Hjælpppp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

802 visninger
8 svar
4 synes godt om
13. februar 2013

Anonym trådstarter

Min søn er for tiden begyndt at bare uden grund smide med tingene eller vælte dem....Har prøvet at fortælle ham at det må man ikke osv.Men nej intet har nyttet så kom med nogen gode ideer hvordan jeg takler situationen bedst

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. februar 2013

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Min søn er for tiden begyndt at bare uden grund smide med tingene eller vælte dem....Har prøvet at fortælle ham at det må man ikke osv.Men nej intet har nyttet så kom med nogen gode ideer hvordan jeg takler situationen bedst

Han er  2,5 år gammel

Anmeld

13. februar 2013

Kløver

Kan det være selvstændighedsfasen ( det der før hed trodsalder) han er kommet i, er tilfældet her og min søn er 2 år

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

Maja84 skriver:

Kan det være selvstændighedsfasen ( det der før hed trodsalder) han er kommet i, er tilfældet her og min søn er 2 år

Ved sanlig ikke, da det er mit første barn....Har fået et snak med vuggestuen idag , de siger også at det går som et lyn det han vælter før de kan undgå det...

Anmeld

14. februar 2013

B&J

det gjorde daniel også vi have vand og mælk mange gange på gulvet.

men så fortalte vi ham det må man ikke og vi fik ham til at samle kruset op også hentede vi noget at tøre med

Anmeld

14. februar 2013

henh01

Det er ganske naturligt at de kommer i en fase hvor de kaster med tingene - det er her de begynder at blive bevidste omkring at sætte oplevelser sammen f.eks. : når jeg kaster denne klods siger det bang -agtigt!

Der er ikke andet for end at blive ved med at forklare ham at man skal ligge klodsen stille når man er færdig med at lege med den.

Sig for guds skyld aldrig: "Du må ikke kaste med klodsen"! -Din søn hører kun det sidste - "kaste med klodsen" og det synes han sikkert er en mægtig god ide for så siger det bang og det er skide sjovt!

En anden ting er at fange ham i opløbet og aflede. Hvis du kan se at han er ved at ville kaste med noget så finder du hurtigt noget der kan fange hans interesse og aflede ham - f.eks. skal vi hente et æble, se der er en traktor, vil du bygge klodser osv.

Hel og lykke med "kampen"

Anmeld

14. februar 2013

Mor1012

Anonym skriver:

Min datter gør det os tror bare det sådan de kære børn er en gang i mellem. stædige .

min datter gør det enten for opmærksomhed eller fordi hun blir sur på tingene

Anmeld

14. februar 2013

Lullaby*

Maja84 skriver:

Det tror jeg umiddelbart også at det kan være.
Min datter på snart 2 begyndte også pludseligt på den slags.
Hun både kan og vil selv det hele nu! Ellers bliver hun tosset og kaster med tingene, hvis det ikke går efter hendes hovede.

Lad ham endelig prøve tingene selv

Anmeld

14. februar 2013

Anonym trådstarter

tak fo rådet

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.