Hvad skal man have med på fødegangen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.733 visninger
6 svar
0 synes godt om
20. oktober 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
Til en artikel om fødsler vil det være interessant at høre lidt om jer brugeres erfaringer:

Hvad skal man have med i fødetasken? Hvad har man brug for?

Mvh
Karoline, baby.dk

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. oktober 2008

Skovurt

Jeg husker at være stødt på 100vis af huskelister online og i blade da jeg var gravid - det var 1. gang og jeg sugede jo information til mig af frygt for at glemme et eller andet - og på trods af det kom jeg afsted uden hårelastikker - og det måtte kæresten altså medbringe da han var et smut hjemme efter fødslen 76.gif

Så min liste over brugebare ting i fødetasken er:

(tiden før og under fødslen)
Hårelastikker
Snacks (for os var det hjemmebagte boller, en pakke smør, en pose slik, en sodavand og noget frugt)

(tiden efter fødslen)
Kamera (og ekstra batterier)
Mobil og oplader
Hjemmesko
Lidt tøj (jeg fik hurtigt nok af fødegangens gigatrusser og skjorter)
Lidt tøj til baby
Toiletsager

Tror det var det jeg havde med - og havde brug for.
Jeg havde også pakket bind, uldne strømper, nattøj og læsestof - altsammen noget jeg ikke fik brugt 45.png

Derudover medbragte vi babylift og dyne.

Anette

Anmeld

20. oktober 2008

twinboys

Jeg nåede ikke at få pakket en taske og jeg klarede det alligevel...

Drengene kom jo allerede i uge 25+0 så der havde jeg da ikke forventet at jeg skulle gå i fødsel...

Majbritt

Anmeld

20. oktober 2008

A.

jeg har kun brugt en par bukser,undertøj,toilet sager,kamera mobil+oplader,hårelastik og 2 sæt tøj til baby mere haft jeg ikke brug for blee,bind osv alt det var på sygehuset

Anmeld

27. oktober 2008

Tikki

Jeg havde pakket simpelthen alt, hvad jeg havde læst i div. lister - det var lige fra læbepromade (havde læst at når man puster så meget, så fik man meget tørre læber og derfor var det vigtigt med læbepromade - jeg fik det aldrig brugt) til et kryds og bolle spil - havde læst at man, mens man ventede på presseveerne og bare lå med udvidelsesveer, kunne læse lidt eller spille et spil med kæresten... ha ha ha not.

Denne gang skal jeg bare have:
- tøj med til den lille
- tøj med til mig
- toiletting
- madpakke til min mand...og lidt til mig (der er ikke mad på hospitalet, hvis det er sent aften, der hvor jeg skal føde).
- sut
- sutteflaske og MME (så jeg ikke skal bede om det en million gange - jeg kan nemlig ikke amme fuldt ud)
- vandrejournal
- kamera og oplader til dette
- mobiltelefon

Anmeld

27. oktober 2008

A.

havde læst at man, mens man ventede på presseveerne og bare lå med udvidelsesveer, kunne læse lidt eller spille et spil med kæresten... ha ha ha not.

griner

Anmeld

27. oktober 2008

Rasmine

2 fladjern (Iflg. Tynen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.