netdaddy skriver:
Synes egentlig det er lige så tankevækkende at vi alle betragter Illuminati som værende "de onde".
Hvem er det der har bestemt at de er "de onde"?
Er det ikke kristendommen og andre kristne trosretninger?
Jeg mener, hvad nu hvis satanisme havde været den altoverskyggende tro i verden? Havde det så ikke været kristendommen, og dermed frimurerne, der havde været "de onde"?
Og har kristendommen selv helt rent mel i posen?
Der er efterhånden kommet så mange indicier (skriver bevidst ikke beviser) på at der er mere i historien om Jesus end den vi få fortalt gennem krikens ord (biblen). Her er der vel et eller andet sted også tale om en konspirationsteori, da mange mener at Jesus blot var et ganske almindeligt menneske med kone og børn....og efterkommere.
Men hele tiden bliver Jesus ophøjet til noget nærmest umenneskeligt og guddommeligt.
Hele tiden er der forsøg på at skjule sandheden om Jesus...og hvorfor det?
Kan vi ikke tåle at høre sandheden?
Jo - vi kan sagtens tåle sandheden, men kirken og religionerne forsøger at trække os ind i et net der er så tæt og uigennemskueligt at vi ikke magter at kæmpe imod det. Bevares - man skal have lov til at have sin tro, uanset hvad den så går ud på, men man bør bygge sin tro på sandheder frem for halve sandheder eller direkte løgne.
Og her er pointen så:
Uanset om man er "god" eller "ond" handler det dybest set om at få mennesker til at tro...tro på noget som man gerne vil have dem til at tro på...tro så stærkt at man ikke stiller spørgsmålstegn ved troen...tro så stærkt på noget at man er nem at kontrollere og manipulere.
Heldigvis er vi mange der ikke tror så stærkt at vi umiddelbart lader os manipulere....eller gør vi?
Jeg har nu ikke påstået, at kristendommen er de "gode", og grunden til, at Illuminati bliver set som de "onde" er, at de ifølge teorierne tilbageholder ressourcer og information for befolkningen, manipulerer med økonomien, bevidst forsøger at holde folk splittet mod hinanden - blandt andet også med hjælp fra religionernes påvirken - nogen mener, at det 9/11 er en planlagt del af The New World Order for netop at skabe endnu mere splittelse samt at vinde olie ud af landet. Det er disse folk, der ejer verdensøkonomien, hvilket er et faktum! - og vi kan jo alle sammen godt se, hvordan dét går. Så ud fra det, så kan vi i hvert fald fastslå, at de ikke styrer den godt nok, så det kommer befolkningen til gode i hvert fald! Om du så stadig er i tvivl om, om de er gode eller dårlige for den almindelige borger, må du selv afgøre. Jeg er i hvert fald ikke i tvivl om, at der står nogle meget magtfulde mænd bag de ting, der sker.
Og når du bringer religion og kristendom ind i billedet, vil jeg gerne understrege, at jeg IKKE er kristen. Kristendommen, og Jesus som du selv nævner, er blevet fejlfortolket i stor stil! Ja, Jesus var et almindeligt menneske, men han var oplyst af Gudskraften lige som alle vi andre mennesker også er. Han var en pioner, og ikke mere "værd" end alle andre - Som han også sagde: Vi er alle Gud's børn! Eller "skaberen", "Gudskraften", "Universet", "Kærligheden"'s børn - Altså: "Vi er alle skabt af det samme" - At folk så vælger at tolke det, som noget helt andet, det er ærgerligt, for der ligger en meget vis sandhed bag!
Så konklusionen er, at NEJ, jeg mener bestemt ikke, at kirken har "rent mel i posen", og jeg mener, at de i ligeså høj grad manipulerer med befolkningen - om ikke andet, sp har gjort det, da der nu ikke er SÅ mange rigtigt troende kristne tilbage - i hvert fald i DK.