad. Der uddeles store smil til højre og venstre, lige indtil 3-4 minutter før det hele starter og klokkerne ringer ind til kirke. Alberte stikker i et hyl , falder dog lidt til ro mens gudfar Jeppe bærer hende op, men starter op igen, da vi sidder på vores pladser. En sutteflaske gøres klar, men ”Nej, tak!!!!” kun mors bryst dur. Der ammes på første række i kirken og præsten sender et anerkendende nik og et smil i min retning. Alberte falder i søvn og sover trygt i onkel Jeppes favn, da hun modtager korsets tegn og blinker lidt idet præsten plasker lidt med vandet. Efter det ”bad” er man sulten igen og under prædiken smutter mor ud i præsteværelset og ammer. Alberte falder igen i søvn og sover resten af gudstjenesten i mors arme.

Vi får taget billeder i kirken, primært af bedsteforældrene og kører derefter ud til Farum Park, hvor festen bliver holdt. Efter endnu en amning sover Alberte det meste af festen. Gæsterne nyder en lækker frokostbuffet og efterfølgende kaffe med kage.

Alt i alt en rigtig dejlig dag!

Kit

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

DK

Det lyder som en dejlig dag! Vi havde selv dåb i dag, og det er nu så skønt at fejre den bette!

Hvor var Alberte dog bare fin og smuk!

Anmeld

3. april 2011

IAH

Det lyder som en rigtig dejlig dag.

Jeg glæder mig helt til vi selv skal holde barnedåb. 

Og hold da op hvor Alberte ligner dig ..eller omvendt..

Anmeld

4. april 2011

Maria-s

Lyder til I havde en rigtig dejlig dag Og sikke en prinsesse på de billeder, nej hvor er hun lækker

Anmeld

4. april 2011

AnneBJ

Stort tillykke med smukke Albertes dåb! Det lyder som en rigtig dejlig dag!

Anmeld

4. april 2011

CA

Tillykke med dåben af Alberte! Hun (og I) ser vel nok dejlig ud

Det kan være ret besværligt det med at skulle amme alle mulige steder, men godt det gik 

Anmeld

4. april 2011

piadas

Sikke et godt billede af jer alle tre, og hvor er hun dog en køn lille pige!

Vi havde også barnedåb i går, så jeg må lige se, om jeg kan smide et par billeder ind på et tidspunkt!

Jeg havde godt nok tænkt på, om man kunne sidde og amme i kirken, hvis nu det gik helt galt, og det kan man jo åbenbart!

Anmeld

4. april 2011

Marco2

Lyder som en rigtig god dag. Og sikke dog en smuk kjole!

AG

Anmeld

5. april 2011

Mettemus

Sejt at du ammede i kirken - kan forestille mig at der skulle lidt overtalelse til, men hvem er bedre til det end sulten baby?
Dejlige billeder og sikken en smuk kjole!

Stort tillykke med den lille,

Anmeld

5. april 2011

Sofia

Det lyder som en rigtig god dag - det sidste billede af hende er vildt godt, hun er så fin.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.