Fra Avisen.dk Drengebørn svigtes, når omskæring fortsat tillades. Vejledning ændrer ikke et komma, siger kritisk professor
Omskæring af drenge er en tusinde år gammel tradition, og trods modstand fra Børnerådet, flere organisationer og læger kan den fortsætte.
Efter en årelang og meget ophedet debat offentliggør Sundhedsstyrelsen en ny vejledning, men den adskiller sig ikke væsentligt fra den tidligere, lyder kritikken.
Læs resten

Henholder mig til min besvarelse på emnet i 2011.. Og da jeg nu har 2 drenge, er min holdning endnu mere stejl.. Og jeg vil med det samme sige jeg er ikke racist.. Mine forældre driver en virksomhed hvor over 90% er af anden etnisk herkomst og de fleste muslimer.. Er bogholder hos dem og holder af hver eneste en af mine kollegaer.. Derudover er min stedfar sort som kul..
her er hvad jeg svarede...
Jeg mener det er børnemishandling. I Danmark er der fængselsstraf for at give sine børn en flad. Ved ikke hvad den Danske stat har gang i, når de tillader dette. At skære i det drengebarns kønsdele, som man påstår at elske. Ingen estetiske el. religiøse holdninger burde legalisere at skære i sit barns kønsdele. Barnet burde tages fra forældrene og ind at spjælde med dem. Alle drenge er skabt sådan. Og ingen gud ville nogensinde bede forældre skære noget af et barn han har skabt. Det må være falske guder. Og af hygiejne, ej come on. Der er opfundet sæbe. Har aldrig oplevet en mand der ikke holdt sig ren der. Vi kvinder har da også folder dernede. At man så som voksen ville vælge det er ok. Vi bestemmer over vor egen krop som voksne. Indgreb på børn bør kun foregå hvis de fejler noget og er syge. Uanset om det er på kønsdele eller andetsteds.
Anmeld