Hvad sov jeres barn i på hospitalet??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. september 2010

kitra

der var en lille vugge hvor jeg fødte men jeg fik afvide at det var bedst at hun sov hos mig om natten, mener de sagde at det også hjalp på mælke produktionen.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. september 2010

Kløver

Hvad jeg ved af, har de alt derude, også vugger osv, også dyner, osv, har før været indlagt pga operation, og så vidt jeg ved, er dte vist generel standart at man ikke må have egne dyner/sengeteøj og sådan med, ligesom man vist også skal bruge hospitalstøjet, til man tager hjem(ved ikke om det feks er ens på alle fødeafdelinger, kan jo være der er lidt løsere regler når man først kommer fra fødegang, og over på en anden afdeling)

hvis du meget gerne vil have egen dyne med, så ring evt og snak med dem, om hvad der er muligt så du ikke bliver skuffet, eller slæber noget med unødvendigt

Anmeld

1. september 2010

misslea

kitra skriver:

der var en lille vugge hvor jeg fødte men jeg fik afvide at det var bedst at hun sov hos mig om natten, mener de sagde at det også hjalp på mælke produktionen.

Aarrhmen altså - det er da også bare super hyggeligt at have sin lille bebs liggende dér  Iiihhh det glæder jeg mig virkelig til!!

Og det lyder da også meget naturligt, at der bliver sat gang i mælkeproduktionen, når barnet ligger tæt ved brystet.... - det er jo helt vildt, hvad ens krop den egentlig kan

Anmeld

1. september 2010

misslea

Maja84 skriver:

Hvad jeg ved af, har de alt derude, også vugger osv, også dyner, osv, har før været indlagt pga operation, og så vidt jeg ved, er dte vist generel standart at man ikke må have egne dyner/sengeteøj og sådan med, ligesom man vist også skal bruge hospitalstøjet, til man tager hjem(ved ikke om det feks er ens på alle fødeafdelinger, kan jo være der er lidt løsere regler når man først kommer fra fødegang, og over på en anden afdeling)

hvis du meget gerne vil have egen dyne med, så ring evt og snak med dem, om hvad der er muligt så du ikke bliver skuffet, eller slæber noget med unødvendigt

Ja - mon ikke jeg hellere lige må tale med min jordmoder på fredag, når jeg skal til tjek....!!! Hun kender jo reglerne på mit fødested )

For ja - vil helst have hendes egen dyne med, men jeg vil selvfølgelig heller ikke bryde nogle regler.....

Anmeld

1. september 2010

Kløver

misslea skriver:

Ja - mon ikke jeg hellere lige må tale med min jordmoder på fredag, når jeg skal til tjek....!!! Hun kender jo reglerne på mit fødested )

For ja - vil helst have hendes egen dyne med, men jeg vil selvfølgelig heller ikke bryde nogle regler.....

Kan sagtens forstå dig, selvom jeg nu ikke synes dyner eller hovedpuder er så slemme poå sygehuset, men ja er jo nok en god ide at vide om det er ok man evt tager eget med, inden man får det pakket i bilen

Anmeld

1. september 2010

Mor til Frederic og Freya

Frederic sov de første dage i deres 'glas' vugge på hjul. Lidt nemmere at skubbe ham rundt end at løfte på en lift...

Senere sov han i hans voksi pose og klapvogn derude. Syntes det andet var alt for syghus agtig til sidst.

Han var også ret hurtigt i hans eget tøj. 

Vi havde et tæppe med til ham, som han blev puttet i. Lige som han allerede der fik en nusseklud, som jeg havde sovet med dagene op til - så den dufted af mig.

Anmeld

1. september 2010

Svenne

Da jeg fødte var det nærmest en selvfølge, at babyen skulle ligge i min seng. Det blev jeg lidt overrasket over - men gjorde selvfølgelig som personalet anbefalede (selvom det er begrænset, hvor meget man selv får sovet, når man pludselig skal dele seng med sådan en lille størrelse )

Vi brugte den dyne, de gav os på hospitalet - den var fin og sengetøjet var sødt med bamser på

Det første døgn på barselsgangen brugte vi slet ikke vuggen - og heller ikke hospitalstøjet - "hud mod hud" fik vi hele tiden at vide.

Det andet døgn på "hotellet" brugte vi vuggen, når vi skulle i restauranten. - og han havde tøj på, når vi havde gæster (det havde vi selv med)
- Jeg gik desuden hele tiden i mit eget tøj.

Anmeld

2. september 2010

misslea

Mor til Frederic skriver:

Frederic sov de første dage i deres 'glas' vugge på hjul. Lidt nemmere at skubbe ham rundt end at løfte på en lift...

Senere sov han i hans voksi pose og klapvogn derude. Syntes det andet var alt for syghus agtig til sidst.

Han var også ret hurtigt i hans eget tøj. 

Vi havde et tæppe med til ham, som han blev puttet i. Lige som han allerede der fik en nusseklud, som jeg havde sovet med dagene op til - så den dufted af mig.

Var I på hospitalet længe da???

Tænker, at vores lille bebs sover hos os (det meste af tiden), og ellers kan jeg nok godt putte hende i deres glas-dims med hjul

Men vi skal som sådan heller ikke have liften med derud, med mindre det er nødvendigt, for vi skal hjem i bil, og dermed skal hun jo være i autostolen på hjemturen!!!

Men må indrømme, at jeg gerne vil have hende i hendes eget tøj og sengetøj... og jaaah, det er da en fin idé med nussekluden... det må jeg da lige huske, så jeg kan få lidt af min egen "kropsduft" over på den... hehehe!!

Anmeld

2. september 2010

misslea

Svenne skriver:

Da jeg fødte var det nærmest en selvfølge, at babyen skulle ligge i min seng. Det blev jeg lidt overrasket over - men gjorde selvfølgelig som personalet anbefalede (selvom det er begrænset, hvor meget man selv får sovet, når man pludselig skal dele seng med sådan en lille størrelse )

Vi brugte den dyne, de gav os på hospitalet - den var fin og sengetøjet var sødt med bamser på

Det første døgn på barselsgangen brugte vi slet ikke vuggen - og heller ikke hospitalstøjet - "hud mod hud" fik vi hele tiden at vide.

Det andet døgn på "hotellet" brugte vi vuggen, når vi skulle i restauranten. - og han havde tøj på, når vi havde gæster (det havde vi selv med)
- Jeg gik desuden hele tiden i mit eget tøj.

Uuhhh ja - man skal da helt sikkert vænne sig til, at der lige pludselig ligger sådan en lille bebs ved én... men iiihhh hvor jeg dog glæder mig!!

Og ja "hud mod hud" - den er jo helt sikkert rigtig god... hehe, og så må man lige huske at være "anstændig", når der kommer gæster... hahah!!!

Men jeg tror også, at jeg ellers vil bruge mit eget tøj.. ligesom jeg gerne vil bruge vores lille babypiges eget tøj til hende... det andet er jo lidt upersonligt.. og nu har vi gået og glædet os til at putte hende i alt det lækre tøj sååå længe, så derfor kan jeg jo nok alligevel ikke vente.. hihi

Anmeld

2. september 2010

JulieE

misslea skriver:

Var I på hospitalet længe da???

Tænker, at vores lille bebs sover hos os (det meste af tiden), og ellers kan jeg nok godt putte hende i deres glas-dims med hjul

Men vi skal som sådan heller ikke have liften med derud, med mindre det er nødvendigt, for vi skal hjem i bil, og dermed skal hun jo være i autostolen på hjemturen!!!

Men må indrømme, at jeg gerne vil have hende i hendes eget tøj og sengetøj... og jaaah, det er da en fin idé med nussekluden... det må jeg da lige huske, så jeg kan få lidt af min egen "kropsduft" over på den... hehehe!!

Altså smag og behag er jo forskellig, men må jeg ikke give dig et råd  

Hvis hospitalet stiller tøj, sengetøj dynes osv tilrådighed, tag imod det!!!

De små størrelser laver rigeligt med med vasketøj, og der er rigeligt at se til når I kommer hjem med sådan en lille størrelse, så er det da træls allerede der at have vasketøj med hjem fra sygehuset.

Får du en lille gylper, er det super fedt bare at kunne skifte tøjet på den lille og  smide det til vask uden at skulle tænke mere over det

Mange hilsner

Julie -mor til to børn, der gylpede

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.