Klumme: Som mor har jeg fokus på andres behov – men hvad med mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

154 visninger
1 svar
0 synes godt om
31. oktober

Baby.dk

Fra Voresbørn.dk

For et halvt års tid siden så min prioriterings- liste ud på følgende måde: 1. mine børn, 2. min mand, 3. mit job, 4. min familie, 5. mine venner, 6. (eller måske nærmere 7 eller 8 …) mig selv.

Dette er blot en smagsprøve på artiklen. Læs hele artiklen på ALT.dk

Anmeld Citér

Giv et gavekort til Vores Børn i julegave.

Julens hyggeligste gave.

Priser fra 149 kr.

6. november

Mor og meget mere

Profilbillede for Mor og meget mere
Baby.dk skriver:

Fra Voresbørn.dk

For et halvt års tid siden så min prioriterings- liste ud på følgende måde: 1. mine børn, 2. min mand, 3. mit job, 4. min familie, 5. mine venner, 6. (eller måske nærmere 7 eller 8 …) mig selv.

Dette er blot en smagsprøve på artiklen. Læs hele artiklen på ALT.dk

Kæreste-, veninde- og familiesamvær - og at prioritere det højt - handler vel ikke om at sætte sig selv sidst og at have fokus på andres og ikke egne behov? Jeg er med på, at mindre børn også er forbundet med mange pligter og at udsætte egne behov, og jeg husker udmærket behovet for alene-tid - det er slet ikke dét - men ser man tiden brugt med manden, veninder, mor som noget, man giver til dem og ikke selv får opfyldt nogle behov ved, så er der enten noget skævt i de relationer eller i måden, man tænker på dem på.
Jeg ville blive lidt paf, hvis mine veninder og min mand ikke opfattede deres tid med mig som deres behov og oplevede, at de prioriterede sig selv lavere end mig, fordi de tog sig tid til at være sammen med mig. 

Anmeld Citér

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.