Skjulte budskaber i musikvideoer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

lycly

morethanperfect skriver:

Helt enig .. Syns godt nok det er kedeligt at se på , og det er en video der kan være fuldstændig ligegyldig  

Lige præcis, og hvor ville jeg dog føle at jeg havde spildt min tid, hvis jeg havde brugt 2 timer på at se den!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

Clarasmor2010

Ih jeg er nysgerrig! Hvad skal jeg skrive for jeg kan finde den på youtube??

Anmeld

20. marts 2012

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Lige præcis, og hvor ville jeg dog føle at jeg havde spildt min tid, hvis jeg havde brugt 2 timer på at se den!

Puha ja .. Det ville jeg også .. Men igen , sså ved vi jo ikke nøjagtig hvad der sker senere i videoen , men hvis det er det samme er det godt nok kedeligt

Anmeld

20. marts 2012

Dinna88

DinNabo skriver:

Efter min mening kan man finde konspirationsterorier i børnebøger, hvis man leder længe nok.....

Og ja jeg vil mene, at man skal se videoen med en KÆMPE portion skepsis

Jeg er fuldt ud for, at man ikke bare accepterer tingenes tilstand, som de er. Meeeeen nogle mennesker kan også rigtig godt lide bare at "være på tværs" og finde emner, som man kan gå op i at være imod... Og sådan et menneske er jeg ikke.

Jeg synes dog ikke at det er et særligt kontroversielt emne, blot en lille smule sølle, at der er personer, som har haft så meget tid til overs, til at overanalysere ord i tekster, der er brugt til at rime, så man kan få et omkvæd til at lyde fedt...

Men ja blot min mening  

Enig

Jeg er nede med kildekritik og skepsis i forhold til hvad man ser, hører, læser m.m. Men der er dog grænser. Derudover er jeg, indrømmet, noget nær fuldstændig ligeglad med f.eks. skjulte budskaber om djævlen i en musikvideo, bare lige for at tage det eksempel Så er jeg sgu mere nede med at læse teorier om diverse hændelser. DER Kan jeg dog også få nok - hvor man leder kan man finde, bare man leder godt nok. 

Anmeld

20. marts 2012

lycly

morethanperfect skriver:

Puha ja .. Det ville jeg også .. Men igen , sså ved vi jo ikke nøjagtig hvad der sker senere i videoen , men hvis det er det samme er det godt nok kedeligt

Jeg har ærlig talt heller ikke behov for at vide det - tror ikke det ville gøre nogen forskel for mig, overhoved. Og hvad så hvis der er skjulte budskaber - det rager mig

Anmeld

20. marts 2012

morethanperfect

LunaLykke skriver:

Jeg har ærlig talt heller ikke behov for at vide det - tror ikke det ville gøre nogen forskel for mig, overhoved. Og hvad så hvis der er skjulte budskaber - det rager mig

Ja jeg klarer den også lige

Anmeld

20. marts 2012

wamse

Sandko skriver:

Hvis du udelukkende taler ud fra det korte, du har set, så ja - Så virker det bestemt ekstremt! Men med alt, hvad der er samlet sammen hele videoen igennem, så giver det rigtig god mening. Specielt hvis man i forvejen har undersøgt bare lidt om Illuminati. Der kommer interviews med nogle af de involverede senere i videoen. Og der er rigtig mange eksempler! 

Det I alle skriver, var det, jeg i starten tænkte om netop selv samme emne, men så er der i hvert fald MANGE tilfældigheder! Og lige dén med Rihanna: Det er redigeret bevidst. Det er ikke tilfældigt, at man redigerer i film og billeder! Det lyder langt ude, og det er jeg helt enig i! 

Hvad skulle de få ud af at flashe et djævlehovede? Hvad er formålet med det?

Jeg får oplevelsen af, at du gennem dine indlæg, gerne vil have os til at få øjnene op for, det som du har fået det op for. Men fordi du er ret intensiv i dine teorier, så får det for mig nærmest et indtryk af paranoia

Så for mig drukner dit budskab, og jeg oplever ikke at du er kritisk overfor dine egne kilder.

Anmeld

20. marts 2012

wamse

Clarasmor2010 skriver:

Ih jeg er nysgerrig! Hvad skal jeg skrive for jeg kan finde den på youtube??

Illuminati - The Music Industry Exposed [Full Length]

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

Jeg undrede mig over, hvorfor så mange unge mennesker lever et liv udelukkende bestående af fest, farver, sprut og sex. Det kan jo næsten ikke undgås med alt det, der bliver proppet i hovedet på os. Tag f.eks. Lady Gaga. Hun har en kæmpe fanskare!! Hvad får hun ud af at reklamere for militære anliggender? Hendes videoer oser af våben, okkultisme og sex. 

Ja, altså.. Jeg ved ikke, hvad agendaen bag er. Der florerer en masse teorier om det, men ingen kender svaret. Der er bare ingen tvivl om, at det hele virker meget mærkeligt, når man kæder det sammen! 

Jeg har nævnt allerede i starten af tråden, at det er ekstremt, og at jeg stadig bare iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis! 

Netop som der bliver nævnt længere inde i tråden, så bruger reklamebranchen skjulte symboler, der påvirker underbevidstheden. Hvordan tror du underbevidstheden bliver påvirket i Alejandro musik-videoen? Jeg tror i hvert fald godt, de fleste af os kan blive enige om, at vi helst vil undgå, at det er det vores børn og unge vokser op med og ser op til! 

http://www.youtube.com/watch?v=niqrrmev4mA&ob=av2e

Når vi taler sund skepsis, synes jeg ofte folk nævner retorikken - oftest i forbindelse med konspirationsteorier. Det er altid den, der bliver kigget på. "Hvad er den skjulte agenda med det her? Det minder utroligt meget om scientology.. Det er propaganda mod regeringen.. osv osv." Hvorfor stiller ingen folk den samme skepsis til almindelige ting - netop som musikvideoer. Det bliver da ikke mere ekstremt end ovenstående fra Lady Gaga! Men ja, hvad får hun ud af det? Pas, jeg ved det ikke, men jeg vil da i hvert fald nægte at lukke mine øjne for noget, der er så øjensynligt!

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

wamse skriver:

Hvad skulle de få ud af at flashe et djævlehovede? Hvad er formålet med det?

Jeg får oplevelsen af, at du gennem dine indlæg, gerne vil have os til at få øjnene op for, det som du har fået det op for. Men fordi du er ret intensiv i dine teorier, så får det for mig nærmest et indtryk af paranoia

Så for mig drukner dit budskab, og jeg oplever ikke at du er kritisk overfor dine egne kilder.

Læs det seneste, jeg har skrevet.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.