Hvordan regner jeg det ud ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Skouboe

ChipChap skriver:

hahah!!

Jamen, det er ikke engang pis..

med min ældste gav jeg hende 1/6 af hendes kropsvægt som "reglen" siger og hun var ked af det og sur og tvær og skreg rigtigt meget... alle sagde at hun havde kolik... (det havde hun også, men en hel del af hendes utilfredshed skyldtes sult).

Så talte jeg med en sygeplejerske i mit lægehus, der tidligere havde arbejdet som SP og hun sagde at jeg skulle prøve at lave 250 ml og lade hende spise til hun selv stoppede. Hvis hun tømte flasken havde jeg ikke lavet nok.

Det gjorde jeg og hun gik fra 150 ml til 220 ml med det samme og på 10 dage tog hun 900 gram på. Jeg havde sultet mit barn! Tror du jeg følte mig som en nittemor lige der?

Og det er faktisk en rigtig god regel - hvis de tømmer flasken hver gang, laver du ikke nok mad.

Det er kun fordi at vi med flaskebørn kan se præcist hvor meget de spiser at vi går så meget op i det. Ammebørn bliver ammet indtil de slipper

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

ChipChap

Skouboe skriver:

Jamen, det er ikke engang pis..

med min ældste gav jeg hende 1/6 af hendes kropsvægt som "reglen" siger og hun var ked af det og sur og tvær og skreg rigtigt meget... alle sagde at hun havde kolik... (det havde hun også, men en hel del af hendes utilfredshed skyldtes sult).

Så talte jeg med en sygeplejerske i mit lægehus, der tidligere havde arbejdet som SP og hun sagde at jeg skulle prøve at lave 250 ml og lade hende spise til hun selv stoppede. Hvis hun tømte flasken havde jeg ikke lavet nok.

Det gjorde jeg og hun gik fra 150 ml til 220 ml med det samme og på 10 dage tog hun 900 gram på. Jeg havde sultet mit barn! Tror du jeg følte mig som en nittemor lige der?

Og det er faktisk en rigtig god regel - hvis de tømmer flasken hver gang, laver du ikke nok mad.

Det er kun fordi at vi med flaskebørn kan se præcist hvor meget de spiser at vi går så meget op i det. Ammebørn bliver ammet indtil de slipper

Hold da op , det var noget af et spring for hende.
Jeg må nogen gange lave 50ml ekstra til ham.
Det var mere det regstykke jeg tænkt på , for at sikre mig at han spiste nok hvis man kan sige det sådan. Eftersom han var hoppet op på de 200ml ud i et hvor han kun skal op og bøvse 1 gang.
Før var det flere flasker på 133ml på døgnet også var han total soveklar.
Den lille basse får boblet sig igennem nogen gode ture som ligger mellem 4 og 6timer, efter han får de flasker på 200ml.
Han får selvfølgelig hvis han vil mere og stopper også med at give ham flaske hvis han ikke vil mere. Ville blot sikre mig at han fik hvad han skulle have sådan cirka.

Anmeld

1. april 2011

ChipChap

Lille-Nivs.Mor skriver:

Som andre skriver 1/6 af sin vægt. Dog kun indtil den lille vejer 6 kg. De må nemlig maks få 1 L at spise om dagen

Min SP sagde at vi så evt. kunne tilbyde noget vand og vi måtte så da han var 3½ måned, give ham noget stivelse i aftenflasken for at han blev mæt

Hvis det er bryst / amning, så skal han have når han vil og så meget / ligge så længe til han vil

nu vejer min 7 kg ?

Anmeld

2. april 2011

kamtok

Du må endelig ikke blive overrasket, hvis han så pludselig kun vil have det halve i noget tid - det er åbenbart helt normalt. Og det er en god idé at skifte sutterne til dem med flere/større huller efterhånden som de bliver ældre, for så går det pludselig for langsomt, og så mister de interessen selvom de egentlig godt kunne spise mere.. 

Anmeld

2. april 2011

ChipChap

kamtok skriver:

Du må endelig ikke blive overrasket, hvis han så pludselig kun vil have det halve i noget tid - det er åbenbart helt normalt. Og det er en god idé at skifte sutterne til dem med flere/større huller efterhånden som de bliver ældre, for så går det pludselig for langsomt, og så mister de interessen selvom de egentlig godt kunne spise mere.. 

nu spørg jeg sikkert dumt men hvornår skal man så skifte ?
Ja, der er nogle dage hvor han spiser mindre og andre dage må jeg som skrevet tidliger lave lidt ekstra

Anmeld

2. april 2011

kamtok

ChipChap skriver:

Ja, der er nogle dage hvor han spiser mindre og andre dage må jeg som skrevet tidliger lave lidt ekstra

Og det er heeeelt normalt.. Men der kan altså også sagtens komme en periode på dage (eller op til et par uger), hvor de bare ikke vil spise ret meget - eller omvendt vil spise monster meget hele tiden.. 

Det afhænger af, hvilket mærke man bruger i flaske. Vi bruger avent, og der er både 1,2,3 og 4 huls-sutter.

1 = 0+ mndr.
2 = 1+ mndr.
3 = 3+ mndr.
4 = 6+ mndr.

Min dreng er 5,5 mndr. nu og lige nu skifter vi lidt ml. 3 og 4.

Anmeld

2. april 2011

kamtok

ChipChap skriver:

P.S. Der findes ikke dumme spørgsmål - der findes kun dumme svar. 

Anmeld

2. april 2011

ChipChap

kamtok skriver:

Og det er heeeelt normalt.. Men der kan altså også sagtens komme en periode på dage (eller op til et par uger), hvor de bare ikke vil spise ret meget - eller omvendt vil spise monster meget hele tiden.. 

Det afhænger af, hvilket mærke man bruger i flaske. Vi bruger avent, og der er både 1,2,3 og 4 huls-sutter.

1 = 0+ mndr.
2 = 1+ mndr.
3 = 3+ mndr.
4 = 6+ mndr.

mærket NUK. men kan ikke lige finde noget med hvornår man skal skifte , hm

Anmeld

2. april 2011

ChipChap

kamtok skriver:

P.S. Der findes ikke dumme spørgsmål - der findes kun dumme svar. 

Anmeld

2. april 2011

ChipChap

kamtok skriver:

1 = 0+ mndr.
2 = 1+ mndr.
3 = 3+ mndr.
4 = 6+ mndr.

¨fand lige om en artikel om farlig nuk sutter

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.