Hvad skal I bruge Jeres barsel på?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.051 visninger
12 svar
0 synes godt om

Du kan svare anonymt i tråden
2. april 2011

Bavianis

Hej med Jer

Jeg går på barsel om kun 6 dage nu - på fredag d. 8. april. Jeg glæder mig selvfølgelig helt vildt, og har masser af planer - sortere og vaske babytøj, rydde op på hans værelse så Gregers kan male, samle seng, sy diverse ting, læse bøger, svømme, gå lidt i sol etc..

Hvad med Jer??

Knus, Bavianen

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

3. april 2011

mortilsofieogsara

nu har jeg gået hjemme længe, da jeg er sygmeldt men mangler og vasker lillesøster tøj så det skal jeg snart igang med og flytte lidt rundt i vores bolig så man kan få plads til hende

Anmeld

4. april 2011

Lotus86

Jeg går på barsel den 2. maj, eller det vil sige i realiteten går jeg først på den 13. maj, men vi rejser til Mallorca den 3, så den starter vel lidt der

Jeg har virkelig tænkt meget over hvad jeg skal bruge tiden til, men det er bare så uvirkeligt for mig, at jeg skal på barsel om lidt, og skal til at være hjemmegående, så kan ikke rigtig sætte mig helt ind i det Men jeg har 3 veninder som er på barsel på samme tid, så noget af tiden vil i hvert fald gå sammen med dem, og ellers som i også skriver, så skal der gøres klar til den lille kommer, alt tøjet skal vaskes, og hans værelse skal gøres færdigt, og så tror jeg bare jeg vil nyde at jeg har fri, og tillade mig selv at sove længe og få slappet lidt af, og så bare tage det som det kommer, jeg gider ikke lave for mange planer oppe i hovedet, for så bliver de sikkert ikke til noget alligevel

Anmeld

7. april 2011

Stine Raaholt

Uh, jeg går på barsel på tirsdag... glææææder mig... det er 8 uger før termin, inkl lidt ferie, omsorgsdage og påske... så det er bare super...

Jeg har vildt mange planer, ved fra de andre gange at jeg ikke når det halve - men det er også ok... jeg skal virkelig nyde det og glæde mig over at dette er min ultimativt sidste barsel.

Og så er vi jo så vildt heldige at gå på barsel på netop denne skønne årstid, hvor vi kan nyde at det blvier sommer og dagene bliver længere. Vi kan få glæde af alle solskinstimer... så det vil jeg glæde mig til.

Jeg er begyndt for længe siden at lave lister over hvad jeg gerne vil nå:

for det første skal jeg forberede mig til lillesøster kommer. det kræver ikke det store, men jeg skal da lige finde nogle ting frem og vaske og ordne barnevogn, lift, vugge, tøj, osv.

så skal jeg sælge ud af mine større børns tøj, som jeg ikke regner med at få brugt - herunder alt in søns lækre tøj...

så skal jeg sy nogle forskellige ting til baby og til de store børn også.

så overvejer jeg at sælge min gamle barnevogn og købe en nyere, for den jeg har er lidt gamml - det er måske lidt fjollet, men det overvejer jeg dog stadig.

så skal jeg orne og så og plante i haven, så jeg rigtig kan nyde den hele sommmeren. jeg elsker at grille og spise i haven og ungerne elsker at lege derude, så jeg håber at jeg kan bruge det meste af sommeren udenfor. vi har heller ikke planlagt sommerferie, fordi vi jo ikke ved hvordan den lille arter sig og hvad vi orker - så jeg vil i hvert fald kunne nyde og slappe af i haven.

så skal jeg lave en masse mad til fryseren - det er ikke lykkes mig de andre gange, men jeg satser da på det...

Så skal jeg sy bukser - jeg syr pludderbukser, nederdele, kjoler børnetøj, mv. i Libertystof på bestilling... og den sæson starter jo lige nu... så det kommer jeg også til at bruge en del tid på

hmmm..... det var så planerne inden fødslen... kan godt se at det ser lidt urealistisk ud, men jeg må jo bare gøre det af det jeg har lyst til... for der er jo ikke noget jeg ikke kan skære ned på, hvis kræfterne ikke holder til det eller jeg føder lidt før tid...

jeg skal nok også nå at få lagt planerne for tiden efter barslen...

Kram Stine

Anmeld

8. april 2011

TheLittleOne

Jeg går på barsel idag.... har det altså vildt mærkeligt med det, det er både rigtig rart, men også underligt at skulle være væk fra mit arbejde, kollegaer og børnene.. (er pædagogmedhjælper)

Jeg har lavet lange lister med alt det som skal nås. Jeg skal i næste uge have vasket vuggen og der skal pudsses vinduer ellers bliver næste uge stille og roligt.

Den. 16 tager jeg med de gamle i sommerhus i 14 dage, så jeg kan koble helt af og manden kan få lidt mandetid med drengene

Knus...

Anmeld

27. april 2011

Lyksfyn

Hej Alle sammen

Jeg er gået på barsel fredag den 8 april... Det var længe ventet med et hektisk forår på job...

Jeg havde skrevet laaaange sedler med alt det jeg skulle nå før baby kommer... Da jeg havde afleveret min søn i dagpleje først dag skulle jeg lige se lidt morgentv... Faldt i dyb søvn og vågnede helt omtumlet kl 12!

Det var lidt en øjenåbner for mig... Måske jeg bare skal have lov at slappe lidt af...

Nu har jeg fået streget godt i listen, i mit eget stille og rolige tempo, samtidig har jeg givet mig selv lov til at slappe af, læse blade og gået lange ture... Nu er roen kommet, og det tror jeg er det vigtigste!

Man skal give sig selv lov til at nyde denne enestående chance for ALENE tid! Det er der nemli ikke meget af i en småbørnsfamilie. Det bedste er at jeg er frisk til at lege og lave en masse ting med min søn når han er blevet hentet tidligt

Jeg glæder mig SÅ meget til den nye baby kommer, men så bliver der jo masser at se til... Så er det en god følelse at jeg har givet min søn og mig kvalitetstid nu!

God barsel der ude og nyd det

Lyks

Anmeld

27. april 2011

Bavianis

Lyksfyn skriver:

Hej Alle sammen

Jeg er gået på barsel fredag den 8 april... Det var længe ventet med et hektisk forår på job...

Jeg havde skrevet laaaange sedler med alt det jeg skulle nå før baby kommer... Da jeg havde afleveret min søn i dagpleje først dag skulle jeg lige se lidt morgentv... Faldt i dyb søvn og vågnede helt omtumlet kl 12!

Det var lidt en øjenåbner for mig... Måske jeg bare skal have lov at slappe lidt af...

Nu har jeg fået streget godt i listen, i mit eget stille og rolige tempo, samtidig har jeg givet mig selv lov til at slappe af, læse blade og gået lange ture... Nu er roen kommet, og det tror jeg er det vigtigste!

Man skal give sig selv lov til at nyde denne enestående chance for ALENE tid! Det er der nemli ikke meget af i en småbørnsfamilie. Det bedste er at jeg er frisk til at lege og lave en masse ting med min søn når han er blevet hentet tidligt

Jeg glæder mig SÅ meget til den nye baby kommer, men så bliver der jo masser at se til... Så er det en god følelse at jeg har givet min søn og mig kvalitetstid nu!

God barsel der ude og nyd det

Lyks

Jeg gik også på barsel den 8. april! Og ja, man skal altså huske at slappe lidt af ind imellem - især når man har andre børn.

Jeg har ingen små at sørge for, så jeg har brugt en masse tid i haven, og på at sortere babyting, vaske - og på at sy, som jeg er "startet" på i anledning af baby. Har været så meget i haven i påsken, at jeg har fået en del plukveer, så idag har jeg syet hele dagen i stedet.

Jeg smider lige lidt billeder ud af kreationerne en anden dag :-)

Jeg synes det er så hyggeligt med dette juni-forum, vi er alle snart på barsel, og kan bare gå rundt og hygge os - og dele hygge herinde

Anmeld

2. maj 2011

TheLittleOne

Bavianis skriver:

Jeg gik også på barsel den 8. april! Og ja, man skal altså huske at slappe lidt af ind imellem - især når man har andre børn.

Jeg har ingen små at sørge for, så jeg har brugt en masse tid i haven, og på at sortere babyting, vaske - og på at sy, som jeg er "startet" på i anledning af baby. Har været så meget i haven i påsken, at jeg har fået en del plukveer, så idag har jeg syet hele dagen i stedet.

Jeg smider lige lidt billeder ud af kreationerne en anden dag :-)

Jeg synes det er så hyggeligt med dette juni-forum, vi er alle snart på barsel, og kan bare gå rundt og hygge os - og dele hygge herinde

Hvad har du fået syet ? Jeg er selv startet med at sy her i barslen og har fået syet 3 par tullebukser, en suttekæde og en ammepude indtil videre

Knus Louise

Anmeld

2. maj 2011

Bavianis

TheLittleOne skriver:

Hvad har du fået syet ? Jeg er selv startet med at sy her i barslen og har fået syet 3 par tullebukser, en suttekæde og en ammepude indtil videre

Knus Louise

Ej, det lyder bare spændende at du syer tøj - det er jeg slet ikke god nok til... Jeg har syet 2 sæt sengetøj og så har jeg syet et betræk til puslepuden. Jeg skal endvidere igang med at sy betræk til en hjemmelavet sengeformindsker. Jeg skal nok lige smide billweder ud en af dagene! Har du billeder af dine kreationer??

Anmeld

3. maj 2011

TheLittleOne

Bavianis skriver:

Ej, det lyder bare spændende at du syer tøj - det er jeg slet ikke god nok til... Jeg har syet 2 sæt sengetøj og så har jeg syet et betræk til puslepuden. Jeg skal endvidere igang med at sy betræk til en hjemmelavet sengeformindsker. Jeg skal nok lige smide billweder ud en af dagene! Har du billeder af dine kreationer??

Ja jeg har lige smidt dem ind på krativ idag Jeg ville også ha syet sengetøj, men vi har fået så meget indtil nu så det droppede jeg... desværre, kan nu være at jeg kaster mig ud i det alligevel  

Jeg syntes det er rigtig hyggeligt at man selv kan lave noget til den lille

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.