Forbud mod købesex

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.653 visninger
22 svar
0 synes godt om
28. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Skrevet af Henrik Johnsen

Socialdemokraterne vil gøre det forbudt for danskerne at besøge prostituerede. Dermed går partiet både op imod et flertal i Folketinget, imod folkestemningen og ikke mindst imod stærke partifæller, der er imod et forbud. - citeret fra DRs hjemmeside 26. sep. 2009

Forbud mod købesexJeg ser altid rødt når jeg hører ordet "forbud". Siden hvornår har forbud løst nogle som helst problemer?

- Vi har kørt forbudspolitik på euforiserende stoffer i 100 år, og derfor er der ingen der tager dem? Eller måske forholder det sig nærmere således, at det aldrig har været mere udbredt.
- Man må ikke køre for stærkt! Og derfor er der ingen der gør det?

Nogle forbud er naturligvis i orden. For eksempel: "Du må ikke slå ihjel". Men det er bare for let at råbe "FORBUD!", i stedet for at prøve at løse problemet.

At et voksent, ansvarsfuld og selvstændigt menneske vælger at sælge sin krop, skal vi andre ikke blande os i. Det kommer da ikke andre ved, hvis jeg f.eks. vælger at give seksuelle ydelser for penge.

Tvang og prostitution

Der hvor vi skal sætte ind, er hvis folk tvinges til det uanset årsag, men det er jo en helt anden snak. Hvis mænd blev kidnappet og tvungent til at arbejde i en kulmine, ville vi så forbyde kulminer? Selvfølgelig ville vi ikke det. Vi ville gå direkte efter bagmændene.

At forbyde købesex fordi nogle kvinder tvinges til det, er som at skyde gråspurve med kanoner.

Hvor går grænsen for hvor meget man må blande sig i andres liv? Vi skal da også have forbud mod at mænd drikker mere end 21 genstande om ugen! Det skal vi da! Og hvad med slik?! Det skal rationeres lige som under 2. verdenskrig, så vi alle kan stå forhutlede og tiggende nede i døgnkiosken og klynkende forsøge at få kioskejeren til at udlevere en lille, bitte ekstra Marsbar under bordet.

Erfaring med forbud

Man skal lade være med at blande sig i de valg andre træffer frivilligt, og i stedet bruge sit krudt på dem der bliver tvunget. For det er bestemt en uhyrlighed! Det er der slet ingen tvivl om.

Desuden viser erfaringen, at de prostituerede forsvinder ind i mere rå og brutale miljøer, hvor de er endnu mere i bagmænds vold, og bevisbyrden er dermed langt sværere at løfte for politiet. Hvis købesex bliver forbudt, vil det kræve en enorm ressourcetilførsel til politiet, som i stedet kunne have været brugt på forebyggelse.

Kom med jeres holdninger! Skal købesex forbydes fordi nogle kvinder tvinges til det, eller skal vi i stedet målrette indsatsen mod bagmændene, og lade det være op til den enkelte, hvad han eller hun gør med sin krop?

Anmeld

3 numre af Vores Børn + 2 LEGO Storage bokse.

Spar 384 kr.

Køb her for kun 229 kr.

28. september 2009

mariamiss6

Aaargh....!!!! så det godt i godmorgen danmark....

Det er da til at blive idiot over, mænd vil sgu altid købe sig til sex (og da også en del kvinder) og hvorfor helvede skal det nu pludselig være ulovligt??? På denne her måde bliver det hele bare mere lyssky... Det går sgu ikke væk....

Man skulle hellere tage og udrydde tabuet omkring købesex, i stedet for at forbyde at det udføres....

Og så skulle man bruge sin energi på at fange de spadsere der tvinger nogen kvinder ud i prostitution....

Jeg er For købesex.... lad nu for helvede de glade ludere (og deres kunder)  være i fred, og så hjælp dem der har problemer i stedet for.....

Anmeld

28. september 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Jeg kender flere fra sexualpolitisk forum, der har siddet med netop denne sag. Netop at lovliggøre det endnu mere.
Jeg bliver så pissed over de siger sådan nogen ting, det gør at pigerne bliver endnu mere kriminelle og endnu mere forhutlede. I stedet for at de skal lade sig momsregistrere, statskontroleret prostitution - incl sundhedstjek osv. 

Det er et erhverv der har været der ALTID og ALTID vil være der. Og det IKKE alle der bliver skadet af det. Tværtimod, er der nok ligeså mange der bliver slidt op af at være skolelærer...

ALLE ressourcer bør sættes ind på tvangsprotitution og menneskehandel. Hvis prostitution bliver forbudt, tror I så at de mænd der opdager at deres lokale bordel, de benytter sig af, har importerede tjekkiske piger, der er tvunget til det melder det? Nixen. Det gør de nemlig ikke, for de bliver bange for deres liv og familie, fordi det bliver endnu mere krimineliseret.

Også endnu større marked, for rocker bander og andre bander der lever af at være profesionelle kriminelle... Ikke fedt...

Anmeld

28. september 2009

LotteGabriella

mariamiss6 skriver:

Det er da til at blive idiot over, mænd vil sgu altid købe sig til sex (og da også en del kvinder) og hvorfor helvede skal det nu pludselig være ulovligt??? På denne her måde bliver det hele bare mere lyssky... Det går sgu ikke væk....

Man skulle hellere tage og udrydde tabuet omkring købesex, i stedet for at forbyde at det udføres....

Og så skulle man bruge sin energi på at fange de spadsere der tvinger nogen kvinder ud i prostitution....

Jeg er For købesex.... lad nu for helvede de glade ludere (og deres kunder)  være i fred, og så hjælp dem der har problemer i stedet for.....

jeg er helt enig

Anmeld

28. september 2009

JonTri

Hmm synes det er noget fis, at man vil lave forbud mod købesex... verdens ældste erhverv. Der må være andre måder at hjælpe de værste tilfælde på - det virker i hvert fald ikke at stigmatisere og ulovliggøre det yderligere.
Stakkels de gamle og handicappede som jo gerne vil have noget i ny og næ - slut med at formidle kontakter til dem... og hvad så med alle de skønne politikere der råber op - er det ikke velkendt at de ligeså er store kunder,,, ikke rettet mod nogen bestemt dog.

Nå - jeg går ind for lovliggørelse og sunde bordeller - med alt hvad det måtte indebære.

Anmeld

3. oktober 2009

ønskebørn74

Profilbillede for ønskebørn74
VI ELSKER VORES TVILLINGE BØLLER OVER ALT...
mariamiss6 skriver:

VORES DEJLIGE TVILLINGE BØLLER,

VORES GULD.. 

Anmeld

13. oktober 2009

qp

Ihh for helvede, hvordan fanden skal man så få et uforpligtende knald som enlig mor?

Anmeld

13. oktober 2009

Ansemusen

Jeg har det meget svært med den her problematik! Synes bestemt ikke det er sort/hvidt! Men begundelsen om, at det er verdens ældste erhverv synes jeg ikke holder, selvom den bruges flittigt alle vegne. Synes ikke det retfærdiggører handel med sex, som jeg er dybt imod! Dog er jeg ikke sikker på at forbud er den rigtige løsning. Men imod det, det ER jeg!

Anmeld

13. oktober 2009

qp

Muligheden for købesex forebygger voldtægter og det mener jeg er grundlag nok til, at lade lovgivningen blive hvor den er.

Endvidere findes der masser af mennesker i vores samfund som ikke kan gå ud og få opfyldt sexualbehovet pga. evt lammelse i ben og andre fysiske/ psykiske sygdomme.

Og da vi jo alle sammen har ret til et sexliv bør det, efter min mening også være tilgængeligt for alle.

qp

Anmeld

13. oktober 2009

Miamaja

Ansemusen skriver:

Jeg har det meget svært med den her problematik! Synes bestemt ikke det er sort/hvidt! Men begundelsen om, at det er verdens ældste erhverv synes jeg ikke holder, selvom den bruges flittigt alle vegne. Synes ikke det retfærdiggører handel med sex, som jeg er dybt imod! Dog er jeg ikke sikker på at forbud er den rigtige løsning. Men imod det, det ER jeg!

Enig.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.