Hvad gav I jeres 6 mdr.'s baby som første ret? :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. april 2011

Peps

jeg startede med at lave nogle kødboller af forskelligt fars. Kyllingfars, svinefars og oksefars.

Ris er jeg først begyndt med noget senere. Ca omkring 8 mdr, men det er jo meget forskelligt Altså her mener jeg som hel måltid. De har selvfølgelig smagt flere forskellige ting, men kun i små mængder.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. april 2011

Senia

Og så blendede du dem bare eller hvordan?

Havde nemlig tænkt på at give ham kartoffelmos m. noget blendet kød og grønt til..

Anmeld

1. april 2011

Peps

Ja lige netop

Anmeld

1. april 2011

Senia

mor-til-5:) skriver:

Ja lige netop

Okay Kunne ske jeg også skulle gøre det

Anmeld

2. april 2011

Carina1977

Lille-Nivs.Mor skriver:

Havde han tænder til at tygge det, eller klarede han det alligevel? og var det nogle du selv lavede?

Nej han fik først den første tand som 1-årig

Ja jeg lavede det selv....kogte jo selvfølgelig kartofler og gulerødder uden salt.

Anmeld

3. april 2011

Malou Eline

Nu er vi ikke kommet dertil at vores lille barn skal have fast føde endnu, men vi har da talt meget om det. En ting er nu 100% sikkert, vi kunne aldrig finde på at fylde dyrekød ned i vores lille guldklump.

Vi forestiller os at kosten skal bestå af gode nærende grøntsager, avocado, linser, hørfø, vilde ris, frugt og opblødte mandler, valnødder, fisk el. skaldyr en gang om ugen.

Vores kostplan er sammensat udfra optimal ernæring og sundhed og indeholder så lidt animalsk fedtstof som muligt. Vi prioriterer Omega 3, Omega 6 højt + proteinindholdet i fødevaren.

I første omgang vil vi dampe grøntsagerne minimalt, men ellers kvase dem sammen med de nogle af de førnævnte fødevaregrupper, vi har købt en speciel maskine, perfekt til babymos, juice oa. guf 

Anmeld

6. april 2011

Senia

Så er det i dag Kian bliver 6 mdr

Vi har valgt at lave kartoffelmos med grøntsagsmos til bestående af broccoli og blomkål (han kan desværre ikke tåle gulerødder i maven, ellers havde han fået det med ) og så skal han have hjemmelavede fiskefrikadeller til

Vi glæder os super meget til at se hans traktion på det.. og ja, så fik han hjemmelavet øllebrød til morgen, og det var han da bare helt vild med!

Tusind tusind tak for jeres respons, omkring hvad I har givet/vil give jeres skønne guldklumper  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.