Udebleven menses pga. prævention

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

650 visninger
5 svar
0 synes godt om
3. april 2011

JustAnotherName

Jeg ved ikke hvor jeg kan oprette indlæg med spørgsmål omkring prævention...?!?

Min situation er den, at jeg har valgt at få p-indsprøjninger hver 3. måned, som beskyttelse mod graviditet.

Som følge udebliver min menstruation så også ....hvilket jo lidt er en win-win-situation  MEN - Jeg er "kun" 29 år, og har faktisk ikke haft min menstruation siden jeg blev gravid med vores yngste datter. Hun fylder snart 2 år, så jeg har praktisk talt ikke "fungeret normalt" i knap 3 år!!

Det føles jo også lidt mærkeligt - selvom jeg godt ved, hvad der er forklaringen.

Min egen mor gik meget tidligt i overgangsalderen (allerede i midten af 30-érne). Nu er jeg selv blevet mor til to børn. Men den udeblevne menstruation rumsterer nok lidt i mit hovede, når jeg tænker fremtid. For jeg kan ikke udelukke at jeg MÅSKE gerne vil have en sidste lille én engang om et par år. Og så frygter jeg måske lidt, at jeg ikke "fungerer mere", og dermed ikke er I STAND til at blive gravid igen.

Jeg nyder virkelig et liv uden hensyn til "perioderne", og ikke at skulle tænke på beskyttelse ved sex, og ikke at skulle huske på at tage piller hver dag.

Men jeg er kommet i tvivl, om jeg bør give min krop en pause, så den kan få lov at være uden påvirkninger, og det så kan vise sig, at min cyklus stadig kører som den skal/bør.

Så kan jeg jo altid vende tilbage til p-indsprøjtningerne igen....?!? 

Er der andre der har erfaringer med disse p-indsprøjtninger?

ELLER

erfaring med at menses udebliver pga. prævention ??

Jeg vil rigtig gerne høre fra nogle andre, om Jeres erfaringer og meninger.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

mortilnoahogmelina

Altså , jeg har selv altid taget p -piller så har ikk prøvede det .

Men jeg har en veninde der har været ude for hendes mens udblev i 6 måneder , hun kunne få sat den igang hos lægen , spøger mig ik om hvordan .

Men det var måske en mulighed at snakke med din læge om problemet , og om h*n evt kan gøre noget for dig for at fremprovokere din mens igen .

Knus

Anmeld

8. april 2011

Ida.

Jeg har ingen erfaring. Men vi har valgt at bruge kondom netop for at min krop kan fungere naturligt uden påvirkning fra tilførte hormoner. Ja det er da træls at skulle afbrydes, være nødt til at tænke over præventionen hver gang, men jeg synes bestemt, det er en pris, der er værd at betale.

Min cyklus er for første gang i mit liv nogenlunde regelmæssig, jeg ved hvornår, jeg har ægløsning, og mine menstruationer er kortere og mindre heftige, end de var, før jeg fik børn...jeg nyder helt klart at vide, at min krop faktisk fungerer og tilsyneladende helt normalt... og som dine tanker også går, så nyder jeg at give min krop en pause og lade den finde sig selv!

Anmeld

8. april 2011

Mathilde

Jeg havde p-stav i ca. 2 år. I en meget lang periode (ca. 10 mdr.) fik jeg ikke mens....men så begyndte jeg at småbløde nærmest hele tiden og fik staven fjernet.

Jeg tror ikke det er godt for kroppen, når man ikke får menstruation, så jeg synes da du skal overveje noget andet. Især når du evt vil have et barn mere. Kender du til nuvaringe? De kan varmt anbefales så skal man ikke huske en pille hver dag, men man får stadig mens.

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

JustAnotherName skriver:

Min situation er den, at jeg har valgt at få p-indsprøjninger hver 3. måned, som beskyttelse mod graviditet.

Som følge udebliver min menstruation så også ....hvilket jo lidt er en win-win-situation  MEN - Jeg er "kun" 29 år, og har faktisk ikke haft min menstruation siden jeg blev gravid med vores yngste datter. Hun fylder snart 2 år, så jeg har praktisk talt ikke "fungeret normalt" i knap 3 år!!

Det føles jo også lidt mærkeligt - selvom jeg godt ved, hvad der er forklaringen.

Min egen mor gik meget tidligt i overgangsalderen (allerede i midten af 30-érne). Nu er jeg selv blevet mor til to børn. Men den udeblevne menstruation rumsterer nok lidt i mit hovede, når jeg tænker fremtid. For jeg kan ikke udelukke at jeg MÅSKE gerne vil have en sidste lille én engang om et par år. Og så frygter jeg måske lidt, at jeg ikke "fungerer mere", og dermed ikke er I STAND til at blive gravid igen.

Jeg nyder virkelig et liv uden hensyn til "perioderne", og ikke at skulle tænke på beskyttelse ved sex, og ikke at skulle huske på at tage piller hver dag.

Men jeg er kommet i tvivl, om jeg bør give min krop en pause, så den kan få lov at være uden påvirkninger, og det så kan vise sig, at min cyklus stadig kører som den skal/bør.

ELLER

Jeg har prøvet det 1 gang med p-piller... Havde taget dem i godt og vel 10 år hvor der INGEN problemer havde været.. Min mens kom på slaget hver gang.. 

Men så var der en månede hvor den ikke kom.. Og efter diverse G-test som var negative, blodprøve ved lægen osv Kom vi frem til at jeg bare ikke havde haft ægløsning.. Min mens kom promte igen til næste cyklus..

Jeg stoppede med P-pillerne med det samme.. For brød mig ikke om at der lige pludselig gik "kuk" i det.. 

Ved ikke om det er noget man kan lige kan udvikle.. Men tænker lidt PCO?? 

Har du evt snakket med lægen om det? For er da længe at gå uden mens..

Kram

Anmeld

8. april 2011

FamilenStorm

JustAnotherName skriver:

ELLER

Jeg har prøvet det 1 gang med p-piller... Havde taget dem i godt og vel 10 år hvor der INGEN problemer havde været.. Min mens kom på slaget hver gang.. 

Men så var der en månede hvor den ikke kom.. Og efter diverse G-test som var negative, blodprøve ved lægen osv Kom vi frem til at jeg bare ikke havde haft ægløsning.. Min mens kom promte igen til næste cyklus..

Jeg stoppede med P-pillerne med det samme.. For brød mig ikke om at der lige pludselig gik "kuk" i det.. 

Ved ikke om det er noget man kan lige kan udvikle.. Men tænker lidt PCO?? 

Har du evt snakket med lægen om det? For er da længe at gå uden mens..

Kram

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.