Drengeomskæring får grønt lys i Danmark

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8.167 visninger
114 svar
273 synes godt om
13. april 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

Drengebørn svigtes, når omskæring fortsat tillades. Vejledning ændrer ikke et komma, siger kritisk professor

Omskæring af drenge er en tusinde år gammel tradition, og trods modstand fra Børnerådet, flere organisationer og læger kan den fortsætte.

Efter en årelang og meget ophedet debat offentliggør Sundhedsstyrelsen en ny vejledning, men den adskiller sig ikke væsentligt fra den tidligere, lyder kritikken.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. april 2014

MorDk

Børnemishandling det er hvad det er! Jeg synes det er grotesk!

Anmeld

13. april 2014

A&F

Dette er et følsomt enme, som bringer sind i kog hos nogen og som er en naturlig ting hos dem der foretager det.  Børnemishandling, synes jeg er forkert at bruge. Man behøver ikke være enig om omskærelse, men at bruge børnemishandling i denne sammenhæng er øv. Hvad med frivillig abort? Der tager man jo "livet" af en sjæl. Skal kvinden så høre, at hun er en morder, fordi hun tog den beslutning hun mente var bedst? Som forældre,  der beslutter at deres børn skal omskæres, de skal da heller ikke høre på, at de er mishandlere? Det er da dobbeltmoralsk et eller andet sted synes jeg .

Anmeld

13. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
MorDk skriver:

Jeg synes så din kommentar er lidt grotesk. 

Støtter ikke omskæring, men ser bestemt ikke forældre der gør som børnemishandlere. 

Anmeld

13. april 2014

TNBC

Isabella_mor skriver:

Fra Avisen.dk

Drengebørn svigtes, når omskæring fortsat tillades. Vejledning ændrer ikke et komma, siger kritisk professor

Omskæring af drenge er en tusinde år gammel tradition, og trods modstand fra Børnerådet, flere organisationer og læger kan den fortsætte.

Efter en årelang og meget ophedet debat offentliggør Sundhedsstyrelsen en ny vejledning, men den adskiller sig ikke væsentligt fra den tidligere, lyder kritikken.

Læs resten

Børnemishandling nej.. men jeg bryder mig bestemt ikke om det. Men som A&F siger, hvis det rr børnemishandling er abort jo mord. 

Omskæring er noget der blevrt gjort i mange mange år, og så vil det nok fortsætte. 

Anmeld

13. april 2014

TNBC

MorDk skriver:

Jamen så skal alle der får deres børn omskåret jo fængles, og det samme med kvinder der får en abort.

Det er noget skrækkeligt noget, men ligefrem at kalde det børnemishandling er lige hårdt nok. 

Anmeld

13. april 2014

ønskebørn74

MorDk skriver:

Så enig og går meget længere i min holdning.. 

Henholder mig til mine ord i denne debat fra 2011..

https://www.baby.dk/debat/91940pi1/ordet-er-frit/omskaering--.aspx

Anmeld

13. april 2014

ønskebørn74

Fra Avisen.dk

Læs resten

Henholder mig til min besvarelse på emnet i 2011.. Og da jeg nu har 2 drenge, er min holdning endnu mere stejl.. Og jeg vil med det samme sige jeg er ikke racist.. Mine forældre driver en virksomhed hvor over 90% er af anden etnisk herkomst og de fleste muslimer.. Er bogholder hos dem og holder af hver eneste en af mine kollegaer.. Derudover er min stedfar sort som kul..

her er hvad jeg svarede...

Jeg mener det er børnemishandling. I Danmark er der fængselsstraf for at give sine børn en flad. Ved ikke hvad den Danske stat har gang i, når de tillader dette. At skære i det drengebarns kønsdele, som man påstår at elske. Ingen estetiske el. religiøse holdninger burde legalisere at skære i sit barns kønsdele. Barnet burde tages fra forældrene og ind at spjælde med dem. Alle drenge er skabt sådan. Og ingen gud ville nogensinde bede forældre skære noget af et barn han har skabt. Det må være falske guder. Og af hygiejne, ej come on. Der er opfundet sæbe. Har aldrig oplevet en mand der ikke holdt sig ren der. Vi kvinder har da også folder dernede. At man så som voksen ville vælge det er ok. Vi bestemmer over vor egen krop som voksne. Indgreb på børn bør kun foregå hvis de fejler noget og er syge. Uanset om det er på kønsdele eller andetsteds.

Anmeld

14. april 2014

Isabella_mor

Jeg synes slet ikke det er nødvendigt.! Det er børnemishandling når det foregår som det gør, uden bedøvelse.!! 

Men når Danmark skal stå over  for religion så bliver vi konfliktsky og vender blikket den anden vej.  

Anmeld

14. april 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Jeg skal lige forstå noget. Er omskæring en religiøs handling eller traditionel? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.