Nu vi er ved tatoveringer

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.216 visninger
48 svar
0 synes godt om
8. marts 2012

Anonym trådstarter

Kender en familie, hvor onkelen har fået tatoveret sin nieces navn på hele underarmen, kan på ingen måde relatere til, hvordan man kan få den ide, at tatovere søskendes børns navne, når man er en mand og specielt, når det er en piges navn. Hvis han en dag selv får børn, hvad så, skal deres navne vie for deres kusines og tænk nu, hvis der kommer flere niecer og nevøer på banen. puha.

Hvad tænker i om det?
hvordan ville i havde det, hvis jeres onkel, havde jeres navn tatoveret?
Kunne i finde på, at få tatoveret andres børns navne? Hvorfor/hvorfor ikke?

Hilsen en ano, da jeg ikke på nogen måde vil sætte nogen i dårligt lys.

SKRIV PÆNT, alle har lov til at have en mening, men i skal også være klar til evt uddybbelse.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. marts 2012

KittyCatta

Jeg synes da at det er helt iorden. Jeg vil også gerne selv have tatoveret min nieces navn, fordi jeg blev moster i en ung alder, og hun betyder meget for mig.

Anmeld

8. marts 2012

ModerNatur

Hmm.. har alle dage haft et tæt forhold til min onkel, så jeg kunne egentlig godt forstille mig det "den vej rundt" - gir det mening? 

Men jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor man som mand ville vælge det?.. måske er det meget kært når barnet er lille, men når tøsen bliver ældre bliver det lidt underligt synes jeg..

Kunne aldrig finde på at få tatoveret et andet barns navn.. kun min(e) egen..

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

KittyCatta skriver:

Jeg synes da at det er helt iorden. Jeg vil også gerne selv have tatoveret min nieces navn, fordi jeg blev moster i en ung alder, og hun betyder meget for mig.

Det er helt i orden du har det sådan, men du for ikke den "automatiske" fordom, netop fordi det er onkel til niece og barnet er under 4 år, da den blev lavet?

Anmeld

8. marts 2012

KittyCatta

Anonym skriver:

Det er helt i orden du har det sådan, men du for ikke den "automatiske" fordom, netop fordi det er onkel til niece og barnet er under 4 år, da den blev lavet?

Nu er jeg selv meget fordomsfri, så jeg ville ikke tænke mere over det. Det kunne jo være mange andre navn? F.eks. en datter, der er død, eller andet. 

Jeg vil måske ikke få den fordom smidt i hovedet, men kan stadig ikke selv hvad galt der er i det.

Anmeld

8. marts 2012

LenaJohansen

Jeg har det sådan at det styre folk helt selv.. Det er jo deres krop og DERES valg.. F.eks min søster har fået skrevet "mosters mus + fødselsdato" på hendes håndled... 

Jeg har intet imod det.. 

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

Issa skriver:

Hmm.. har alle dage haft et tæt forhold til min onkel, så jeg kunne egentlig godt forstille mig det "den vej rundt" - gir det mening? 

Men jeg kan ikke rigtigt forstå hvorfor man som mand ville vælge det?.. måske er det meget kært når barnet er lille, men når tøsen bliver ældre bliver det lidt underligt synes jeg..

Kunne aldrig finde på at få tatoveret et andet barns navn.. kun min(e) egen..

Ja, helt sikkert, du er indforstået, han er den ældest og så ryger den der pædofil fordom (som jeg desværre for, kan slet ikke klare tænken, at min onkel har en tatovering for mig, med mit navn, nej tak) og han er også med på den. Altså alle ved hvad der sker og hvad den betyder. Hvordan skal niecen forældre lige forklare det, når barnet opfanger, at det er hendes navn på onkels arm.

Nemlig, lige mine tanker, hun bliver en dag 16, hvor han nok har sine egne børn og hun har søskende, hvilke tanker vil det ikke give, både hende, men også alle andre.

Den er jeg med på, kun egne børns navne.

Anmeld

8. marts 2012

wamse

Hvis familien er indforstået med det, så ser jeg ingen problemer i det 

Nu er jeg jo så også helt vild med tusser, og har booket tid til næste tusse 

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

KittyCatta skriver:

Nu er jeg selv meget fordomsfri, så jeg ville ikke tænke mere over det. Det kunne jo være mange andre navn? F.eks. en datter, der er død, eller andet. 

Jeg vil måske ikke få den fordom smidt i hovedet, men kan stadig ikke selv hvad galt der er i det.

Okay. Ja det kunne det, manden er også singel, så han kommer nok til at forklare den mange gange.

Jeg tænker meget i de baner, at hun skal leve med det, hvilke tænker, pres (grundet eventuelle søskende og fættere/kusiner) og ubehag kan det ikke give til tider? Jo det er da sødt osv, men det er bestemt over mine grænser.

Anmeld

8. marts 2012

Anonym trådstarter

LenaJohansen skriver:

Jeg har det sådan at det styre folk helt selv.. Det er jo deres krop og DERES valg.. F.eks min søster har fået skrevet "mosters mus + fødselsdato" på hendes håndled... 

Jeg har intet imod det.. 

Men det var ikke PIGENs valg, hun skal jo ligeså meget leve med det, men det anser du ikke som et problem?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.