Prutter er sexdræber

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.881 visninger
6 svar
0 synes godt om
26. september 2008

Anne

Skrevet af Anne Rask

Luft i maven, forstoppelse og mavegener er dræbere, når det kommer til sexlivet.

I følge en undersøgelse lavet af analyseinstituttet Zapera føler de danske kvinder sig utilstrækkende og meget lidt sexede, hvis de har mavegener. 61% af kvinderne i undersøgelsen svarer, at de jævnligt har gener i maven og for hver femte kvinde i undersøgelsen betyder det, at de føler sig utilstrækkelige og hver syvende går endda så vidt, at de helt mister lysten til sex, når mavegenerne er der.

Pinligt at prutte
Det er en offentlig hemmelighed, at kvinder skal føle sig godt tilpas, før de har lyst til sex. De skal føle varme og omsorg fra deres partner før de lukker op, og nu viser undersøgelsen også, at kvinderne skal have en velfungerende mave.

"Det opfattes ikke som feminint at have et tarmsystem, så mange kvinder føler sig utilstrækkende og vil gerne skjule, at de for eksempel har luft i maven eller er oppustet. Det hæmmer simpelthen sexlysten, siger sexolog og jordmoder Cecilie Lolk Tommerup.

Rigtig mange kvinder kender det, at de ikke går på toilettet, når de får en ny kæreste. De holder sig simpelthen, og det er ikke sundt. Men det er ikke en god idé, fordi det kan føre til mavegener og på sigt kan det udvikle sig til forstoppelse.

"Det er rigtig vigtigt, at kvinder går på toilettet, når de skal. Også selv om de er hos en ny kæreste. Jeg kender en pige, der i to år ikke gik på toiltettet, når hun var hos sin kæreste, men i stedet holdt hun sig i flere dage, og når hun så ikke kunne holde sig mere, så gik hun på toilettet i det nærliggende Føtex. Det resulterede faktisk i, at hun i en periode fik kronisk forstoppelse, " siger sexolog Christina Tatarczuk.

Hold kroppen fit

Ud over at vænne sig til at gå regelmæssigt på toilettet, så har kosten en vigtig påvirkning på luft i maven og oppustetheden.

"Drik vand, masser af vand, spis fiberrigt, og masser af frugt og grønt. Og så skal kvinden huske at dyrke motion. Gå gode ture, leg med ungerne i haven eller cykle på arbejdet i stedet for at tage bilen. I det hele taget skal kvinder holde kroppen fit ved at spise ordentligt og behandle den godt både fysisk og psykisk," siger sexolog Christina Tatarczuk.

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

26. september 2008

Miamaja

haha det var lidt morsomt at læse:D det er da kun kvinder der kan finde på at undgå at have afføring pga en mand. tror næppe en mand ville undgå toilettet ('når en mand skal....')

Anmeld

26. september 2008

Anne

Jamen jeg ved det ikke helt, for helt ærligt, så synes jeg altså ikke, det er særlig fedt, hvis en mand prutter. Sjovt nok så kan nogle mænd se vildt stolte ud, hvis de slår en kæmpe brand skid, men altså jeg synes nærmere det er lidt Onslow-agtigt :)

Anmeld

26. september 2008

Tynen

[citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] haha det var lidt morsomt at læse:D det er da kun kvinder der kan finde på at undgå at have afføring pga en mand. tror næppe en mand ville undgå toilettet ('når en mand skal....')[/citat] Enig! :) Jeg får stadig traumatiserende billeder fra folkeskolen hvor en flok drenge holdte en mens en særlig udvalgt pruttede offeret i hovedet 8(

Anmeld

26. september 2008

Moderator

Profilbillede for Moderator
[citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] haha det var lidt morsomt at læse:D det er da kun kvinder der kan finde på at undgå at have afføring pga en mand. tror næppe en mand ville undgå toilettet ('når en mand skal....')[/citat] Enig! :) Jeg får stadig traumatiserende billeder fra folkeskolen hvor en flok drenge holdte en mens en særlig udvalgt pruttede offeret i hovedet 8([/citat] Det var dog gustent!

Anmeld

26. september 2008

Tynen

[citat][f][småt]Henrik skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] haha det var lidt morsomt at læse:D det er da kun kvinder der kan finde på at undgå at have afføring pga en mand. tror næppe en mand ville undgå toilettet ('når en mand skal....')[/citat] Enig! :) Jeg får stadig traumatiserende billeder fra folkeskolen hvor en flok drenge holdte en mens en særlig udvalgt pruttede offeret i hovedet 8([/citat] Det var dog gustent![/citat] Det prøvede vi også at forklare dem :) Men de fleste ved jo hvad der sker med mænd/drenge hvis man siger AD - Så skal den bare have dobbelt så meget gas +o(

Anmeld

27. september 2008

Anne

[citat][f][småt]Tynen skriver:[/småt][/f] [citat][f][småt]Miamaja skriver:[/småt][/f] haha det var lidt morsomt at læse:D det er da kun kvinder der kan finde på at undgå at have afføring pga en mand. tror næppe en mand ville undgå toilettet ('når en mand skal....')[/citat] Enig! :) Jeg får stadig traumatiserende billeder fra folkeskolen hvor en flok drenge holdte en mens en særlig udvalgt pruttede offeret i hovedet 8([/citat] Aii det har jeg aldrig oplevet. Har en gang fået trukket bukserne ned mens alle så på det i skolegården, men din oplevelse er da monster klam!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.