baby dyne vs junior dyne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
8 svar
0 synes godt om
3. april 2011

sara4

hej alle sammen. emnet har sikkert været oppe før men nu har jeg lige brug for et godt råd. min datter som bliver 9 mdr på torsdag skal starte i dapleje i morgen (mandag). Vi har arvet en barnevogn hun skal putte i hos dagplejen og vi har besluttet, at hun skal sove med dyne der. hjemme har hun sin voksi i sin barnevogn. Vi har kun én baby dyne som hun sover med om natten og den skal hun så osse til at bruge hos dagplejen. Fordi jeg ofte skal hente hende på cykel, vil vi gerne at vi ikke skal slæbe alt for meget frem og tilbage og så er det jeg tænker om ikke hun er stor nok til nu, at begynde at sove med sin junior dyne???? Synes det er lidt skørt, at gå ud og købe en baby dyne mere for sikkert få mdr. Mener jeg har hørt, at man skifter over til størrer dyne omkring ved 1 års alderen, men hos baby sam kan jeg se, at de anbefaler at skifte ved 7-9mdr. min skræk er selvfølgelig at hun får trukket junior dynen så meget over sig at hun ikke kan komme fri igen( læs usikker første gangs mor). Hvad synes i og hvad er jeres erfaring med skift fra baby til junior dyne?kh sara.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

Davidsen87

Min søn har sovet med sin junior dyne siden han var 6 mdr  

Anmeld

3. april 2011

ZamanogDania

Min datter var omkring 9 måneder da hun begyndte at bruge baby junior dyne. Så jeg synes godt hun kan bruge den den junior dyne derhjemme og baby dynd i barnevognen

Anmeld

3. april 2011

Kindfed

Min søn er også 9 måneder, og jeg synes ikke, jeg kan være bekendt at lade ham sove med sin babydyne længere. Hvis han krammer den bare en lille smule - hvilket han jo altid gør - så er hans krop næsten udækket. Jeg ville ellers også have ventet, for det har jeg også læst, men det er jo synd for drengen. Så vi skifter også nu. Er da glad for at høre, at Babysam er lidt mere large med det.

Anmeld

3. april 2011

sara4

Davidsen87 skriver:

Min søn har sovet med sin junior dyne siden han var 6 mdr  

ja så må selma osse være klar til junior dynen det sker osse næsten hver nat, at hun sparker baby dynen af og vågner ved at den mangler.

Anmeld

3. april 2011

BJL2010

Min dreng har sovet med juniordyne siden han var 6 mdr...babydynen var alt for lille og fløj rundt i hans tremmeseng. Så en juniordyne er god at skifte over til og den kan du roligt tage i brug vil jeg mene

Anmeld

3. april 2011

sara4

ZamanogDania skriver:

Min datter var omkring 9 måneder da hun begyndte at bruge baby junior dyne. Så jeg synes godt hun kan bruge den den junior dyne derhjemme og baby dynd i barnevognen

ok- så er jeg ikke helt af sporet 

Anmeld

3. april 2011

sara4

BJL2010 skriver:

Min dreng har sovet med juniordyne siden han var 6 mdr...babydynen var alt for lille og fløj rundt i hans tremmeseng. Så en juniordyne er god at skifte over til og den kan du roligt tage i brug vil jeg mene

det er osse det vi oplever, at baby dynen ikke slår til længere. den falder af og hun vågner ved det. så på med junior dynen

Anmeld

3. april 2011

sara4

Kindfed skriver:

Min søn er også 9 måneder, og jeg synes ikke, jeg kan være bekendt at lade ham sove med sin babydyne længere. Hvis han krammer den bare en lille smule - hvilket han jo altid gør - så er hans krop næsten udækket. Jeg ville ellers også have ventet, for det har jeg også læst, men det er jo synd for drengen. Så vi skifter også nu. Er da glad for at høre, at Babysam er lidt mere large med det.

så er det ikke kun mig der står og vakler lidt med den beslutning. men ud fra dit og de andre svar her så er beslutningen taget- selma skal sove med junior dyne nu 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.