Jeg ved ikke hvor jeg kan oprette indlæg med spørgsmål omkring prævention...?!?
Min situation er den, at jeg har valgt at få p-indsprøjninger hver 3. måned, som beskyttelse mod graviditet.
Som følge udebliver min menstruation så også ....hvilket jo lidt er en win-win-situation
MEN - Jeg er "kun" 29 år, og har faktisk ikke haft min menstruation siden jeg blev gravid med vores yngste datter. Hun fylder snart 2 år, så jeg har praktisk talt ikke "fungeret normalt" i knap 3 år!!
Det føles jo også lidt mærkeligt - selvom jeg godt ved, hvad der er forklaringen.
Min egen mor gik meget tidligt i overgangsalderen (allerede i midten af 30-érne). Nu er jeg selv blevet mor til to børn. Men den udeblevne menstruation rumsterer nok lidt i mit hovede, når jeg tænker fremtid. For jeg kan ikke udelukke at jeg MÅSKE gerne vil have en sidste lille én engang om et par år. Og så frygter jeg måske lidt, at jeg ikke "fungerer mere", og dermed ikke er I STAND til at blive gravid igen.
Jeg nyder virkelig et liv uden hensyn til "perioderne", og ikke at skulle tænke på beskyttelse ved sex, og ikke at skulle huske på at tage piller hver dag.
Men jeg er kommet i tvivl, om jeg bør give min krop en pause, så den kan få lov at være uden påvirkninger, og det så kan vise sig, at min cyklus stadig kører som den skal/bør.
Så kan jeg jo altid vende tilbage til p-indsprøjtningerne igen....?!? 
Er der andre der har erfaringer med disse p-indsprøjtninger?
ELLER
erfaring med at menses udebliver pga. prævention ??
Jeg vil rigtig gerne høre fra nogle andre, om Jeres erfaringer og meninger.
Anmeld