Jeg undrede mig over, hvorfor så mange unge mennesker lever et liv udelukkende bestående af fest, farver, sprut og sex. Det kan jo næsten ikke undgås med alt det, der bliver proppet i hovedet på os. Tag f.eks. Lady Gaga. Hun har en kæmpe fanskare!! Hvad får hun ud af at reklamere for militære anliggender? Hendes videoer oser af våben, okkultisme og sex.
Ja, altså.. Jeg ved ikke, hvad agendaen bag er. Der florerer en masse teorier om det, men ingen kender svaret. Der er bare ingen tvivl om, at det hele virker meget mærkeligt, når man kæder det sammen!
Jeg har nævnt allerede i starten af tråden, at det er ekstremt, og at jeg stadig bare iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis!
Netop som der bliver nævnt længere inde i tråden, så bruger reklamebranchen skjulte symboler, der påvirker underbevidstheden. Hvordan tror du underbevidstheden bliver påvirket i Alejandro musik-videoen? Jeg tror i hvert fald godt, de fleste af os kan blive enige om, at vi helst vil undgå, at det er det vores børn og unge vokser op med og ser op til!
http://www.youtube.com/watch?v=niqrrmev4mA&ob=av2e
Når vi taler sund skepsis, synes jeg ofte folk nævner retorikken - oftest i forbindelse med konspirationsteorier. Det er altid den, der bliver kigget på. "Hvad er den skjulte agenda med det her? Det minder utroligt meget om scientology.. Det er propaganda mod regeringen.. osv osv." Hvorfor stiller ingen folk den samme skepsis til almindelige ting - netop som musikvideoer. Det bliver da ikke mere ekstremt end ovenstående fra Lady Gaga! Men ja, hvad får hun ud af det? Pas, jeg ved det ikke, men jeg vil da i hvert fald nægte at lukke mine øjne for noget, der er så øjensynligt!
Anmeld