Ramasjang-værter: Nogle forældre har ingen pli

Opret bruger, og spring til sidste ulæste indlæg
Opret bruger, og følg denne tråd

455 visninger
0 svar
0 synes godt om
29. august

Baby.dk

Fra Voresbørn.dk

Ramasjang-værter: Nogle forældre har ingen pli

Hvordan mon det føles, når man konstant bliver genkendt på gaden og ikke har mulighed for at tage et kostume af for at få sig en pause fra opmærksomheden?

Det ved de tre børneværter Mikkel Lomborg, Sebastian Klein og Kristian Gintberg kun alt for godt.

De har nemlig det tilfælles, at de alle tre ligner den karakter, de legemliggør på skærmen på DRs børnekanal Ramasjang.

Det har bragt mange gode – og også mindre gode – oplevelser med sig ude i det danske land, fortæller de i et stort interview i det nye Vores Børn, der er på gaden torsdag den 31. august.

– Jeg har prøvet at være ude på en skole og skulle på toilettet, og pludselig var der børn kravlende op ad væggene, som råbte: ”Han er derinde! Han er derinde!” Helt sindssyg oplevelse. Nu bruger jeg kun handicaplokummet. Hver gang, siger Sebastian Klein blandt andet i interviewet.

Her fortæller Mikkel Lomborg, der i mange børnefamilier er kendt som Hr. Skæg, at det nærmest er umuligt for ham at være anonym med sit opsigtsvækkende skæg, som han har haft, siden han var midt i 20’erne.

– De gange, jeg har været ude og bade ved stranden, har jeg et kæmpe badehåndklæde beduinet omkring halsen og rundt om hovedet og har solbriller på, forklarer han.

Sebastian: – Så der ikke er nogen, der lægger mærke til dig…?

Mikkel: – Jo, der er mange, der lægger mærke til mig. Men der er ingen, der sender deres børn over til mig. Der er ikke nogen, der kommer for at tage en selfie. Jeg har prøvet at stå i havet med 20-30 børn, og det er jo livsfarligt. De er ned til to år gamle. Min papdatter og jeg har simpelthen været nødt til at flygte fra stranden.

Forældre kan være de værste

Men én ting er børnene, noget helt andet er forældrene. De kan nemlig være mere uhøflige end deres døtre og sønner, når børneværterne bliver genkendt på gaden, fortæller de.

Sebastian: – Jeg har den største respekt for forældre, der vil deres børn det bedste. Generelt synes jeg ikke, man kan være kritisk over for dem. Men nogen gange kan de faktisk være mere irriterende end deres børn. For eksempel, når de vil skubbe børn frem, der ikke vil skubbes frem, i forventningen om, at de vil blive glade for det senere hen.

Læs resten

Anmeld Citér

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Få gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.

Egmont Publishing A/S
Strødamvej 46
2100 København
CVR: 83131128
Bliv fan på Facebook
Baby.dk på Google+
Cookie information
Denne hjemmeside bruger cookies.

Cookies er nødvendige for at få hjemmesiden til at fungere, men de giver også info om hvordan du bruger vores hjemmeside, så vi kan forbedre den både for dig og for andre. Cookies på denne hjemmeside bruges primært til trafikmåling og optimering af sidens indhold.

Hvis du klikker videre på siden, accepterer du vores brug af cookies.