Skjulte budskaber i musikvideoer!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20. marts 2012

DinNabo

Sandko skriver:

Jeg undrede mig over, hvorfor så mange unge mennesker lever et liv udelukkende bestående af fest, farver, sprut og sex. Det kan jo næsten ikke undgås med alt det, der bliver proppet i hovedet på os. Tag f.eks. Lady Gaga. Hun har en kæmpe fanskare!! Hvad får hun ud af at reklamere for militære anliggender? Hendes videoer oser af våben, okkultisme og sex. 

Ja, altså.. Jeg ved ikke, hvad agendaen bag er. Der florerer en masse teorier om det, men ingen kender svaret. Der er bare ingen tvivl om, at det hele virker meget mærkeligt, når man kæder det sammen! 

Jeg har nævnt allerede i starten af tråden, at det er ekstremt, og at jeg stadig bare iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis! 

Netop som der bliver nævnt længere inde i tråden, så bruger reklamebranchen skjulte symboler, der påvirker underbevidstheden. Hvordan tror du underbevidstheden bliver påvirket i Alejandro musik-videoen? Jeg tror i hvert fald godt, de fleste af os kan blive enige om, at vi helst vil undgå, at det er det vores børn og unge vokser op med og ser op til! 

http://www.youtube.com/watch?v=niqrrmev4mA&ob=av2e

Når vi taler sund skepsis, synes jeg ofte folk nævner retorikken - oftest i forbindelse med konspirationsteorier. Det er altid den, der bliver kigget på. "Hvad er den skjulte agenda med det her? Det minder utroligt meget om scientology.. Det er propaganda mod regeringen.. osv osv." Hvorfor stiller ingen folk den samme skepsis til almindelige ting - netop som musikvideoer. Det bliver da ikke mere ekstremt end ovenstående fra Lady Gaga! Men ja, hvad får hun ud af det? Pas, jeg ved det ikke, men jeg vil da i hvert fald nægte at lukke mine øjne for noget, der er så øjensynligt!

COME ON  du skriver du "iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis". Jeg mener, du opsøger det du kalder kontroversielle emner, og leder med lys og lygte efter konspirationer.

Jeg synes så bare at det er et tegn på et letpåvirkeligt sind... og ikke "sund skepsis"

Hvorfor bruger kunstnere Våben, okkultisme og sex i videoer??? Ja fordi det sælger bedre en sæbebobler, tantekys og holden i hånd....

Jeg har også netop fundet bevis på at nogle børnefamilier forsøger at påvirke andre til at tilbede djævlen!!! Se vedhæftede billede (kun lettere retoucheret og kun lettere brug af sarkasme

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. marts 2012

bluefalcon

wamse skriver:

Hvad skulle de få ud af at flashe et djævlehovede? Hvad er formålet med det?

Jeg får oplevelsen af, at du gennem dine indlæg, gerne vil have os til at få øjnene op for, det som du har fået det op for. Men fordi du er ret intensiv i dine teorier, så får det for mig nærmest et indtryk af paranoia

Så for mig drukner dit budskab, og jeg oplever ikke at du er kritisk overfor dine egne kilder.

Hvis nu man prøver at se det hele færdigt, så kommer der også lidt mere kontekst i det 

Som jeg forstår det, så handler det om at de ( Illuminati ) gerne vil påpege at de er til stede - at de har en finger med i det. Nærmest som om det er en form for statuering. Og nu er jeg ikke kristen eller på nogen som helst måde troende på nogen som helst form for religion, men jeg er udmærket godt klar over at satan er symbolet for egoet, hvilket vil sige alt det der behager dine lyster, så for mig at se giver det udmærket god mening. Popindustrien spytter som aldrig før ekstreme budskaber ud, der primært drejer sig om sex, flere penge, magt og status. Vi har bare en tendens til i dag at feje selv de mindste konspirationsteorier væk, hvis ikke det stemmer overens med vores opfattelse af hvordan vi tror/mener det helt reelt hænger sammen eller medmindre det kan bevises videnskabeligt, hvilket er en meget ensidet og begrænset måde at forholde sig til tingene på.

Mht kildekritik, hvad er det så helt konkret du forventer ? At Rihanna eller det pågældne pladeselskab kommer med en udtalelse om at den er god nok ? At det bliver sendt i 19-nyhederne på TV2 ? Forstå mig ret, for jeg mener bestemt også, at man skal være kildekritisk, men en gang imellem må man også prøve at tænke lidt udover den traditionelle måde at forholde sig til tingene på, hvilket typisk indebærer at forholder sig til enten officielle medier eller videnskabelige udtalelser. 

Anmeld

20. marts 2012

Jonatansmor

Sandko skriver:

Jeg undrede mig over, hvorfor så mange unge mennesker lever et liv udelukkende bestående af fest, farver, sprut og sex. Det kan jo næsten ikke undgås med alt det, der bliver proppet i hovedet på os. Tag f.eks. Lady Gaga. Hun har en kæmpe fanskare!! Hvad får hun ud af at reklamere for militære anliggender? Hendes videoer oser af våben, okkultisme og sex. 

Ja, altså.. Jeg ved ikke, hvad agendaen bag er. Der florerer en masse teorier om det, men ingen kender svaret. Der er bare ingen tvivl om, at det hele virker meget mærkeligt, når man kæder det sammen! 

Jeg har nævnt allerede i starten af tråden, at det er ekstremt, og at jeg stadig bare iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis! 

Netop som der bliver nævnt længere inde i tråden, så bruger reklamebranchen skjulte symboler, der påvirker underbevidstheden. Hvordan tror du underbevidstheden bliver påvirket i Alejandro musik-videoen? Jeg tror i hvert fald godt, de fleste af os kan blive enige om, at vi helst vil undgå, at det er det vores børn og unge vokser op med og ser op til! 

Når vi taler sund skepsis, synes jeg ofte folk nævner retorikken - oftest i forbindelse med konspirationsteorier. Det er altid den, der bliver kigget på. "Hvad er den skjulte agenda med det her? Det minder utroligt meget om scientology.. Det er propaganda mod regeringen.. osv osv." Hvorfor stiller ingen folk den samme skepsis til almindelige ting - netop som musikvideoer. Det bliver da ikke mere ekstremt end ovenstående fra Lady Gaga! Men ja, hvad får hun ud af det? Pas, jeg ved det ikke, men jeg vil da i hvert fald nægte at lukke mine øjne for noget, der er så øjensynligt!

Tror ikke du skal lade dig narre. At Gaga har opbygget en industri på promiskuøse, outrerede outfits, budskaber om fri sex, fri vilje og nul selvindsigt, er bare det samme som Madonna gjorde i 80'erne.

Rihanna benytter sig af djævlen for at henvende sig til et nyt slags publikum, hun er fra et troende samfund og at hun portrætterer djævlen kan kun komme i hendes fordel: omtale.

Man kan finde konspirationsteorier i alt. Men lad os nu ikke narre af en musikindustri der før har lavet superstjerner ud af at tirre kirken.

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

wamse skriver:

Hvad skulle de få ud af at flashe et djævlehovede? Hvad er formålet med det?

Jeg får oplevelsen af, at du gennem dine indlæg, gerne vil have os til at få øjnene op for, det som du har fået det op for. Men fordi du er ret intensiv i dine teorier, så får det for mig nærmest et indtryk af paranoia

Så for mig drukner dit budskab, og jeg oplever ikke at du er kritisk overfor dine egne kilder.

Man kan også spørge sig selv: Hvad fik Bush ud af at skjule sandheden omkring 11. september? 

Jeg føler personligt, at jeg bliver nødt til at finde ud af, hvad der foregår, for det ydre lag giver simpelthen ikke mening. Der er ingen logik at finde nogen vegne, når det gælder offentlige udtalelser. Obama har i fredags underskrevet en ny lov, der minder om Marshall-loven - den bygger på, at hvis der kommer undtagelsestilstand, så har regeringen ret til at tage bogstaveligt talt alt, hvad de selv mener fremmer sikkerheden for borgerne. Yderligere kan de henvende sig til en privat virksomhed og bede dem om at modificere hvad end det skulle være, som f.eks. mad og alle folk skal underligge sig militæret. Almindelige mennesker har intet at skulle have sagt. Alene dét virker ret suspekt! Der er mange flere facetter af den lov, der vedrører alle. Selv under "peacetime" kan loven være gældende! Hvorfor bliver den lov underskrevet nu? Det kan være, at der intet ligger bag. Dette vil jeg absolut heller ikke ignorere.

Jeg har efterhånden lært, at det er vigtigt at sætte spørgsmålstegn ved de ting, der foregår - og specielt i den amerikanske regering, så derfor er jeg ved at undersøge de teorier, der er! Da jeg så faldt over denne video, som uden tvivl har fat på ET ELLER ANDET, hvad end det er, ville jeg poste den herinde og høre, hvad folks reaktion er på den. Men ja, den er lang, og den skal nok ses til ende for at få den korrekte sammenhæng. 

Jeg vil sige, at jo mere jeg får undersøgt og går i dybden, jo mere ville jeg ønske, at jeg ikke troede på det - for det ér vildt og ekstremt! Ingen tvivl. Nu går jeg ikke rundt med konstant paranoia - det må I endelig ikke tro, men det sætter tanker i gang hos mig og tydeligvis også en masse andre mennesker!  

Anmeld

20. marts 2012

netdaddy

Sandko skriver:

http://www.youtube.com/watch?v=-iDq0Tdja4A

Da jeg modtog kritik i den anden tråd omkring 11. september, vil jeg hermed lige advare sarte sjæle, om at dette er et meget kontroversielt emne, som kræver ben i næsen for at iagttage og sluge.

Jeg vil også gerne understrege, at hele videoen skal selvfølgelig ses med sund skepsis!

Denne video går i dybden med de signaler, der bliver sendt ud via den mainstream musik og i videoerne. Det er sataniske symboler, ego, penge og sex, der hovedsageligt præger disse. Ting, som er skjulte for selv det mest bevidste menneske - indtil det bliver analyseret, og vi finder ud af, hvad vi modtager fra det ubevidst.

Da jeg startede med at se den for nogle uger siden, var jeg meget skeptisk, og tænkte, at det var rene tilfældigheder. Jeg tænkte, at hvis man analyserer længe nok, vil man til sidst finde det, man leder efter - om det rent faktisk er der, eller ej. Jeg stoppede videoen efter ca. 10 minutter, da jeg fandt den meget ekstremt. I går faldt jeg over en kortere video omkring Tila Tequila, der pludselig havde fået en hjerne anorisme( ? ) efter at have afsløret en masse om Illuminati på sin twitter. Det gav mig lysten til at tage denne video frem igen, og det er jeg glad for, at jeg gjorde. Jeg kan snart ikke længere benægte, at der kan være noget om det. 

Se den, og kom gerne med jeres kommentarer om emnet. 

Kh

Sandko

Vækker nysgerrigheden, og er samtidig voldsomt undeholdende og tydeligt ensporet....

Om Illuminati eksisterer eller ej skal jeg ikke gøre mig klog på, men basis for alle grupper (hemmelige eller ej) er at man har brug for et tilhørsforhold.
Mennesket er et socialt dyr, og vil altid finde en gruppe hvor de føler de passer ind i. Nogle grupper har så mere eller mindre politiske dagsordener, eller andre agendaer, som kan virke mere åbenlyse end andres.
Men fælles for dem alle er at de tilbyder et fælles holdepunkt for forskellige mennesker.

Vi er ikke altid enige med gruppernes/selskabernes holdninger og værdier, men det giver vel ikke ret til at nedgøre dem og anklage dem for at være onde/staniske m.m.

Som det også er nævnt, så kan man, hvis man analyserer længe nok, altid finde "beviser" på at en given ting er til stede, selv om det måske ikke reelt set har nogen betydning.

I filmen/"dokumentaren" nævnes eksempelvis "sort- og hvid-ternet gulv", som værende et stanistisk symbol anbragt af Illuminati, men helt ærligt....skulle Illuminati stå bag produktionen af sort- og hvid-ternede linoliumsgulve dengang de var hipt og hot? Ej, vel...!? Den mener jeg er for langt ude, men det kan være at du/I er uenige og fred være med det.

Jeg nævnte at grupper er udtryk for tilhørsforhold og dermed er det også udtryk for en vis form for socialt samvær/socialicering med andre mennesker af samme overbevisning som en selv.
Men at jeg eksempelvis IKKE er enige med fx. Jehovas Vidner, giver mig ikke ret til at kalde dem satanister, hedninge eller det der måske endda er værre. Jeg må acceptere at de har det tilhørsforhold de nu engang har, men det er ikke ensbetydende med at jeg respekterer dem - men det er en anden historie.

Der er heller ikke nogen religioner/tros-retninger der i dag kan sige at de har eneret på de symboler der kendetegner dem. Frimurerne, Illuminati og sågar Kristendommen har gennem tiden tilegnet sig/stjålet symboler andre steder fra. Kristendommen som i den grad symboliseres ved korset/korsets tegn har taget korset fra de gamle egyptere der brugte symbolet Ankh og mange af faraonerne er afbilledet med én eller to Ankh i hænderne. Betydningen af symbolet Ankh kan findes på http://da.wikipedia.org/wiki/Ankh.

Så hvor vil jeg hen med dette?

Jo - bevar din egen kritiske sans og sunde fornuft...og bevar en god portion kildekritik (deja vu)...

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

Jonatansmor skriver:

Tror ikke du skal lade dig narre. At Gaga har opbygget en industri på promiskuøse, outrerede outfits, budskaber om fri sex, fri vilje og nul selvindsigt, er bare det samme som Madonna gjorde i 80'erne.

Rihanna benytter sig af djævlen for at henvende sig til et nyt slags publikum, hun er fra et troende samfund og at hun portrætterer djævlen kan kun komme i hendes fordel: omtale.

Man kan finde konspirationsteorier i alt. Men lad os nu ikke narre af en musikindustri der før har lavet superstjerner ud af at tirre kirken.

Stjernerne udtaler selv, at der er noget, der er korrupt ved industrien. Skal vi heller ikke lade os narre af det? 

Bare en undren. Man bliver jo nødt til at tage det hele med - også fra dem, der selv står i det. At stjernene så bliver fremstillet som psykisk syge i medierne, det er måske et emne til ny debat. Vi ved også forhåbentligt i forvejen, at det ikke er alt i medierne, vi skal stole på!

Jeg siger ikke, at jeg ligger min blinde tillid til denne video, men den har fanget min opmærksomhed, og jeg kan se og forstå, at noget er helt ude af kontekst! 

Anmeld

20. marts 2012

wamse

bluefalcon skriver:

Hvis nu man prøver at se det hele færdigt, så kommer der også lidt mere kontekst i det 

Som jeg forstår det, så handler det om at de ( Illuminati ) gerne vil påpege at de er til stede - at de har en finger med i det. Nærmest som om det er en form for statuering. Og nu er jeg ikke kristen eller på nogen som helst måde troende på nogen som helst form for religion, men jeg er udmærket godt klar over at satan er symbolet for egoet, hvilket vil sige alt det der behager dine lyster, så for mig at se giver det udmærket god mening. Popindustrien spytter som aldrig før ekstreme budskaber ud, der primært drejer sig om sex, flere penge, magt og status. Vi har bare en tendens til i dag at feje selv de mindste konspirationsteorier væk, hvis ikke det stemmer overens med vores opfattelse af hvordan vi tror/mener det helt reelt hænger sammen eller medmindre det kan bevises videnskabeligt, hvilket er en meget ensidet og begrænset måde at forholde sig til tingene på.

Mht kildekritik, hvad er det så helt konkret du forventer ? At Rihanna eller det pågældne pladeselskab kommer med en udtalelse om at den er god nok ? At det bliver sendt i 19-nyhederne på TV2 ? Forstå mig ret, for jeg mener bestemt også, at man skal være kildekritisk, men en gang imellem må man også prøve at tænke lidt udover den traditionelle måde at forholde sig til tingene på, hvilket typisk indebærer at forholder sig til enten officielle medier eller videnskabelige udtalelser. 

No offence, men jeg bruger ikke knap 2 timer på at se en video på youtube, hvor jeg finder budskabet paranoid

Nu har jeg minus forståelse for, hvad satan står for, ud over at det sjældent er godt da Men fordi vi får ham smidt i hovedet i en musik video, så skulle vi hengive os mere til at ville tilfredsstille vores lyser, eller?

Mht til kildekritik, så mener jeg også at man må se med kritiske øjne på, hvem er det der har siddet og analyseret disse videoer, og hvad er deres bevæggrunde for dette - for hvis vi skal være skeptiske, så er det all the way, og det er også at forholde os kritiske til de kritiske stemmer

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

DinNabo skriver:

COME ON  du skriver du "iaggtager det med et åbent sind og en sund skepsis". Jeg mener, du opsøger det du kalder kontroversielle emner, og leder med lys og lygte efter konspirationer.

Jeg synes så bare at det er et tegn på et letpåvirkeligt sind... og ikke "sund skepsis"

Hvorfor bruger kunstnere Våben, okkultisme og sex i videoer??? Ja fordi det sælger bedre en sæbebobler, tantekys og holden i hånd....

Jeg har også netop fundet bevis på at nogle børnefamilier forsøger at påvirke andre til at tilbede djævlen!!! Se vedhæftede billede (kun lettere retoucheret og kun lettere brug af sarkasme

Jeg har ikke påstået, at det hele er rigtigt. Den konklusion jeg kommer frem til er, at det er mærkeligt! Andet har jeg egentlig ikke sagt eller hentydet til

Og ja, jeg leder med lys og lygte efter en sammenhæng, dét er rigtigt. 

Jeg citerer mig selv igen: 

Anmeld

20. marts 2012

Muhmi

Nu har jeg set rigtig mange af de der Illuminati videoer og mens jeg har siddet og set dem er jeg blevet grebet af en smule panik over den "sandhed" jeg får smidt i hovedet... Jeg siger ikke at den ikke er sandhed, men jeg kan jo ikke finde ud af om det er sandt, da det er mennesker jeg ikke kender og virksomheder som jeg aldrig kommer i nærheden af.. Efter et par dage hvor jeg har spekuleret som en gal er jeg dog næsten altid kommet frem til at, de jo ALTID skal bruge et eller andet slags symbol i deres videoer og hvad er ikke mere skræmmende end djævlen? Tag f.eks. Lady Gaga som er den store djævletilbeder, hvis man skulle se det kun ud fra hendes videoer, men det er jo noget som vi ligger mærke til og DERFOR bliver hun populær, FORDI der bliver lagt mærke til hende... Mindcontrol, som de også bruger rigtig meget af i de Illuminati videoer jeg har set...

Det skal ifølge dem kun handle om mind-control, få os til at købe mere og få os til at blive til intetanende slaver der bare tænder kassen og glor hvad vi kan komme til at se, købe cd'er så DE kan tjene kassen... Og ifølge Illuminati videoerne, til sidst ende som slagtekød, fordi vi egentlig ikke er bedre værd.

DERFOR tager jeg de der vidoer med et gran salt nu, for den paranoia som de giver mig, gør mig ikke til en glad person og jeg vil tusinde gange hellere leve i glædelig uvidenhed og dø glad end at frygte alt der bevæger sig.

Anmeld

20. marts 2012

Sandko

wamse skriver:

No offence, men jeg bruger ikke knap 2 timer på at se en video på youtube, hvor jeg finder budskabet paranoid

Nu har jeg minus forståelse for, hvad satan står for, ud over at det sjældent er godt da Men fordi vi får ham smidt i hovedet i en musik video, så skulle vi hengive os mere til at ville tilfredsstille vores lyser, eller?

Mht til kildekritik, så mener jeg også at man må se med kritiske øjne på, hvem er det der har siddet og analyseret disse videoer, og hvad er deres bevæggrunde for dette - for hvis vi skal være skeptiske, så er det all the way, og det er også at forholde os kritiske til de kritiske stemmer

Det vil jeg nu også sige, at jeg gør! Det er bestemt ikke alt, jeg hører, jeg tror på. Men når jeg hører en ting vælger jeg for det meste at gå ind i emnet og dykke ned i det - og ofte, ikke altid - finder jeg noget, der har en masse potentiale til at bakke det op ved hjælp af egen research!

Jeg mener, at når selv stjernerne udtaler sig om, at der foregår noget, der ikke er som det skal være, så er det mindste vi kan gøre at lytte til det! At det så er noget, vi ikke helt kan forholde os til, det er muligt. Men fordi det umiddelbart lyder "helt hen i vejret", skal det ikke fejes bort. Den eneste grund til, at vi ikke kan sætte os ind i det, er at det er så langt fra vores egen hverdag, som det er. Det er i hvert fald de erfaringer, som jeg har gjort mig.  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.