netdaddy skriver:
Nu er korruption, og det at "der foregår noget som ikke er som det burde være" jo udtryk for rigtig mange ting og ikke ensbetydende med at der et hemmeligt selskab med en skjult dagsorden bag det hele...
Men jo - du har da ret i at det om ikke andet er bemærkelsesværdigt at et symbol/ordvalg går igen i mange videoer/sange, men det skyldes jo nok også det faktum, at der i dag er produceret så uendelige mængder af musik og musikvideoer, at det er stort set umuligt at være original længere.
Jeg savner personligt originaliteten fra 60'er/70'er/80'er rocken, selv om der stadig kommer enkelte ørehængere i den den genre.
Og igen var det også en af mine første tanker: De efterligner hinanden - det er blevet symboler, der er "in". Det kan også sagtens være tilfældet!
Det er heller ikke sikkert, at Rihanna ved, at der er blevet redigeret i videoen - hvem ved!?
Og du har helt ret i at korruption ikke nødvendigvis er lig med en hemmelig sammensværgelse, men det er det, der bliver gjort udtryk for i deres interviews. Nogle af dem frygter decideret for deres liv. Det kan garanteres også tolkes på rigtig mange måder, hvilket jeg - igen - heller ikke vil udelukke! Som sagt har jeg ikke taget standpunkt endnu, men jeg bliver konstant drejet i retningen af illuminati - også i dokumentarer der egentlig slet ikke har noget at gøre med det emne. F.eks i Food Inc, hvor der bliver fortalt, at der er taget patent på afgrøder! Ikke at det har noget med sagen at gøre, men selv alene dét får mig til at tænke på, hvordan det overhovedet kan være muligt! Bønder bliver slæbt i retten og skal betale kæmpe erstatninger, hvis de har renset de afgrøder, de sidste år købte gennem firmaet med patent. Der er rigtig mange ting, der er SÅ langt ude, så der skal desværre efterhånden ikke ret meget til at chokere mig! Nå, men det var et sidespor. Det var bare for at sige, at virkeligheden i USA er langt ude i forvejen, og det får da i hvert fald mig selv til at stille spørgsmål ved mange af de andre ting, de foretager sig derovre!
Mht. musik, så er jeg enig! Jeg er selv stor tilhænger af Michael Jackson. Han er i hvert fald original!