Hvordan bliver man privat dagplejer ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

20.913 visninger
51 svar
0 synes godt om
20. juni 2011

Lady Marion <3

Hvad hvis man er syg , hvem passer så ens dagplejebørn ?

Og hvad med ferier ?

Bestemmer man selv åbningstiden ?

Bliver man tilknyttet kommunen ( tænker på godkendelse og tilsyn)

Hvad tjener man ?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

20. juni 2011

merethe

Profilbillede for merethe

Er med på en lytter

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

merethe skriver:

Er med på en lytter

He he syntes bare ikke der er nogen der bider på  

Anmeld

20. juni 2011

LISBETH:-)

Og hvad med ferier ?

Hvad tjener man ?

Jeg går selv med samme overvejelser og har lavet en tråd herinde hvor jeg fik nogen rigtig gode svar!

Hvis du er syg eller lign. skal forældrene selv finde andre muligheder. Du kan have en vikar ansat men hende skal du jo så aflønne ud af din egen løn derud over vil børnene stadig være i dit hus.

Ferier er det samme som ovenstående

Ja du bestemmer selv åbninstiderne, men hvis du ikke har en fleksibel åbningstid så får du heller ingen børn. De fleste private dp'er arbejder op til 50 timer om ugen

Kommunen står for godkendelse mv og det er det samme som kommunale dp'er

Du kan formentlig læse på din kommunes hjemmeside hvad din løn er. Her i guldborgsund hvor jeg bor er taksten 6000 et eller andet pr. barn og man må have op til 5 børn. Ud af det beløb skal du så betale mad til dp børnene, legetøj mv. Man har et fradrag på 43% som privat dp'er

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Og hvad med ferier ?

Hvad tjener man ?

Jeg går selv med samme overvejelser og har lavet en tråd herinde hvor jeg fik nogen rigtig gode svar!

Hvis du er syg eller lign. skal forældrene selv finde andre muligheder. Du kan have en vikar ansat men hende skal du jo så aflønne ud af din egen løn derud over vil børnene stadig være i dit hus.

Ja du bestemmer selv åbninstiderne, men hvis du ikke har en fleksibel åbningstid så får du heller ingen børn. De fleste private dp'er arbejder op til 50 timer om ugen

Du kan formentlig læse på din kommunes hjemmeside hvad din løn er. Her i guldborgsund hvor jeg bor er taksten 6000 et eller andet pr. barn og man må have op til 5 børn. Ud af det beløb skal du så betale mad til dp børnene, legetøj mv. Man har et

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Og hvad med ferier ?

Hvad tjener man ?

Du kan formentlig læse på din kommunes hjemmeside hvad din løn er. Her i guldborgsund hvor jeg bor er taksten 6000 et eller andet pr. barn og man må have op til 5 børn. Ud af det beløb skal du så betale mad til dp børnene, legetøj mv. Man har

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Du kan formentlig læse på din kommunes hjemmeside hvad din løn er. Her i guldborgsund hvor jeg bor er taksten 6000 et eller andet pr. barn og man må have op til 5 børn. Ud af det beløb skal du så betale mad til dp børnene, legetøj mv. Man har et fradrag på 43% som privat dp'er

Tak for svar

Nu tænker jeg så bare  hvad får forældrene til at vælge privat dagpleje ? Det må da være vildt irriterende ved ferier eller sygdom , så kan man reelt stå uden pasning ??

Anmeld

20. juni 2011

Muffi<3 skriver:

Tak for svar

Nu tænker jeg så bare  hvad får forældrene til at vælge privat dagpleje ? Det må da være vildt irriterende ved ferier eller sygdom , så kan man reelt stå uden pasning ??

Vores datter har selv været i privat dp et par måneder for nogen år siden. Og ja det var irriterende! Men hun var rigtig god til at melde ud for et helt år af gangen, så ferie var intet problem vi holdte bare ferie når hun gjorde.¨

Eneste der var irriterende var ved sygdom. Men der var der bare ikke så meget og gøre andet end og trække på sine forældre, eller selv tage en fridag.

Privat dp er tit meget billigere end de kommunale så man kan jo også bruge de penge man sparer på at betale en barnepige der kommer og passer børnene, hvis man har mulighed for det!

Tror den private dp vores datter var i var 430 kr billigere end den kommunale dp om måneden!

Anmeld

20. juni 2011

Lady Marion <3

lisbeth2910 skriver:

Vores datter har selv været i privat dp et par måneder for nogen år siden. Og ja det var irriterende! Men hun var rigtig god til at melde ud for et helt år af gangen, så ferie var intet problem vi holdte bare ferie når hun gjorde.¨

Eneste der var irriterende var ved sygdom. Men der var der bare ikke så meget og gøre andet end og trække på sine forældre, eller selv tage en fridag.

Privat dp er tit meget billigere end de kommunale så man kan jo også bruge de penge man sparer på at betale en barnepige der kommer og passer børnene, hvis man har mulighed for det!

Tror den private dp vores datter var i var 430 kr billigere end den kommunale dp om måneden!

ok   årh det lyder jo spændende altså   tjekker lige din tråd ud

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.