Er det realistisk????

Tilbage til emne-oversigten

Side: 12 Næste 
31. januar 2012, kl. 14:14

Denne profil er PLUSmedlem
Uge 34 med baby-fisen <3

Jeg lavede igår denne tråd:

http://www.baby.dk/debat/158256pi1/studerende-med-boern/vil-i-ikke-krydse-fingre-for-mig.aspx

Og idag har jeg snakket med de forskellige studievejledere på VUC, både i Hjørring og Brovst.

Jeg kunne få psykologi på skolen her i Hjørring, og resten på fjernstudie - det vil sige:

Kemi, Matematik, Religion både C og B niveau og Geografi - kunne ikke få historie

Og jeg har kun 3 mdr til det, før eksamen begynder - please fortæl mig at jeg kan klare det!!

Jeg vil sååååå gerne ind på læreruddannelsen til sommer, så jeg skal bare klare de skide fag!!

Skjul alle signaturer
31. januar 2012, kl. 14:23

Jamen skal du ikke føde til sommer??

Jeg synes det lyder lidt ambitiøst må jeg sige. Jeg har også taget fag for fjernstudie og jeg havde rimlig travlt med bare et fag på 3 mdr. Jeg gik godt nok også på barsel men....

Jeg synes du skal vente for hvis du tager eksamen og ikke består så tror jeg ikke du kan gøre det om igen....

Hvad med at sprede fagende ud over din barsel tid?

31. januar 2012, kl. 14:26

Uge 34 med baby-fisen <3
katrineoerum skriver:

Jamen skal du ikke føde til sommer??

Jeg synes det lyder lidt ambitiøst må jeg sige. Jeg har også taget fag for fjernstudie og jeg havde rimlig travlt med bare et fag på 3 mdr. Jeg gik godt nok også på barsel men....

Jeg synes du skal vente for hvis du tager eksamen og ikke består så tror jeg ikke du kan gøre det om igen....

Hvad med at sprede fagende ud over din barsel tid?

Jeg tager ikke barsel, andet end 2 mdr. Manden tager resten, så jeg kan komme ind til sommer. 

Jeg kan vist gå til re-eksamen i august 

Skjul alle signaturer
31. januar 2012, kl. 14:30

Personligt har jeg ikke nok selvdisciplin til at tage så mange fag på fjernstudie. Det kræver meget struktur og disciplin.

Det er mange fag på kort tid, men prøv at tage en snak med en studievejleder om de syntes det er realistisk.

Hvorfor ikke vente med at søge ind til februar 2013 - hvis man kan det.

31. januar 2012, kl. 14:30

Testdag 18 Maj :)
AnnaKJ skriver:

http://www.baby.dk/debat/158256pi1/studerende-med-boern/vil-i-ikke-krydse-fingre-for-mig.aspx

Og idag har jeg snakket med de forskellige studievejledere på VUC, både i Hjørring og Brovst.

Jeg kunne få psykologi på skolen her i Hjørring, og resten på fjernstudie - det vil sige:

Kemi, Matematik, Religion både C og B niveau og Geografi - kunne ikke få historie

Og jeg har kun 3 mdr til det, før eksamen begynder - please fortæl mig at jeg kan klare det!!

Jeg vil sååååå gerne ind på læreruddannelsen til sommer, så jeg skal bare klare de skide fag!!

Jeg ville helt sikkert klø på. Hvor der er vilje er der vej

31. januar 2012, kl. 14:44

Uge 34 med baby-fisen <3
2skønnebørn skriver:

Personligt har jeg ikke nok selvdisciplin til at tage så mange fag på fjernstudie. Det kræver meget struktur og disciplin.

Det er mange fag på kort tid, men prøv at tage en snak med en studievejleder om de syntes det er realistisk.

Hvorfor ikke vente med at søge ind til februar 2013 - hvis man kan det.

Man kan ikke søge ind til feb, så det er nu eller ikke

Jeg ved det kræver en del - men jeg vil det virkelig!

Skjul alle signaturer
31. januar 2012, kl. 14:45

Uge 34 med baby-fisen <3
come2 skriver:

Jeg ville helt sikkert klø på. Hvor der er vilje er der vej

Ja det er også det jeg vil

Skjul alle signaturer
31. januar 2012, kl. 14:57
Jonatansmor

AnnaKJ skriver:

Jeg har før taget hf-fag på fjernstudie. Strukturen er lavet således, at starter du i august, har du 1 aflevering pr uge. Så du vil altså have ca 4 opgaver pr uge, pr fag.

1 opgave kan indeholde alt fra 1-4 tekster, på op til 15 siders tætskrevet læsning. Derud over skal du have taget noter, så du kan finde det til eksamen og du skal have lavet selve opgaven.

Jeg kan lave 1 opgave på 3-4 timer. Jeg læser hurtigt, er stærk i mit sprog og "ved mange ting", så min fart er nok ret hurtig.

Det kræver struktur og selvdisciplin. Fordelen er så at du kan arbejde og aflvere i døgndrift indtil du består din eksamen.

Men kommer der f.eks besværlig graviditet i vejen, er du meget, meget hurtigt bagude.

31. januar 2012, kl. 15:18

Uge 34 med baby-fisen <3
Jonatansmor skriver:

Jeg har før taget hf-fag på fjernstudie. Strukturen er lavet således, at starter du i august, har du 1 aflevering pr uge. Så du vil altså have ca 4 opgaver pr uge, pr fag.

1 opgave kan indeholde alt fra 1-4 tekster, på op til 15 siders tætskrevet læsning. Derud over skal du have taget noter, så du kan finde det til eksamen og du skal have lavet selve opgaven.

Jeg kan lave 1 opgave på 3-4 timer. Jeg læser hurtigt, er stærk i mit sprog og "ved mange ting", så min fart er nok ret hurtig.

Det kræver struktur og selvdisciplin. Fordelen er så at du kan arbejde og aflvere i døgndrift indtil du består din eksamen.

Men kommer der f.eks besværlig graviditet i vejen, er du meget, meget hurtigt bagude.

Synes det lyder lidt vild med 4 opgaver pr. fag pr. Uge
Men det er kun 3 mdr.

Det skal bare fungere!!

Skjul alle signaturer
31. januar 2012, kl. 17:16
ikke online DK

Denne profil er PLUSmedlem Denne profil har Foto Garanti
Så kører hverdagen

En stram tidsplan der SKAL holdes, så skal det nok lykkedes. Men med så mange fag, og på fjernstudie, så må du ikke komme mange dage bagud før at det bliver uoverskueligt!

Sååå.... rygrad af stål og BENHÅRD arbejdsmoral! Så skal det nok gå!

Skriv notat

Som PLUSmedlem af Baby.dk har du mulighed for at gemme et notat på de andre brugere.

Det er en af de mange fordele du får.

Klik her for at læse mere »
Side: 12 Næste 
 Tilbage til emne-oversigten      Til forsiden

Kontakt Baby.dk | © 2012 Baby ApS
Bliv fan på Facebook Baby.dk på Google+