Skad ikke - del 1

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.519 visninger
3 svar
0 synes godt om
18. januar 2011

Larissa Breusch

Larissa Breusch
Artikel - skrevet af Larissa Breusch

Hvad er det bedste du kan gøre for dine børn allerede fra spæd? Larissa Breusch ved hvad det handler om. Hendes søn, Nicolai, er langt foran sine jævnalderende og sprang uden problemer fra 2. til 4. klasse. Han blev hurtigt klassens dygtigste elev igen, og han har hele tiden udviklet sig rigtig godt både fysisk og på den sociale front. Denne artikel omhandler Larissas forskning og hendes anbefalinger.

Artikelserien består af:

Skad ikke - del 1

Skad ikke - del 2

Skad ikke - del 3

Skad ikke - del 4

Skad ikke - del 5

På det sidste er vi blevet bekymret, fordi vi har registreret et stigende antal børn, som ikke kan følge med i undervisningen og ikke viser interesse for skolegangen, samt et stigende antal handikappede børn, som har brug for særlige vilkår angående opdragelse, undervisning, udvikling og indhold.

Det drejer sig om børn med autistiske symptomer, med syndrom af forstyrrelsen af opmærksomhed og aktivitet (ADHD) og andre psykiske forstyrrelser.

Dette kan forekomme besynderligt, da de fleste familiers materielle velstand gør det muligt for forældrene at give deres børn et godt liv og de bedste vilkår for børnenes udvikling.

På trods af velstanden, mener jeg som fysiolog, at de omtalte problemer vedrørende børnene er prisen for vores velstand og en høj levestandard. Al slags adfærd, inklusive vore ønsker, interesser, muligheder og handlinger har sit udgangspunkt i fysiologiske funktioner samt alle organernes og hjernens funktioner.

Børn er mennesker og ikke ynglings-kæledyr

Når vi ønsker os et eller andet eller foretrækker noget frem for noget andet, så er det ikke bare vilkårligt, men fordi kroppens fysiologi kræver det. Alt hvad vi end gør, virker tilbage på de samme fysiologiske funktioner. Man skal altid huske, at et barn ikke er noget yndlingskæledyr, som kan spise, drikke, sove og få sin herres kærtegn til sine dages ende.

Et barn er et MENNESKE, som i fremtiden skal påtage sig store ansvar og store forpligtelser. Evnerne til at opfylde forpligtelser og stå til ansvar er baseret på tilsvarende fysiologiske funktioner, som ikke opstår automatisk med alderen, men udvikles langsomt som et resultat af en bestemt indsats.

At opdrage et barn og gøre det klar til skole og voksenliv, udvikle dets evner og styrke dets helbred, er ensbetydende med at udvikle og styrke barnets fysiologiske funktioner.

I denne artikelserie har jeg forsøgt at fortælle forældre hvad de, efter en fysiologs mening, skal gøre for at hjælpe deres børn med at realisere det udviklingspotentiale, de er født med, og mindske risikoen for at der opstår uønskede adfærdssymptomer.

Log ind for at læse resten (det gør du i øverst på siden i menuen) eller opret en gratis profil.

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

19. januar 2011

Caroline86

Profilbillede for Caroline86
If you want to step into the future you have to start by leaving the past behind!

spændende læsning!

Jeg glæder mig meget til at læse næste del, for jeg forstår ikke helt den med bleerne udfra det der står her i første del

Det er altid dejligt med gode råd til hvordan man bedst kan udvikle ens barns potentiale uden at "presse" dem i en forkert retning!

Anmeld

19. januar 2011

Koen.

God artikel, men glædermig til at læse mere og ja som caroline skriver, især om det med bleerne for vi bruger pampers herhjemme

Anmeld

20. januar 2011

Henrik

Yeps det er spændende læsning

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.